user icon

Kubica: "Brazilië kan door onvoorspelbare weer loterij worden"

  • Gepubliceerd op 01 nov 2010 13:38
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Renault-coureur Robert Kubica weet niet wat hij voor de Grand Prix van Brazilië van komend weekend moet verwachten. De Pool houdt rekening met onstuimig weer in Sao Paulo en op het circuit van Interlagos gebeurt altijd van alles.

Kubica: “Interlagos is een vreemde baan en het is lastig te voorspellen hoe we zullen presteren. Een lang recht stuk over start en finish waar de F-duct ons het nodige voordeel op zal leveren en de kracht van de motor belangrijk is.”

“Het wordt misschien een loterij met het weer in Brazilië dat deze tijd van het jaar onvoorspelbaar en vaak onheilspellend is. Het is waarschijnlijk dat we met regen te maken krijgen, zoals ook vorig jaar het geval was.”

“In natte staat biedt het circuit heel weinig grip en heb je geluk nodig om de juiste balans voor de auto te vinden. Vorig jaar haalde ik een goed resultaat, wat een verrassing was. Dat wordt moeilijk te herhalen, maar het weer kan een grote rol spelen en alles is mogelijk.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Elke GP zal door het weer wel vreemd worden, denk ik. Als het regent gebeurt er altijd wel wat. Al ben ik het met hem eens dat dat in brazilie misschien dubbel zo erg is.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 13:59
  • miauw

    Posts: 1.136

    Hij slaat de spijker op zijn kop, maar dat maakt Brazilië ook zo\'n leuke onvoorspelbare race. Wie weet welke toppers het eind niet gaan halen waardoor er weer grote verrassingen kunnen ontstaan in de uitslag. Ik hoop wel dat het tussen de toppers onvoorspelbaar tot aan het eind blijft in Abu Dhabi...

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 14:03
  • Ik hoop dat door de weersomstandigheden alle RedBulls en McLarens uitvallen en Alonso weer wint. Dan zijn we van het gezeik af over die wel of niet WK worden met meer of minder dan 7 punten voorsprong.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 14:35
    • amirk

      Posts: 223

      Amen!!!!

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 15:24
  • miauw

    Posts: 1.136

    @Dennis Ik hoop ook dat alonso wint, maar het mag best gepaard gaan met een flinke strijd en slimme pitsstopstrategieën, en niet per se met uitvallers. De waarde van een overwinning met strijd, staat bij mij toch hoger in het vaandel als winnen door uitvallers van de andere partijen.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 14:39
  • Marcd

    Posts: 397

    voorlopig geven ze voor zondag gewoon zonnig en 27graden af

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 15:00
  • AUB geen regenrace zeg....

    Best leuk om drie keer per jaar mee te maken ofzo, maar wil graag een ordinaire krachtmeting tot aan de vlag van Abu Dhabi onder normale weersomstandigheden en dat daar dan een terechte wereldkampioen uit voort komt.

    Zodat het recht van de beste / snelste geldt!!!

    Liefst zonder dat er een WK kanidaat van de baan afglijdt of met pech uitvalt.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 15:58
  • mister S

    Posts: 298

    Alonso word wereld kampioen met evenveel punten als vettel en hamilton, webber 4 met 1 punt verschil!!

    In Brazilie: 1:Webber, 2: Ham, 3: Vet, Alo: DNF
    In Abu Dhabi: 1:Vet, 2: Ham, 3:alo, Web: DNF
    Dan: 1: Alo: 246 punten
    2: Vet: 246 punten
    3: Ham: 246 punten
    4 Web: 245 punten.
    =-)=-)=-)

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 16:02
    • amirk

      Posts: 223

      aaaaaaaaaaahahahah dat zou de mooiste wk van f1 worden! hahaha als dat zou wordt hoe jij het zegt are you the man!

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 16:18
    • Kenney

      Posts: 2.214

      Maak daarvan een 10de plaats voor Webber in Abu Dhabi en het kan helemaal niet meer stuk!

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 16:54
  • Dennoow

    Posts: 962

    In de categorie: open deuren.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 19:39

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar