user icon
user icon

Bottas: "Doel is om lang bij Mercedes te blijven"

  • Gepubliceerd op 23 jun 2017 08:23
  • comments 12
  • By: Rob Veenstra

Valtteri Bottas weet nog niet waar hij aan toe is voor volgend jaar en het zal nog wel even duren voordat hij duidelijkheid krijgt. Mercedes wacht eerst de ontwikkelingen op de rijdersmarkt voor 2018 af. Bottas, de winnaar van de Russische Grand Prix, zal geduld op moeten brengen.

"Het is voor mij niks nieuws om nog niet te weten waar ik aan toe ben voor het volgende seizoen", vertelde de Finse coureur tijdens de persconferentie voor de Grand Prix van Azerbeidzjan. "Maar ik weet wat de tijdlijn voor de komende periode is, maar dat is tussen Mercedes en mij."

"We hebben geen haast. Die tijdlijn is vrij flexibel. Binnenkort beginnen we met de gesprekken, want het is wel fijn om te weten wat je volgend jaar gaat doen. Maar dat is nu nog net te vroeg. Het is natuurlijk wel mijn doel om een langere periode bij Mercedes te blijven."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Twaron

    Posts: 177

    Bij Mercedes weten ze het wel, ooh ze weten het niet, ach toch wel donder maar op!

    • + 0
    • 23 jun 2017 - 08:39
  • Zou wat zijn als Hamilton zijn 4e titel pakt en net als Rosberg ineens stopt. Dan hebben ze pas echt een probleem bij Mercedes.

    • + 1
    • 23 jun 2017 - 08:42
    • Echt Damon? Een zekere Spanjaard stapt zo in ;)

      • + 0
      • 23 jun 2017 - 08:54
    • Twaron

      Posts: 177

      Damon Hill daar kun je wel eens gelijk in hebben.

      • + 0
      • 23 jun 2017 - 08:55
    • Ocon staat klaar om in te stappen. Daarnaast gewoon Bottas dan houden en je hebt een aardig team waarvan ik denk dat Ocon langzaam aan het team naar zich toe zal trekken.

      • + 0
      • 23 jun 2017 - 09:03
    • F0.9

      Posts: 61

      Stroll wil vast wel doorschuiven.

      • + 0
      • 23 jun 2017 - 12:48
  • William-E

    Posts: 385

    Het was een fantastisch jaar maar toch scheiden de wegen zich...

    • + 0
    • 23 jun 2017 - 08:43
  • Bottas blijft gewoon. Best sterk begonnen en de eerste race-overwinning en pole al op zak. Bovendien goede chemie met Lewis en accepteert zonder morren dat hij in de praktijk diens wingman is. In staat om op punten van Vettel/Ferrari af te paken. Perfecte fit voor Mercedes dus, zeker zolang ze Lewis daar hebben rondlopen.

    • + 1
    • 23 jun 2017 - 08:53
  • RSV MILLE

    Posts: 698

    Hij is net zo'n 2e rijder als Kimi, zolang hij Lewis voorlaat en punten afsnoept van de concurrenten dan mag hij blijven. Tenzij hij en Lewis de auto niet helpt ontwikkelen (doen de coureurs dat nog eigenlijk of zijn het de computer en simulaties die dit hebben overgenomen)...

    • + 0
    • 23 jun 2017 - 09:24
    • Arran

      Posts: 1.009

      Tis meer een combo van.

      Met simulaties worden afstellingen gemaakt, hiermee gaan de coureurs rijden, en leveren eedback op deze afstellingen, en eventuele voorkeuren geven ze weer door.
      Daarmee worden weer nieuwe simulaties gedaan, en doorgevoord, rinse and repeat, tot de coureur tevreden is.

      Dus een coureur die heel goed feedback kan geven en de auto aanvoelt en ook snapt wat er gebeurd met de auto en waarom, kan dus een doorslaggevende factor zijn.

      • + 0
      • 23 jun 2017 - 13:30
  • Spannend he?

    • + 0
    • 23 jun 2017 - 09:26
  • Ik denk dat Mercedes gewoon nog even de komende resultaten afwacht. Als Valteri tegen het einde van het seizoen dicht tegen het prestatieniveau van Hamilton aanschuurt dat hij dan weinig te vrezen heeft.

    • + 0
    • 23 jun 2017 - 09:59

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Related news

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Points 1.124
  • Podiums 40
  • Grand Prix 103
  • Land FI
  • Date of b. 28 aug 1989 (30)
  • Place of b. Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar