Sebastian Vettel met twee races oude motor naar Brazilië
- Gepubliceerd op 04 nov 2010 17:37
-
21
- Door: Robin Smeets
Fabrice Lom, hoofd van het klantenprogramma van Renault, bevestigde dit bericht: "Sebastian zal gebruik maken van de motor die al in Italië en Singapore gereden heeft. Het heeft op dit moment 1066 kilometers afgelegd."
De krachtbron van Vettel die in Korea de geest gaf had 1600 kilometer op de teller staan. De motoren worden erop gemaakt dat ze minimaal 2000 kilometer mee moeten gaan.
Trending nieuws
-
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 2.567
Vettel moet voorzichtige zijn, anders ploft er namelijk wat!!!
Posts: 66
Zijn Italië en Singapore niet een behoorlijk zware combinatie? Monza is het snelste circuit op de kalender, hier rijden ze bijna constant volgas. En Singapore is een stratencircuit, niet zo belastend voor een motor maar de bodemplaat komt er meerdere malen hard tegen de grond, kan toch nooit gezond zijn voor een motor.
Ik hoop dat hij het uithoud, ik wens het hem toe.
Anders zal er bij RBR ook wel minstens 1 iemand ontploffen, zijn achternaam is Horner.
Posts: 11.414
De schade komt vooral van de rechte stukken dat ze lang op hoge toeren rijden. Dat heb je in Singapore minder. Vandaar dat ze die twee extremen waarschijnlijk ook samen nemen met dezelfde motor.
Posts: 631
Wat ik me afvraag, zijn al die geplofte motors nou de schuld van Renault. Of is het de auto die er voor zorgt dat de motoren snel slijten? Want het Renault Team heeft nergens last van...
Posts: 11.414
Bij Webber blijven ze ook heel (alleen tijdens de vrije training rijdt hij ze op). Webber staat er ook nog het beste voor van alle titelkandidaten.
Posts: 206
Dat is Vettel zijn rijstijl, en natuurlijk de iets fragielere motoren van Renault t.o.v. de andere beschikbare motoren
Posts: 227
Onzin, je kunt een motor niet vernielen, of je moet zo lang in 1 versnelling zitten dat hij eraan gaat, maar ze hebben allemaal lichtjes op hun stuur zitten die de \'\'perfecte\'\' tijd aangeeft om te schakelen, en terug schakelen is gewoon een kwestie van tik tik tik op de flappy paddles.
Posts: 1.966
Da\'s natuurlijk niet helemaal waar. De momenten en manier waarop je schakelt en waarop je gas geeft en ook los laat, kunnen ervoor zorgen dat een motor teveel of te weinig opwarmt, waardoor er overmatige slijtage kan optreden. Daarmee zeg ik overigens niet dat dit bij Vettel het geval is.Maar je kunt een motor ook als f1 coureur \"meer op z\'n donder geven\" als zou moeten...
Posts: 3.471
Laat die motor maar ploffen... Kan ik met mijn vinger eens naar hem wijzen haha! Kampioen word ie dit jaar toch niet.
Posts: 8.004
Je snapt hopelijk wel dat waneer Alonso zijn motor het begeeft, je aan deze opmerking nog herrinert zult worden.
Posts: 2.250
Stop es met altijd dat vingertje van Vettel te bekritiseren, iedereen heeft z\'n manier van vieren, Alonso doet het met handgebaren, Vettel met een vingertje. Problemen mee?
Posts: 5.887
Ja, dat vingertje is irritant. Hij doet het namelijk op dezelfde manier als zijn gebaartjes wanneer het tegen zit. Mag iemand vervelend vinden, toch?
Posts: 66
Als Alonso fan denk ik stiekem ook zo, maar ik blijf wel sportief.
Alonso zijn gebaar is meer speciaal (en mooi) dan een klein simpel vingertje.
Maar ach, het gaan om te racen:)
Posts: 1.748
Waar slaat dat nou weer op dan. Ja het vingertje is hinderlijk maar bij Alonso die motor maar ploffen dan wil zijn hoofd wel eens zien
Posts: 10.089
@vale
ja dat vind jij als fan mooi, ik vind dat vingertje van Vettel mooi
Posts: 66
@ Raikkonen-FAN:
Smaken verschillen nu eenmaal!
Posts: 9.176
Welke race\'s heeft de motor van Alonso al gedaan dan? Ook min 2 dacht ik. Iemand info?
Posts: 3.091
4. Maar Alonso kan de motor van Spa nog gebruiken en voor Abu Dhabi heeft hij z\'n eerste motor nog.
Posts: 10.089
zal wel goed komen
Posts: 298
-baron- heeft hij echt 4 races met een moter gedaan? en dit weekend zijn 5e?? Als Ferrari Fan( en dus ook Alonso fan dit jaar) hoop ik dit weekend geen dikke rookpluim achter auto nummer 8 te zien hangen =-p.
Posts: 7.320
Tja, ik erger me ook kapot aan dat \'vingertje\', maar ik denk dat dat komt omdat het hele Vettel pakketje en de PR machine erachter me niet bevalt. Gewoon, irritant, zoals ene voetballer vd tegenpartij zn hand achter zn oor houdt als ie gescoord heeft. Verder ook geen big deal. Ik lach om de capriolen en de grimassen van Rubens alsie weer eens op t podium terecht is gekomen en ik stoor me aan het stierenvechtgebaar van alonso of t vingertje van Vettel. Dat is het recht vd fan, niet? Zo hoop ik ook dat Vettel z\'n meerdere moet erkennen in Webber. Hoort allemaal bij de beleving vd sport vind ik. Zonder bad guys geen helden, & andersom.