Hoewel Red Bull Racing op Silverstone het derde team in de rangorde lijkt te zijn, denkt Daniel Ricciardo dat hij vanmiddag een van de Ferrari's kan verslaan in de kwalificatie. Na een redelijke vrijdag met een zesde tijd denkt de Australiër dat de auto goed genoeg is voor een plekje op de tweede startrij.
"De auto voelde redelijk goed aan en we weten waar we tijd kunnen winnen. Mercedes verslaan is een illusie, met veel brandstof aan boord zijn ze ook erg snel. Onze snelheid over een rondje is niet verkeerd, we moeten daar nog iets zien te vinden voor de kwalificatie. Ik ben optimistisch dat we een van de Ferrari's moeten kunnen verslaan in de kwalificatie". aldus Daniel Ricciardo.
Daniel Ricciardo: "Ferrari verslaan in de kwalificatie"
- Gepubliceerd op 15 jul 2017 07:56
-
22
- Door: Mathijs Carolus
Trending nieuws
-
Russell zet Verstappen op zijn plek: "Ik blijf bij Mercedes"
George Russell heeft bevestigd dat hij volgend jaar 'gewoon' voor het team van Mercedes rijdt. De toekomst va...
26 jun 2026 07:36 -
Hill richt zich tot Verstappen: "Dan pas zien we hoe goed hij is"
Damon Hill heeft zich uitgesproken over de dominantie van topteams in de Formule 1. De wereldkampioen van 1996 gebrui...
26 jun 2026 08:11 -
Hamilton weet wat nodig is voor wereldtitel met Ferrari: "Ik denk er niet aan"
Lewis Hamilton weigert zich voorlopig rijk te rekenen in de strijd om de wereldtitel, maar de Ferrari-coureur merkt w...
25 jun 2026 18:46 -
Verstappen duidelijk over cruciale updates van Red Bull
Volgens Max Verstappen zijn de updates van Red Bull dit weekend cruciaal voor het hele team. Red Bull introduceert di...
25 jun 2026 17:21 -
Alonso haalt keihard uit naar 'online misbruik' richting Aston Martin
Fernando Alonso is helemaal klaar met de online haat die zijn team Aston Martin momenteel ontvangt. De Spanjaard gaat...
25 jun 2026 18:06
Reacties (22)
Login om te reageren-
Daniël gaat dus voor P4.
- + 0
- 15 jul 2017 - 08:08
-
Hoe goed de Ferrari misschien is, Raikonen rijdt momenteel niet zijn beste wedstrijden. Met de gridstraf van Bottas zou met de juiste tactiek een plaats 3 en 4 de doelstelling moeten zijn voor de race.
- + 1
- 15 jul 2017 - 08:14
-
Redelijk optimistisch van Ricciardo want hij stond in vt2 al op zes tienden van de langzaamste Ferrari en ook ruim achter zijn teammaatje, maar we gaan het zien.
- + 0
- 15 jul 2017 - 08:15
-
Inderdaad. En nou kan RIC er echt wel een knappe onde uitpersen in Q3... lijkt me het nu toch wel een redelijk gat. Volgens mik was RB ook in de longruns langzamer dan ferrari? Horner gaf wrl aan dat beide coureurs geen van beiden een perfect rondje hadden en er dus nog ruimte was... maar 6tiende is best veel.
- + 0
- 15 jul 2017 - 10:28
-
Misschien was Ric hier al van op de hoogte? In Speedweek:
"Gleichzeitig hat Ferrari ein Problem: Die neuen Motoren für Sebastian und Kimi erweisen sich als Mogelpackung. Auf den Prüfständen in Maranello ist gemäss Informationen aus Italien ein Problem entstanden, worauf dem Rennteam vorgeschrieben worden ist, die Leistung leicht zu drosseln. Damit ist der Vorsprung weg."
Ze moeten de nieuwe motor dus terug schroeven.- + 0
- 15 jul 2017 - 10:50
-
Ok Ricciardo doe je best.
- + 0
- 15 jul 2017 - 08:18
-
De Ferrari verslaan die net een nieuwe motor upgrade heeft, hahaha. Gaat nooit lukken! Vandaag schakelt Ferrari een tandje bij en verdwijnt met Mercedes aan de horizon! Dat ie eerst maar z'n teammaat verslaat met z'n grootspraak, want dat lukt m ook niet vaak meer!
- + 1
- 15 jul 2017 - 08:42
-
Over grootspraak gesproken met "Gaat nooit lukken!". Hij zegt dat ie maar 1 Ferrari hoeft te verslaan. Q3 verkloten kan iedereen overkomen, ook Vettel.
- + 1
- 15 jul 2017 - 08:47
-
Ik begrijp Horner ook niet, sorry ik bedoel Ricciardo........ Dit circuit is steeds meer een power circuit doordat snelle bochten eigenlijk geen bochten meer zijn maar rechte stukken. Nu Ferrari die nieuwe motor heeft lopen ze eerder uit dan dat ze tijd verliezen. Ik begrijp dan ook niet dat zoveel mensen er nog steeds intrappen in die progaganda van Horner en co. De opgelopen achterstand van het begin van het jaar loop je echt niet zomaar in.
- + 0
- 15 jul 2017 - 09:05
-
@Manuel. Daarom zegt Verstappen ook p5, dat is realistisch.
- + 0
- 15 jul 2017 - 09:15
-
Ps. dat zei Max nog voor de gridpenalty van Bottas. Zal nu p4 worden.
- + 1
- 15 jul 2017 - 09:16
-
@Manual. Klop niet helemaal wat je zegt. Uiteraard is motorvermogen in 2017 belangrijker geworden omdat iedereen in de basis meer cornerspeed heeft gekregen. Echter zijn de meeste high speed corners in Silverstone nog steeds high downforce en je aero pakket maakt het verschil om dr bochten bijna vol gas te knallen. Mercedes heeft gewoon grote stap gezet en kan niet zo zijn dat juist op een high downforce circuit het verschil met RB groter wordt door engine.
- + 0
- 15 jul 2017 - 09:34
-
Larry. Klopt, en dat is inderdaad realistisch. Max is recht door zee en maakt het niet mooier dan het is. Maar Ricciardo begint steeds meer de talking points van Horner over te nemen.
ARW. Silverstone is a medium downforce circuit en geen high downforce circuit dit is niet Monza. . Silverstone is echt een power track, sorry. En inderdaad als je meer power heb kun je ook met meer downforce rijden dat is het verschil.- + 0
- 15 jul 2017 - 09:58
-
Hahaha die ricciardo 0,8 heeft Verstappen achterstand op Ferrari. Dat zag toch iedereen aankomen na de tijden van haas vorig weekend
- + 0
- 15 jul 2017 - 15:17
-
Helaas...
- + 0
- 15 jul 2017 - 08:45
-
jammer van die bakwissel, als het überhaupt al lukt om Ferrari te verslaan..
- + 0
- 15 jul 2017 - 10:33
-
VER p5 kwalificeren. P4 starten door gridstraf. Weer zo'n mooie start en P3 na 1 ronde :-) Dat zou toch leuk zijn ;-)
- + 1
- 15 jul 2017 - 10:35
-
Volgens mij kwalificeert RBR zich maximaal voor P5 en P6
- + 0
- 15 jul 2017 - 11:27
-
Jammer dat er iets stuk ging bij Ricciardo.
Een P2 of P3 had er absoluut in gezeten!- + 0
- 15 jul 2017 - 16:53
-
@NUMNUM Huh? Heb je naar een andere quali zitten kijken of zo???
- + 1
- 15 jul 2017 - 17:30
-
Dit was een sarcastisch grapje...
Jammer dat je hem niet begreep.- + 0
- 16 jul 2017 - 13:51
-
Biiiijjjjjna gelukt, Ric...
- + 0
- 15 jul 2017 - 17:28
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Visa Cash App RB
- Punten 1.061
- Podiums 24
- Grand Prix 188
- Land AU
- Geb. datum 1 jul 1989 (36)
- Geb. plaats Perth, AU
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,75 m
190.930 reacties op Visa Cash App RB
24 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Daniel Ricciardo
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.625 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Posts: 725
Hoe goed de Ferrari misschien is, Raikonen rijdt momenteel niet zijn beste wedstrijden. Met de gridstraf van Bottas zou met de juiste tactiek een plaats 3 en 4 de doelstelling moeten zijn voor de race.