user icon
user icon

Kubica: "Brazilië kan door onvoorspelbare weer loterij worden"

  • Gepubliceerd op 01 nov 2010 13:38
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Renault-coureur Robert Kubica weet niet wat hij voor de Grand Prix van Brazilië van komend weekend moet verwachten. De Pool houdt rekening met onstuimig weer in Sao Paulo en op het circuit van Interlagos gebeurt altijd van alles.

Kubica: “Interlagos is een vreemde baan en het is lastig te voorspellen hoe we zullen presteren. Een lang recht stuk over start en finish waar de F-duct ons het nodige voordeel op zal leveren en de kracht van de motor belangrijk is.”

“Het wordt misschien een loterij met het weer in Brazilië dat deze tijd van het jaar onvoorspelbaar en vaak onheilspellend is. Het is waarschijnlijk dat we met regen te maken krijgen, zoals ook vorig jaar het geval was.”

“In natte staat biedt het circuit heel weinig grip en heb je geluk nodig om de juiste balans voor de auto te vinden. Vorig jaar haalde ik een goed resultaat, wat een verrassing was. Dat wordt moeilijk te herhalen, maar het weer kan een grote rol spelen en alles is mogelijk.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Elke GP zal door het weer wel vreemd worden, denk ik. Als het regent gebeurt er altijd wel wat. Al ben ik het met hem eens dat dat in brazilie misschien dubbel zo erg is.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 13:59
  • miauw

    Posts: 1.136

    Hij slaat de spijker op zijn kop, maar dat maakt Brazilië ook zo\'n leuke onvoorspelbare race. Wie weet welke toppers het eind niet gaan halen waardoor er weer grote verrassingen kunnen ontstaan in de uitslag. Ik hoop wel dat het tussen de toppers onvoorspelbaar tot aan het eind blijft in Abu Dhabi...

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 14:03
  • Ik hoop dat door de weersomstandigheden alle RedBulls en McLarens uitvallen en Alonso weer wint. Dan zijn we van het gezeik af over die wel of niet WK worden met meer of minder dan 7 punten voorsprong.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 14:35
    • amirk

      Posts: 223

      Amen!!!!

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 15:24
  • miauw

    Posts: 1.136

    @Dennis Ik hoop ook dat alonso wint, maar het mag best gepaard gaan met een flinke strijd en slimme pitsstopstrategieën, en niet per se met uitvallers. De waarde van een overwinning met strijd, staat bij mij toch hoger in het vaandel als winnen door uitvallers van de andere partijen.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 14:39
  • Marcd

    Posts: 397

    voorlopig geven ze voor zondag gewoon zonnig en 27graden af

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 15:00
  • AUB geen regenrace zeg....

    Best leuk om drie keer per jaar mee te maken ofzo, maar wil graag een ordinaire krachtmeting tot aan de vlag van Abu Dhabi onder normale weersomstandigheden en dat daar dan een terechte wereldkampioen uit voort komt.

    Zodat het recht van de beste / snelste geldt!!!

    Liefst zonder dat er een WK kanidaat van de baan afglijdt of met pech uitvalt.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 15:58
  • mister S

    Posts: 298

    Alonso word wereld kampioen met evenveel punten als vettel en hamilton, webber 4 met 1 punt verschil!!

    In Brazilie: 1:Webber, 2: Ham, 3: Vet, Alo: DNF
    In Abu Dhabi: 1:Vet, 2: Ham, 3:alo, Web: DNF
    Dan: 1: Alo: 246 punten
    2: Vet: 246 punten
    3: Ham: 246 punten
    4 Web: 245 punten.
    =-)=-)=-)

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 16:02
    • amirk

      Posts: 223

      aaaaaaaaaaahahahah dat zou de mooiste wk van f1 worden! hahaha als dat zou wordt hoe jij het zegt are you the man!

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 16:18
    • Kenney

      Posts: 2.185

      Maak daarvan een 10de plaats voor Webber in Abu Dhabi en het kan helemaal niet meer stuk!

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 16:54
  • Dennoow

    Posts: 962

    In de categorie: open deuren.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 19:39

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar