user icon

Renault houdt terugkeer Kubica in het achterhoofd

  • Gepubliceerd op 14 jul 2017 07:13
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Renault neemt de mogelijke comeback van Robert Kubica in de Formule 1 uitermate serieus. De Pool testte deze week op het circuit van Paul Ricard, zijn tweede Formule 1-test in korte tijd. Zelf ziet hij geen belemmeringen voor een terugkeer en bij Renault sluiten ze ook niks meer uit. Directeur Cytil Abiteboul in L'Equipe: "Het is te vroeg om te zeggen of Robert een rentree kan maken, maar we houden het idee zeker in ons achterhoofd."

Hij vervolgt: "De test begin juni in Valencia was op verzoek van Kubica zelf. Hij wilde de sensatie van het rijden met een Formule 1-auto weer eens ervaren. Gezien de prettige herinneringen die iedereen in Enstone aan de samenwerking met Robert bewaart waren wij maar wat graag bereid om hem daarbij te helpen."

"We spraken daarna af om de evaluatie te vervolgen. Dit keer was het doel om zijn performance te meten. Daarom kozen we ook voor het circuit van Le Castellet. Paul Ricard is veeleisender dan Valencia, met verschillende configuraties waar we het rijden van Robert en zijn fysieke capaciteiten beter kunnen beoordelen. We nemen dit zeer serieus."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Kom aan jongens.... Palmer eruit en per direct Kubica erin! Blijkt het toch niet goed genoeg te gaan, dan kun je na een paar races dat errlijk zeggen en een vervanger laten instappen. Tot die tijd... what's to loose? Kneus Palmer bakt er toch niks van, dus slechter kan het niet worden!

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 07:18
    • Vince78

      Posts: 493

      Ik ben het met je eens. Maar kennelijk zijn er andere krachten actief waarom ze nog niet doorgepakt hebben.

      Zullen het de connecties van zn vader zijn? (toch mede eigenaar van een hoop circuits.

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 07:29
    • Hoop dat we hem snel terugzien op de grid

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 07:44
    • Supersoft

      Posts: 985

      Ik denk dat het al beklonken is. Je gaat niet zomaar even een paar dagen een heel circus opzetten om hem een plezier toen. Ik juig het toe!

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 07:48
    • Eens met Supersoft, ik denk dat het al zo goed als zeker is dat Kubica in die auto gaat plaatsnemen.

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 08:29
    • Als op 1 en 2 Augustus Kubica meer dan 300 km aflegd dan heeft hij weer een Superlicentie. Als hij hierbij ook snel is.
      Dan zit hij dit jaar of of in 2018 100% in een F1 auto. Mark my words

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 09:05
  • Ot.
    Heeft iedereen gemist dat Carlos Sainz' auto niet door de keuring is gekomen?

    • + 2
    • 14 jul 2017 - 07:22
    • Vince78

      Posts: 493

      Misschien niet iedereen, maar ik wel. Vertel....

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 07:27
    • imageshack.us/i/pmNnamr3p

      Iets met een kabel, FIA wees TR erop maar deze wilden geen aanpassing doen.
      Beetje raar verhaal.

      • + 2
      • 14 jul 2017 - 07:31
    • Heel vreemd verhaal, in het bijzonder omdat TR het niet wilde aanpassen?
      Of willen ze gewoon niet dat Carlos deelneemt aan de race, hem een lesje leren ;-)

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 07:54
    • Zou gek zijn als de torro Rosso zo de baan op zou mogen.

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 07:58
    • @F1fan, gaat idd over de wielkabel, belangrijk onderdeel tbv veiligheid

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 08:14
    • STR wilde het niet aanpassen, omdat ze al sinds Australië
      hier mee rijden en het steeds goed is gekeurd.
      Het is inmiddels ook goedgekeurd volgens de FIA site.

      • + 2
      • 14 jul 2017 - 08:23
    • ZlatanF1

      Posts: 457

      De vazallen van de fam Sainz, mfranco en mcanseco ah werk, met als doel tr rbr dusdanig te beschadigen dat het lijkt dat er een contractje ontbonden moet worden.

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 08:52
    • Ze hadden een paar Carbondelen aan elkaar geknoopt.....kan ook echt niet

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 08:59
  • de plannen voor een rentree zijn al in een vergevorderd stadium vermoed ik, niet voor niets investeren ze in een uitgebreid test programma. Ik juich het ook toe. Graag Kubica terug ipv die kleurloze Palmer.

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 07:58
  • Geef Kubica gewoon die auto in fp1 en kijk of hij sneller is dan Palmer. Indien ja, doei Pamer.

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 08:32
  • Tijdens de test in Hongarije flink wat kilometers laten maken in de 2017-wagen. Dan tijdens het Grand Prix-weekend in België één of twee vrije trainingen laten rijden. En dan kan hij in Monza zijn rentree maken.

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 09:23
  • Ik zie Kubica ook graag terug, maar ik vraag me wel af of hij nog een superlicentie heeft na al die jaren aan de zijlijn. Denk dat Renault dat probleem eerst moet tackelen, dan kijken we dus naar 2018 of zelfs 2019 als de FIA moeilijk gaat doen.

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 09:40
    • 300 km rijden in 2017 auto is voldoende.
      Dus 1 of 2 of 1&2 Augustus in Hongarije bij de test is dat geregeld.

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 10:38
  • Numnum

    Posts: 2.427

    Heeft die Palmer überhaupt nog stoelpoten over?

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 21:39

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar