user icon

Sebastian Vettel met twee races oude motor naar Brazilië

  • Gepubliceerd op 04 nov 2010 17:37
  • comments 21
  • Door: Robin Smeets
Sebastian Vettel zal komend weekend niet de beschikking hebben over een nieuwe krachtbron in zijn Red Bull-bolide. Vorig raceweekend, in Korea, plofte de Renault-motor van Vettel, maar de Duitser zal geen nieuwe motor krijgen in Brazilië.

Fabrice Lom, hoofd van het klantenprogramma van Renault, bevestigde dit bericht: "Sebastian zal gebruik maken van de motor die al in Italië en Singapore gereden heeft. Het heeft op dit moment 1066 kilometers afgelegd."

De krachtbron van Vettel die in Korea de geest gaf had 1600 kilometer op de teller staan. De motoren worden erop gemaakt dat ze minimaal 2000 kilometer mee moeten gaan.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.154

    Vettel moet voorzichtige zijn, anders ploft er namelijk wat!!!

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 17:47
  • vale46

    Posts: 66

    Zijn Italië en Singapore niet een behoorlijk zware combinatie? Monza is het snelste circuit op de kalender, hier rijden ze bijna constant volgas. En Singapore is een stratencircuit, niet zo belastend voor een motor maar de bodemplaat komt er meerdere malen hard tegen de grond, kan toch nooit gezond zijn voor een motor.

    Ik hoop dat hij het uithoud, ik wens het hem toe.
    Anders zal er bij RBR ook wel minstens 1 iemand ontploffen, zijn achternaam is Horner.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 18:03
    • De schade komt vooral van de rechte stukken dat ze lang op hoge toeren rijden. Dat heb je in Singapore minder. Vandaar dat ze die twee extremen waarschijnlijk ook samen nemen met dezelfde motor.

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 18:23
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Wat ik me afvraag, zijn al die geplofte motors nou de schuld van Renault. Of is het de auto die er voor zorgt dat de motoren snel slijten? Want het Renault Team heeft nergens last van...

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 18:05
    • Bij Webber blijven ze ook heel (alleen tijdens de vrije training rijdt hij ze op). Webber staat er ook nog het beste voor van alle titelkandidaten.

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 18:21
    • WH

      Posts: 206

      Dat is Vettel zijn rijstijl, en natuurlijk de iets fragielere motoren van Renault t.o.v. de andere beschikbare motoren

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 18:23
  • Onzin, je kunt een motor niet vernielen, of je moet zo lang in 1 versnelling zitten dat hij eraan gaat, maar ze hebben allemaal lichtjes op hun stuur zitten die de \'\'perfecte\'\' tijd aangeeft om te schakelen, en terug schakelen is gewoon een kwestie van tik tik tik op de flappy paddles.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 18:31
    • Da\'s natuurlijk niet helemaal waar. De momenten en manier waarop je schakelt en waarop je gas geeft en ook los laat, kunnen ervoor zorgen dat een motor teveel of te weinig opwarmt, waardoor er overmatige slijtage kan optreden. Daarmee zeg ik overigens niet dat dit bij Vettel het geval is.Maar je kunt een motor ook als f1 coureur \"meer op z\'n donder geven\" als zou moeten...

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 19:37
  • Laat die motor maar ploffen... Kan ik met mijn vinger eens naar hem wijzen haha! Kampioen word ie dit jaar toch niet.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 18:45
    • Je snapt hopelijk wel dat waneer Alonso zijn motor het begeeft, je aan deze opmerking nog herrinert zult worden.

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 18:53
    • Kenney

      Posts: 2.214

      Stop es met altijd dat vingertje van Vettel te bekritiseren, iedereen heeft z\'n manier van vieren, Alonso doet het met handgebaren, Vettel met een vingertje. Problemen mee?

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 18:55
    • Ja, dat vingertje is irritant. Hij doet het namelijk op dezelfde manier als zijn gebaartjes wanneer het tegen zit. Mag iemand vervelend vinden, toch?

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 19:23
    • vale46

      Posts: 66

      Als Alonso fan denk ik stiekem ook zo, maar ik blijf wel sportief.
      Alonso zijn gebaar is meer speciaal (en mooi) dan een klein simpel vingertje.
      Maar ach, het gaan om te racen:)

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 19:55
    • germain

      Posts: 1.748

      Waar slaat dat nou weer op dan. Ja het vingertje is hinderlijk maar bij Alonso die motor maar ploffen dan wil zijn hoofd wel eens zien

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 22:05
    • @vale

      ja dat vind jij als fan mooi, ik vind dat vingertje van Vettel mooi

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 23:28
    • vale46

      Posts: 66

      @ Raikkonen-FAN:
      Smaken verschillen nu eenmaal!

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 10:29
  • Welke race\'s heeft de motor van Alonso al gedaan dan? Ook min 2 dacht ik. Iemand info?

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 19:59
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      4. Maar Alonso kan de motor van Spa nog gebruiken en voor Abu Dhabi heeft hij z\'n eerste motor nog.

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 22:37
  • zal wel goed komen

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 23:28
  • mister S

    Posts: 298

    -baron- heeft hij echt 4 races met een moter gedaan? en dit weekend zijn 5e?? Als Ferrari Fan( en dus ook Alonso fan dit jaar) hoop ik dit weekend geen dikke rookpluim achter auto nummer 8 te zien hangen =-p.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 23:37
  • Tja, ik erger me ook kapot aan dat \'vingertje\', maar ik denk dat dat komt omdat het hele Vettel pakketje en de PR machine erachter me niet bevalt. Gewoon, irritant, zoals ene voetballer vd tegenpartij zn hand achter zn oor houdt als ie gescoord heeft. Verder ook geen big deal. Ik lach om de capriolen en de grimassen van Rubens alsie weer eens op t podium terecht is gekomen en ik stoor me aan het stierenvechtgebaar van alonso of t vingertje van Vettel. Dat is het recht vd fan, niet? Zo hoop ik ook dat Vettel z\'n meerdere moet erkennen in Webber. Hoort allemaal bij de beleving vd sport vind ik. Zonder bad guys geen helden, & andersom.

    • + 0
    • 5 nov 2010 - 14:54

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit