user icon

Christian Horner: "Silverstone neemt groot risico met opzeggen contract"

  • Gepubliceerd op 09 jul 2017 13:15
  • comments 9
  • Door: Rik Klein Entink

Silverstone kon wel eens van een koude kermis thuiskomen als zij besluiten het contract met Liberty Media op te zeggen. Dat zegt Red Bull Racing-teambaas Christian Horner tegen de Daily Mail. 

Het lijkt er op dat de British Racing Drivers Club (BRDC) die nu de organisatie op zich nemen, de clausule om de Formule 1 te verlaten willen gebruiken om er een betere deal uit te slepen. Horner: "Ergens is er sprake geweest van mismanagement of slechte onderhandelingen als zij nog steeds geld verliezen." Maar het contract opzeggen kon wel eens de volgende fout zijn zo denkt Horner: "Ik weet zeker dat Liberty graag een Grand Prix in Londen wil, dus misschien moet de BRDC voorzichtiger zijn. Als zij eruit stappen en opnieuw gaan onderhandelen dan is dat een groot risico. Er staan andere circuits in de rij om een race over te nemen."

Maar Zak Brown, directeur van McLaren, ziet nog een mogelijkheid zo zegt hij tegen de Telegraph: "Ik denk dat Liberty Media Silverstone moet kopen, net zoals de NFL eigenaar van de Super Bowl is."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Politik

    Posts: 6.852

    Net als in Italië en in Duitsland, hoort er ook in Engeland minstens één F1 race thuis. Als dat voor de toekomst niet Silverstone is, dan vast wel Londen zoals Horner suggereert of wellicht een ander circuit in Engeland.
    Ik ben benieuwd hoe liberty hier mee om gaat. Tot nu toe komen ze op mij over dat ze een wat minder stugge manier van managen er op na houden dan dat bij Ecclestone het geval was.

    • + 0
    • 9 jul 2017 - 13:27
    • Het gaat om een financieel verantwoorde een GP te houden.
      Het huidige contract stamt nog uit de Bernie tijd.

      • + 0
      • 9 jul 2017 - 13:45
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Voor de 10.000ste keer: circuits moeten zich verenigen zodat ze zich niet langer tegen elkaar laten uitspelen. Desnoods een eigen F1-achtige serie beginnen.

      • + 0
      • 9 jul 2017 - 14:46
  • vanHeutz

    Posts: 146

    Maar als ze Silverstone een lager contract geven dan komen alle andere circuits ook. Ze houden de lijn aan die ze ook bij Maleisië hebben gebruikt: helpen om er een mooi en winstgevend feest van te maken, maar contract blijft gelijk.

    • + 0
    • 9 jul 2017 - 13:29
    • LM laat zich in ieder geval niet chanteren door de BRDC. Als ze dat denken dan kunnen ze nog wel eend het deksel op de neus krijgen.

      • + 0
      • 9 jul 2017 - 14:04
    • robertos

      Posts: 558

      er is een verschil want silverstone heeft een clausule en kan het contract opzeggen, dat kon maleisie niet. en in mijn ogen heeft silverstone een sterke positie want het is 1 van de zeer weinige circuits die een f1 race echt aankan.
      en dan bedoel ik dat er geracet kan worden en ingehaald, desnoods zonder drs.
      en iedereen incl liberty weet dat die circuits gekoesterd moeten worden.

      • + 0
      • 9 jul 2017 - 16:28
  • Silverstone mag gewoon niet van de F1 kalender verdwijnen. Een hele mooie technische baan met veel historie. Een baan waar de betere rijders bovendrijven. Londen is leuk maar het kan niet de bedoeling zijn dat de hoogste bieder bepaald waar ee gereden wordt. Geld en politiek speelt mijns inziens al een te grote rol in de F1

    • + 0
    • 9 jul 2017 - 13:34
  • Abgj

    Posts: 410

    WAAR GAAT DIT OVER?!!?! @#$&*^/#!#@$

    • + 0
    • 9 jul 2017 - 14:12
    • Abgj

      Posts: 410

      ⬆gaat over het uitvallen... was hier aan t lezen toen het gebeurde... moest ff mijn frustratie kwijt...?

      • + 0
      • 9 jul 2017 - 14:14

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar