user icon

Force India registreert de naam 'Force One' alvast

  • Gepubliceerd op 28 jun 2017 10:41
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Force India heeft een eerste stap gezet richting een naamswijziging voor de renstal. Documenten tonen aan dat dat Force India de namen 'Force One Grand Prix', 'Force One Team', 'Force One Racing', 'Force One Technologies', 'Force One Hospitality' en 'Force One Brand' alvast vast heeft gelegd in Groot-Brittannië.

Dit duidt eens te meer op een verandering van de teamnaam in Force One. De enige geregistreerde directeur bij al die namen is Thiruvannamalai Laskshimi Kanthan, een accountant en al jarenlang financieel adviseur en bondgenoot van Force India-baas Vijay Mallya. De Indiase zakenman wil de naam van het team aanpassen om de renstal een meer internationale uitstraling te geven.

Op die manier hoopt Mallya dat het team aantrekkelijker wordt voor sponsors. Force India moet nog een officiële aanvraag voor een naamsverandering indienen bij de internationale autosportbond FIA. De Formule 1 Commissie beslist vervolgens of het toestemming verleent. De Indiase renstal rekent er op dit moment op dat deze horde te nemen is en dat ze in 2018 als Force One aan de start staan.

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Vond het altijd en nog steeds een rare naam, vooral dat Force.

    Het zogenaamde aanboren van een nieuwe markt, inclusief een GP aldaar, is totaal mislukt eigenlijk. Jammer. Gelukkig bestaat het team nog wel met die vreemde vogel als eindbaas.

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 10:46
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Op zich is die markt er best, alleen het was naïef om te verwachten dat ze allemaal achter de naam 'India' aan gingen. Sowieso is India natuurlijk geen eenheid. Waarom zou bijv. een Tata zich moeten richten op Force India? Ze zijn een wereldwijd merk, een van de grootste automotive groepen en staalfabrikanten. Waarom dan op een Foce India staan en niet net zo goed op een ander team?

      En eigenlijk geldt hetzelfde voor andere spelers die groot genoeg zijn om de F1 te sponsoren.

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 17:23
    • DBGates

      Posts: 2.510

      Als je hermann tilke een nieuw circuit laat bouwen is de kans op mislukken al vergroot

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 22:54
  • Ik zie de meme's en grappen al voor me als ze dan eens met 3 of meer wielen van de grond komen...

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 10:47
  • Forced One
    ForgOne
    Force Onee

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 10:49
    • Force Gay

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 12:35
    • Sauber Zero

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 13:17
    • Niks mis met Gay toch?
      Ik vind roze niet echt stoer, mijn motormaats zouden wel een beetje vreemd opkijken als ik ineens in het roze langs kwam ploffen en mijn vrouw geeft me pardoes een stapel pandapunten dus ik laat het wel uit mijn hoofd.
      Maar als die jongens het fijn vinden, prima toch?

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 22:29
  • kortvdl

    Posts: 1.063

    AIR ervoor en ze kunnen gaan vliegen, kunnen ze aan de onderkant ook nog sponsoren plakken...

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 10:53
    • Dat laat Trump niet toe zolang Perez daar rijdt.

      • + 1
      • 28 jun 2017 - 10:55
    • Kunnen ze aan de onderkant ook nog wat Mexicanen plakken.

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 10:58
  • Force One krijgt de Special One (José Mourinho) als teambaas. Ocon wordt de Tall One en Perez de Small One.

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 10:54
  • manuel

    Posts: 2.969

    Het is gewoon een afleidingsmanoeuvre . Dit gaat echt niet de naam worden. Immers het levert geen geld op (sponsor).

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 11:04
  • Kakatoe

    Posts: 1.246

    Beetje lood om oud ijzer. Overigens denk ik nog steeds dat het Tata Racing gaat worden.

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 12:15
  • Leonhart

    Posts: 277

    Ondanks dat ik bij de eerste bekendmaking van "Force India" wel een beetje lacherig deed over de naam, hebben zij in de loop der jaren mijn respect wel verdiend. Ik zou het persoonlijk ook wel jammer vinden als het team een andere naam krijgt. Van mij mag het (Sahara) Force India blijven heten. Of de naam van BWT er aan toevoegen: BWT-Sahara Force India ofzo. Ik voel er nu niets bij als het Force One gaat heten

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 12:59
    • Sahara wil niet meer . Wat Michiel Mol wil weet ik niet en die Vijay wordt gezocht.....schimmig is het wel.

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 13:23
    • Leonhart

      Posts: 277

      Ach ja, alles omtrent Vijay en Roy was vanaf dag 1 verdacht toen zij in beeld kwamen en iedere winter zou het team te koop staan of falliet gaan. Verder zou ik Sahara en Roy niet missen. Ik denk dat de familie Mol het momenteel wel prima vindt. Maar we gaan zien waar het heen leidt.

      • + 0
      • 29 jun 2017 - 12:26
  • Force One klinkt mij zo militair-achtig in de oren.

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 13:21
    • Mij doet het denken aan Air Force One: het presidentiële vliegtuig van de Verenigde Staten, van alle gemakken voorzien maar niet veel sneller dan passagiersvliegtuigen.

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 15:01
    • Inderdaad, nu je het zegt.

      • + 0
      • 28 jun 2017 - 16:55
  • Kenju

    Posts: 2.629

    Dat 'One' moet gewoon weg. Gewoon 'Force' of 'team Force', if 'Force F1', waarbij ze het merk breder kunnen neerzetten op termijn door bijv. ook in andere klassen te racen, waarmee ze het netwerk ook uitbreiden. Zou bijv. mooi zijn wanneer ze in een partnerschap met een fabrikant in verschillende klassen meedoen, of met een grote sponsor.

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 17:25
  • F1-06

    Posts: 584

    De naam "Force One" doet me (naast natuurlijk de Air Force One) denken aan de Thunderbirds... Ik weet niet waarom.

    • + 0
    • 28 jun 2017 - 23:00
    • Misschien omdat @Larry Perkins daar gisteren al een grapje over maakte en dat is blijven hangen?
      Beter goed gejat... dan slecht bedacht. ;)

      • + 0
      • 29 jun 2017 - 05:10
    • F1-06

      Posts: 584

      Waar was dat? Ik kan me niet heugen dat gelezen te hebben maar het zou inderdaad verklaren waarom ik er aan moest denken. ;)

      • + 0
      • 29 jun 2017 - 22:36

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar