user icon

Kubica: "Brazilië kan door onvoorspelbare weer loterij worden"

  • Gepubliceerd op 01 nov 2010 13:38
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Renault-coureur Robert Kubica weet niet wat hij voor de Grand Prix van Brazilië van komend weekend moet verwachten. De Pool houdt rekening met onstuimig weer in Sao Paulo en op het circuit van Interlagos gebeurt altijd van alles.

Kubica: “Interlagos is een vreemde baan en het is lastig te voorspellen hoe we zullen presteren. Een lang recht stuk over start en finish waar de F-duct ons het nodige voordeel op zal leveren en de kracht van de motor belangrijk is.”

“Het wordt misschien een loterij met het weer in Brazilië dat deze tijd van het jaar onvoorspelbaar en vaak onheilspellend is. Het is waarschijnlijk dat we met regen te maken krijgen, zoals ook vorig jaar het geval was.”

“In natte staat biedt het circuit heel weinig grip en heb je geluk nodig om de juiste balans voor de auto te vinden. Vorig jaar haalde ik een goed resultaat, wat een verrassing was. Dat wordt moeilijk te herhalen, maar het weer kan een grote rol spelen en alles is mogelijk.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Elke GP zal door het weer wel vreemd worden, denk ik. Als het regent gebeurt er altijd wel wat. Al ben ik het met hem eens dat dat in brazilie misschien dubbel zo erg is.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 13:59
  • miauw

    Posts: 1.136

    Hij slaat de spijker op zijn kop, maar dat maakt Brazilië ook zo\'n leuke onvoorspelbare race. Wie weet welke toppers het eind niet gaan halen waardoor er weer grote verrassingen kunnen ontstaan in de uitslag. Ik hoop wel dat het tussen de toppers onvoorspelbaar tot aan het eind blijft in Abu Dhabi...

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 14:03
  • Ik hoop dat door de weersomstandigheden alle RedBulls en McLarens uitvallen en Alonso weer wint. Dan zijn we van het gezeik af over die wel of niet WK worden met meer of minder dan 7 punten voorsprong.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 14:35
    • amirk

      Posts: 223

      Amen!!!!

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 15:24
  • miauw

    Posts: 1.136

    @Dennis Ik hoop ook dat alonso wint, maar het mag best gepaard gaan met een flinke strijd en slimme pitsstopstrategieën, en niet per se met uitvallers. De waarde van een overwinning met strijd, staat bij mij toch hoger in het vaandel als winnen door uitvallers van de andere partijen.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 14:39
  • Marcd

    Posts: 397

    voorlopig geven ze voor zondag gewoon zonnig en 27graden af

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 15:00
  • AUB geen regenrace zeg....

    Best leuk om drie keer per jaar mee te maken ofzo, maar wil graag een ordinaire krachtmeting tot aan de vlag van Abu Dhabi onder normale weersomstandigheden en dat daar dan een terechte wereldkampioen uit voort komt.

    Zodat het recht van de beste / snelste geldt!!!

    Liefst zonder dat er een WK kanidaat van de baan afglijdt of met pech uitvalt.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 15:58
  • mister S

    Posts: 298

    Alonso word wereld kampioen met evenveel punten als vettel en hamilton, webber 4 met 1 punt verschil!!

    In Brazilie: 1:Webber, 2: Ham, 3: Vet, Alo: DNF
    In Abu Dhabi: 1:Vet, 2: Ham, 3:alo, Web: DNF
    Dan: 1: Alo: 246 punten
    2: Vet: 246 punten
    3: Ham: 246 punten
    4 Web: 245 punten.
    =-)=-)=-)

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 16:02
    • amirk

      Posts: 223

      aaaaaaaaaaahahahah dat zou de mooiste wk van f1 worden! hahaha als dat zou wordt hoe jij het zegt are you the man!

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 16:18
    • Kenney

      Posts: 2.207

      Maak daarvan een 10de plaats voor Webber in Abu Dhabi en het kan helemaal niet meer stuk!

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 16:54
  • Dennoow

    Posts: 962

    In de categorie: open deuren.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 19:39

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar