user icon

Daniel Ricciardo: "Ferrari verslaan in de kwalificatie"

  • Gepubliceerd op 15 jul 2017 07:56
  • comments 22
  • Door: Mathijs Carolus

Hoewel Red Bull Racing op Silverstone het derde team in de rangorde lijkt te zijn, denkt Daniel Ricciardo dat hij vanmiddag een van de Ferrari's kan verslaan in de kwalificatie. Na een redelijke vrijdag met een zesde tijd denkt de Australiër dat de auto goed genoeg is voor een plekje op de tweede startrij.

"De auto voelde redelijk goed aan en we weten waar we tijd kunnen winnen. Mercedes verslaan is een illusie, met veel brandstof aan boord zijn ze ook erg snel. Onze snelheid over een rondje is niet verkeerd, we moeten daar nog iets zien te vinden voor de kwalificatie. Ik ben optimistisch dat we een van de Ferrari's moeten kunnen verslaan in de kwalificatie". aldus Daniel Ricciardo. 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • buuts

    Posts: 727

    Daniël gaat dus voor P4.

    • + 0
    • 15 jul 2017 - 08:08
  • Hoe goed de Ferrari misschien is, Raikonen rijdt momenteel niet zijn beste wedstrijden. Met de gridstraf van Bottas zou met de juiste tactiek een plaats 3 en 4 de doelstelling moeten zijn voor de race.

    • + 1
    • 15 jul 2017 - 08:14
  • Redelijk optimistisch van Ricciardo want hij stond in vt2 al op zes tienden van de langzaamste Ferrari en ook ruim achter zijn teammaatje, maar we gaan het zien.

    • + 0
    • 15 jul 2017 - 08:15
    • silsur

      Posts: 1.017

      Inderdaad. En nou kan RIC er echt wel een knappe onde uitpersen in Q3... lijkt me het nu toch wel een redelijk gat. Volgens mik was RB ook in de longruns langzamer dan ferrari? Horner gaf wrl aan dat beide coureurs geen van beiden een perfect rondje hadden en er dus nog ruimte was... maar 6tiende is best veel.

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 10:28
    • Misschien was Ric hier al van op de hoogte? In Speedweek:

      "Gleichzeitig hat Ferrari ein Problem: Die neuen Motoren für Sebastian und Kimi erweisen sich als Mogelpackung. Auf den Prüfständen in Maranello ist gemäss Informationen aus Italien ein Problem entstanden, worauf dem Rennteam vorgeschrieben worden ist, die Leistung leicht zu drosseln. Damit ist der Vorsprung weg."

      Ze moeten de nieuwe motor dus terug schroeven.

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 10:50
  • Ok Ricciardo doe je best.

    • + 0
    • 15 jul 2017 - 08:18
  • De Ferrari verslaan die net een nieuwe motor upgrade heeft, hahaha. Gaat nooit lukken! Vandaag schakelt Ferrari een tandje bij en verdwijnt met Mercedes aan de horizon! Dat ie eerst maar z'n teammaat verslaat met z'n grootspraak, want dat lukt m ook niet vaak meer!

    • + 1
    • 15 jul 2017 - 08:42
    • Farsteps

      Posts: 475

      Over grootspraak gesproken met "Gaat nooit lukken!". Hij zegt dat ie maar 1 Ferrari hoeft te verslaan. Q3 verkloten kan iedereen overkomen, ook Vettel.

      • + 1
      • 15 jul 2017 - 08:47
    • manuel

      Posts: 2.972

      Ik begrijp Horner ook niet, sorry ik bedoel Ricciardo........ Dit circuit is steeds meer een power circuit doordat snelle bochten eigenlijk geen bochten meer zijn maar rechte stukken. Nu Ferrari die nieuwe motor heeft lopen ze eerder uit dan dat ze tijd verliezen. Ik begrijp dan ook niet dat zoveel mensen er nog steeds intrappen in die progaganda van Horner en co. De opgelopen achterstand van het begin van het jaar loop je echt niet zomaar in.

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 09:05
    • @Manuel. Daarom zegt Verstappen ook p5, dat is realistisch.

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 09:15
    • Ps. dat zei Max nog voor de gridpenalty van Bottas. Zal nu p4 worden.

      • + 1
      • 15 jul 2017 - 09:16
    • ARW

      Posts: 1.082

      @Manual. Klop niet helemaal wat je zegt. Uiteraard is motorvermogen in 2017 belangrijker geworden omdat iedereen in de basis meer cornerspeed heeft gekregen. Echter zijn de meeste high speed corners in Silverstone nog steeds high downforce en je aero pakket maakt het verschil om dr bochten bijna vol gas te knallen. Mercedes heeft gewoon grote stap gezet en kan niet zo zijn dat juist op een high downforce circuit het verschil met RB groter wordt door engine.

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 09:34
    • manuel

      Posts: 2.972

      Larry. Klopt, en dat is inderdaad realistisch. Max is recht door zee en maakt het niet mooier dan het is. Maar Ricciardo begint steeds meer de talking points van Horner over te nemen.

      ARW. Silverstone is a medium downforce circuit en geen high downforce circuit dit is niet Monza. . Silverstone is echt een power track, sorry. En inderdaad als je meer power heb kun je ook met meer downforce rijden dat is het verschil.

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 09:58
    • Hahaha die ricciardo 0,8 heeft Verstappen achterstand op Ferrari. Dat zag toch iedereen aankomen na de tijden van haas vorig weekend

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 15:17
  • Helaas...

    • + 0
    • 15 jul 2017 - 08:45
  • jammer van die bakwissel, als het überhaupt al lukt om Ferrari te verslaan..

    • + 0
    • 15 jul 2017 - 10:33
  • silsur

    Posts: 1.017

    VER p5 kwalificeren. P4 starten door gridstraf. Weer zo'n mooie start en P3 na 1 ronde :-) Dat zou toch leuk zijn ;-)

    • + 1
    • 15 jul 2017 - 10:35
  • SolarCell

    Posts: 980

    Volgens mij kwalificeert RBR zich maximaal voor P5 en P6

    • + 0
    • 15 jul 2017 - 11:27
  • Numnum

    Posts: 3.183

    Jammer dat er iets stuk ging bij Ricciardo.
    Een P2 of P3 had er absoluut in gezeten!

    • + 0
    • 15 jul 2017 - 16:53
    • @NUMNUM Huh? Heb je naar een andere quali zitten kijken of zo???

      • + 1
      • 15 jul 2017 - 17:30
    • Numnum

      Posts: 3.183

      Dit was een sarcastisch grapje...
      Jammer dat je hem niet begreep.

      • + 0
      • 16 jul 2017 - 13:51
  • Biiiijjjjjna gelukt, Ric...

    • + 0
    • 15 jul 2017 - 17:28

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 986
  • Podiums 35
  • Grand Prix 244
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar