user icon

Ferrari prepareert verbeterde motor voor Britse GP

  • Gepubliceerd op 28 jun 2017 14:08
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Ferrari zal bij de Grand Prix van Groot-Brittannië halverwege juli een nieuwe upgrade voor de aandrijflijn introduceren. Dat meldt journalist James Allen op zijn blog. De Scuderia is vastberaden om op het snelle circuit van Silverstone hoge ogen te gooien en komt met een verbeterde motor.

Voor de coureurs van de Italiaanse renstal wordt het de derde krachtbron van dit seizoen. Sebastian Vettel had in Bakoe nog wel even een schrikmomentje toen Ferrari door een koelingslek voor de kwalificatie nog even zijn motor moest verwisselen. De Duitser kon zich gewoon kwalificeren.

Vettel reed in Azerbeidzjan met de racemotor van eerder dit seizoen, die inmiddels bijna 5.000 kilometer heeft afgelegd. De tweede krachtbron van dit jaar is naar Maranello verscheept voor analyse en Ferrari hoopt die motor volgende week in Oostenrijk nog in te kunnen zetten.

Op Silverstone stappen Vettel en Kimi Raikkonen dan over op hun derde motor van dit seizoen. Ferrari heeft de Britse Grand Prix in de afgelopen tien jaar slechts twee keer gewonnen. De laatste zege van de Scuderia in Groot-Brittannië dateert van 2011, toen Fernando Alonso er zegevierde.

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Lens Trol

    Posts: 127

    Wellicht dat het aan mij ligt, maar volgens mij is Mercedes het enige team dat niet (of nauwelijks) bekend maakt dat er een update van de motor aankomt. Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 14:17
    • z0mer

      Posts: 2.087

      Waarom zouden ze dat ook willen?

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 14:23
    • Lens Trol

      Posts: 127

      @Zomer Precies dat bedoel ik er mee te zeggen. Waarom zou de rest dat wel doen en wat wil je ermee bereiken aangezien je dan de druk bij jezelf en de motorleverancier (indien van toepassing) opvoert om te presteren.

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 14:27
    • 2 of 3 races geleden toch nog.
      Eerst het Mercedes fabrieksteam en een race later Williams en Force India.

      Betrof wel een verbetering, maar geen spetterend spectaculaire.

      • + 1
      • 28 jun 2017 - 14:30
    • rice

      Posts: 1.966

      Misschien zeggen ze dat ie in Silverstone komt maar zit ie al in de vrachtwagen voor Oostenrijk. Dat kan ook zomaar, de concurrentie express op het verkeerde been zetten.

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 14:41
    • NicoS

      Posts: 12.972

      Is dat net zo'n sterk verbeterde motor als ze in Baku hadden, Rice?;)

      • + 1
      • 28 jun 2017 - 14:50
    • Kakatoe

      Posts: 1.246

      Hou er rekening mee dat communiceren over je merk commercieel interessant is. Zeker als het positief nieuws is. Daarom valt mij vaak op dat ook soms kleinere updates verkocht worden als flinke verbeteringen. Daar gaat het dan vaak weer mis op de geschapen verwachtingen.

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 15:14
    • @lens, om Mercedes uit de tent te lokken? Wij gaan, komen jullie ook devies?

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 15:26
  • Nou maar hopen dat Vettel dan in die auto zit.

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 14:46
    • Wie anders?

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 14:49
    • Giovinazzi als Vettel alsnog een schorsing aan zn broek krijgt..

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 15:01
    • Buiten dat dat niet gaat gebeuren zijn we de Britse GP dan al maanden gepasseerd...

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 15:44
    • Inoue denk ik.

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 20:26
  • Kijken er naar uit, zoals de goed geinformeerde forumleden hier al enkele malen aanhaalde zou dit een serieuze stap moeten zijn ... spannend gezien het kampioenschap

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 14:57
  • geert61

    Posts: 1.099

    vettel zeker niet die laat het voor wat het is heeft genoeg van de fia en de straffen .
    dat wordt in de wandelgangen verteld hij vind het niet normaal dat je je tegenstander niet van de baan mag rammen als hij je erin luist .
    ik ben vetel en rij een ferrari en ik mag dat dus schijnt hij geroepen te hebben .
    als het zo moet is dit mijn laatste jaar volgde daarop .
    kimi zijn komentaar hierop was mmwha zal wel
    kimi kan blijven net als vettel tot max en daniel kunnen verkassen maar zoals het eruit ziet moeten ze voor even iemand anders zoeken ,gedacht wordt aan kvyat die heeft volgend jaar geen stoeltje en is veel goedkoper dan vettel

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 15:02
    • Sterk verhaal

      • + 2
      • 28 jun 2017 - 15:06
    • droopz

      Posts: 777

      vrijdagmiddagborrel is pas over 2 dagen he Geert61, blijf ook maar even van de paddestoeltjes af. :) ;)

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 15:43
    • wow..., je moet het maar kunnen verzinne...respect!

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 15:47
    • Jongens jongens ff dimmen het is toch top dat je als senior ook de f1 hebt gevonden.

      • + 1
      • 28 jun 2017 - 15:53
  • meister

    Posts: 2.772

    "De tweede krachtbron van dit jaar is naar Maranello verscheept voor analyse en Ferrari hoopt die motor volgende week in Oostenrijk nog in te kunnen zetten."
    In hoeverre mogen ze van het reglement aan die motor sleutelen, uit elkaar halen of wat dan ook zonder dat ie uit je motorpoel gaat.

    Lijkt mij dat ze verzegeld zijn toch?

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 15:45
    • Ferrari mag dat gewoon is toch wel duidelijk inmiddels.

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 15:54
  • M33

    Posts: 69

    Spy Pics Upgrade Ferrari (auto Vettel):

    1: tinyurl.com/UpgradeFerrari1
    2: tinyurl.com/UpgradeFerrari2

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 17:28
  • Gaan ze ook de " aandrijflijn" in Vettel's knarretje "updaten"???

    • + 0
    • 29 jun 2017 - 09:44

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.435
  • Podiums 116
  • Grand Prix 242
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar