user icon

Bakoe geen kansloze missie voor Red Bull Racing

  • Gepubliceerd op 22 jun 2017 10:15
  • comments 34
  • Door: Rob Veenstra

Er liggen kansen voor Red Bull Racing en Max Verstappen om komend weekend in Azerbeidzjan het podium te halen. Dat stelt het panel van het online RTL GP-programma Slipstream, bestaande uit Allard Kalff en Kees van de Grint. Red Bull Racing is bepaald niet kansloos in Bakoe.

Dit ondanks dat het stratencircuit een enorm lang recht stuk bevat. Red Bull Racing moet dat compenseren in het bochtige gedeelte. Van de Grint acht dat mogelijk en vergelijkt Bakoe met Macau. Bovendien zou de voorspelde warmte in Azerbeidzjan niet ongunstig zijn voor Red Bull.

De Oostenrijkse renstal heeft in elk geval een speciaal low downforce-pakket meegenomen, net als Mercedes. De vleugels van Red Bull Racing hebben dit weekend bijna net zo weinig profiel als ze voor Monza zouden hebben. Dit om zo min mogelijk luchtweerstand op het rechte stuk te hebben.

 

Reacties (34)

Login om te reageren
  • meow-F1

    Posts: 158

    nou we gaan het dan wel zien he ...... ik denk top 10 wel haalbaar is :P

    • + 0
    • 22 jun 2017 - 10:19
    • Dat is serieus nog maar de vraag!

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 11:05
    • Ik verwacht 5e en 6e in de kwalificatie en de race. Met een beetje geluk kunnen ze het Kimi op zondag nog moeilijk maken. Force India en Williams verwacht ik niet vóór RedBull.

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 11:14
    • Heitinga

      Posts: 379

      Het is niet echt een circuit waar hoge downforce nodig is, RBR kan dus met nog minder vleugel rijden en zal in bochten minder verliezen.
      Daarom geef ik ze wel degelijk een kans.

      Gr.
      Wim

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 11:20
    • hoogie35

      Posts: 686

      ik zeg: alle vleugels eraf voor maximale downforce!!

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 15:48
    • hoogie35

      Posts: 686

      umm, minimale downforce natuurlijk.
      zouden ze zonder vleugels mógen rijden?

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 20:26
    • Totalia

      Posts: 905

      Maar vleugels er vanaf betekend een red Bull zonder vleugels....het geeft toch juist vleugels...

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 21:38
  • meister

    Posts: 2.521

    Dus zonder T-wing?

    • + 0
    • 22 jun 2017 - 10:19
  • Dale U

    Posts: 1.022

    Als ze betrouwbaar zijn de RB's en men heeft de juiste strategie, met een beetje mazzel kan plek 3.

    • + 0
    • 22 jun 2017 - 10:23
    • WC MAX

      Posts: 2.572

      Daar zou ik op voorhand blind voor tekenen!
      Denk echter dat ze onder normale omstandigheden maximaal plek 4 en 5 kunnen halen.

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 12:10
  • Het kan vriezen en het kan dooien, de een zegt er zijn kansen de anderen zeggen plek 5/6 maximale.

    We zien het zondag wel.

    • + 0
    • 22 jun 2017 - 10:28
    • @Xamverstappen. Verwacht dat het in Bakoe alleen gaat dooien.

      En er zijn kansen op plek 5/6.

      • + 1
      • 22 jun 2017 - 10:54
    • Denk dat RBR voordeel heeft van de warmte mbt de banden.(Bahrein)
      Ik denk dus dat er kansen zijn op plek 4/5.

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 11:14
    • @Pietje. RBR had vorig jaar wel heel veel problemen met de bandjes. Dus ik hoop wel dat ze dit ff oplossen.

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 11:49
  • Ricciardo kwalificeerde zich hier vorig jaar als 2e. Gezegd moet worden dat Hamilton toen een fout maakte maar alsnog, ik denk echt niet dat Red Bull last gaat krijgen van de teams achter hun. En als er voor hun wat gebeurd grijpen ze gewoon het podium.

    • + 0
    • 22 jun 2017 - 10:31
    • Toen deed Ferrari niet mee, nu wel..

      • + 1
      • 22 jun 2017 - 10:33
    • Ferrari deed toen óók gewoon mee hoor. Vettel won bijna in Canada (en ook in Melbourne trouwens) en werd 2e in Bakoe. Juist in de eerste seizoenshelft deed Ferrari volop mee.

      Mee eens dat Ferrari er nu een stuk beter voorstaat, maar Red Bull zal sowieso profiteren als er voor hun fouten gemaakt worden.

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 10:47
    • Natuurlijk profiteren ze als er voor ze fouten worden gemaakt, dat heeft niets met Bakoe te maken, dat is gewoon een algemeenheid

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 11:02
    • Ricciardo kwalificeerde zich als 3e maar schoof een plaats naar voren omdat Perez, die als 2e was gekwalificeerd, na de 3e vrije training een versnellingsbak had laten wisselen.

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 11:06
    • WC MAX

      Posts: 2.572

      Vorig jaar kreeg RB het niet voor elkaar met de banden tijdens de race, hele hoge degradatie, terwijl de RB over het algemeen goed was voor de banden.
      Dat was wel opvallend. Als ze dit onder de knie hebben, zullen ze onder normale omstandigheden voor plek 5-6 rijden en wie weet zelfs voor plek 4. Zo niet, dan dient zich hetzelfde scenario aan als vorig jaar.

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 12:18
  • ARW

    Posts: 1.075

    RedBull is hele seizoen al gebrek aan topsnelheid aan het compenseren dmv een vrij kale auto. Wat willen ze er nog afschroeven? Verwacht Cliché Kalf dat andere teams de lange stuk zijn vergeten?

    • + 0
    • 22 jun 2017 - 10:31
    • rice

      Posts: 1.944

      Ik heb gehoord dat speciaal voor Bakou de spiegels vervangen worden door een achteruit rij camera met scherm in de cockpit ;) Scheelt toch weer twee verstorende factoren.

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 11:00
  • Het zou al mooi zijn als beide auto's wer eens de finish haalden ...

    • + 0
    • 22 jun 2017 - 10:33
  • Als de juiste auto's voor hun crashen of uitvallen en de red bulls blijven rijden dan maken ze zelfs nog kans op de winst.

    • + 0
    • 22 jun 2017 - 10:42
    • Zo is Marcus ook aan het rekenen geslagen en nu vertelt hij aan iedereen dat een overwinning in Bakoe tot de mogelijkheden behoort.

      • + 1
      • 22 jun 2017 - 11:00
    • rice

      Posts: 1.944

      Als de Red Bull's weer uitvallen door betrouwbaarheidsproblemen, Hamilton en Bottas elkaar van de baan rijden, Raikkonen de muur raakt en z'n vloer beschadigt en Vettel weer problemen heeft doordat Verstappen zijn vleugel stuk rijdt in de 1e bocht kan Ocon of Perez zelfs de race winnen.

      Of misschien zelfs Alonso met z'n Honda als de complete top 10 op elkaar crasht in de eerste bocht ;)

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 11:03
    • en Marcus Ericsson @Rice?
      hem dicht ik ook wel goede kansen toe, met name als 3/4 van het veld op elkaar klapt na de start, het gaat ijzelen icm onweer en een harde zuidewesterstorm, dan is hij op zn sterkst

      • + 2
      • 22 jun 2017 - 11:30
    • rice

      Posts: 1.944

      @Jean Alesi, wat stom van mij. Hoe kan ik Ericsson nou vergeten. Dat is echt een natuurtalent op banen waar het ijzelt en onweert! Dan is die niet te verslaan, zelfs wonderboy Verstappen lukt het dan niet om hem in te halen.

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 11:44
    • @Rice, Alonso kan je schrappen. Die heeft niet genoeg benzine bij. ;)

      • + 1
      • 22 jun 2017 - 12:17
    • Dus jij denkt dat ook @Jean...
      ;)

      • + 0
      • 22 jun 2017 - 12:34
  • Totje294

    Posts: 182

    Hmm... Een heel erg lang recht stuk, oké, maar de rest is wel bochtenwerk. Baat het om snel te zijn in het rechte gedeelte als je te veel moet inleveren elders, om als, ik gok maar wat, 8e en 9e te kwalificeren na Ferrari en de Benz-motortjes? Anderzijds ging RB vroeger op Monza ook erg hard, maar dit is verleden tijd... We zien wel!

    • + 0
    • 22 jun 2017 - 10:42
  • Komt wel goed, de mazzel die Max vorig jaar heeft gehad keert zich nu een beetje tegen hem.
    Niet getreurd hij heeft waarschijnlijk nog 20 jaar te gaan!!

    • + 0
    • 22 jun 2017 - 11:06
  • Pino_666

    Posts: 23

    Ik ben al lang blij als Max zijn race kan uitrijden.

    • + 0
    • 22 jun 2017 - 16:11

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.223
  • Podiums 45
  • Grand Prix 122
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar