user icon
user icon

McLaren laat Button vrij om voor eigen kans te gaan

  • Gepubliceerd op 04 nov 2010 10:49
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
De teamleiding van McLaren legt Jenson Button geen teamorders op om Lewis Hamilton bij te staan in Brazilië. Button is zelf nog kandidaat voor de titel, al staat hij 42 punten achter op de leider Fernando Alonso met nog 50 punten in het kampioenschap. En ook al zijn de kansen van de regerend kampioen klein, zijn team McLaren grijpt niet in totdat hij echt uitgeschakeld is.

McLaren-teambaas Martin Whitmarsh: “We weten allemaal dat we geen teamorders in stellen. Het is voor coureurs het juiste om een race in te gaan met de intentie om te winnen. Ik zou teleurgesteld zijn als Jenson niet voor de winst zou gaan. Het kampioenschap wordt een lastig verhaal voor hem, maar het had me zeer tegengevallen als hij me verteld had dat hij de hoop had opgegeven.”

“Het beste zou zijn als hij zijn auto voor al onze rivalen weet te zetten en dan zien we in de loop van het weekend wel hoe het zich ontvouwt. Ik weet zeker dat onze rijders samen zullen werken wanneer de situatie daar om vraagt. Jenson is een volwassen en slimme coureur en hij moet op Interlagos op zoek naar de zege. Ik weet zeker dat hij alles doet om de ambities van het team waar te maken.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Rayden

    Posts: 439

    Dat kan je niet menen dat die nog denkt dat die een kans heeft,
    en al helemaal niet dat ze hem vrij laten om voor de winst te gaan.
    Misschien als Hamilton laatste ligt, of eruit ligt, moeten we je nou echt
    voor vol aan nemen Mr Whitmarsh.......

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 11:00
  • f60

    Posts: 1.725

    Button gaat heus wel aan de kant als dat moet, dit is gewoon zeggen dat het niet het team zal zijn dat gaat ingrijpen, maar de rijders zelf.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 11:11
    • felix50

      Posts: 5.792

      Inderdaad het spelletje word gewoon zo gespeeld.Er is alang gesproken met whitmarsh en buton.Wanner in de race duidelijk word dat er ,,geholpen moet worden \"dus afgehouden en of aan de kant gaan er echt niet over de radio gesproken hoeft te worden.Dan zal het de keus van de rijder zijn en niet van het team.

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 11:35
  • miauw

    Posts: 1.136

    Beter, want als ze ingrijpen, wordt het toch niks.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 11:12
    • Ik denk dat ze beseffen dat ze het derde team zijn en geen reeele kans maken op de titel, er kan nog veel gebeuren maar dat hangt dan samen met toevalligheden. In een normaal weekend onder normale omstandigheden zal de strijd tussen Ferrari en Red Bull gaan (Webber/Alonso). Ik denk wel dat ze enkele serenario\'s hebben doorgenomen wat te doen waneer..... en dan zal Button echt wel aan de kant gaan voor Hamilton.

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 11:52
  • felix50

    Posts: 5.792

    Ik had liever het verhaal van de motoren gelezen hetgeen Whitmarsh verteld.Die zegt dat mclaren een motor gebruikt dieveel minder km heeft dan de concurrenten.Behalve Webber dan.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 12:03
  • Kevin

    Posts: 4.646

    Ron Dennis had het denk ik wel beter aangepakt.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 12:10
  • Np-F1

    Posts: 917

    Whitmarsh is wel aan de leiding gekomen dankzij Ron Dennis, vergis je niet. Ik denk ook dat hij nog wel meer invloed heeft dan men laat merken.

    Ik vind het in ieder geval knap dat Button nog een beetje meedoet. Dat had ik persoonlijk niet van hem verwacht en hij verdient het ook om zelf te bepalen wat hij doet.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 12:51
  • Button moet inderdaad gewoon voor de winst gaan. Lijkt me verder kansloos, maar hij moet er wel voor gaan.

    Mocht aan het einde van de race Alonso dan in de top 6 rijden EN Button zit toevallig eens een keer voor Hamilton dan kan hij wat doen.

    Die paar heel uitzonderlijke scenarios waar Button iets zou kunnen betekenen voor Hamilton zijn echt wel doorgesproken.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 13:37
  • amirk

    Posts: 223

    als Button nog wereldkampioen wordt eet ik mijn schjoenen op

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 13:45
    • Ik hoop dat je klompen hebt :)

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 13:53
    • amirk

      Posts: 223

      heb ik jammer genoeg niet maar zal wel kopen:P

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 15:44
  • hahaha lol

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 14:53

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar