user icon

Domenicali roept Ferrari op om concentratie vast te houden

  • Gepubliceerd op 25 okt 2010 16:51
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Ferrari moet zich niet te veel mee laten slepen door een euforisch gevoel na de belangrijke zege van Fernando Alonso in Zuid-Korea. Die boodschap draagt teambaas Stefano Domenicali uit. “De missie is om rustig te blijven, de concentratie vast te houden en niet overdreven te reageren op een geweldig deel van het seizoen.”

Domenicali vervolgt: “Nu is de tijd om te focussen, bescheiden te zijn en ons op de best mogelijke manier voor te bereiden op de resterende races, want de concurrentie is zeer sterk. We kunnen ons geen problemen veroorloven, dat maakt denk ik het verschil. Dus we willen ons voorbereiden, we willen betrouwbaarheid en geen misstappen. Dan spreek ik over ons, over mijn engineers, mijn monteurs, Fernando en ook Felipe Massa

“Dat we nu zo terug zijn in de race voor het kampioenschap komt door onze sterke mentaliteit en nu is het voor mij zaak om iedereen met beide benen op de grond te houden. We hebben nog niets op zak. Omdat Red Bull Racing in Zuid-Korea niet scoorde is ook de constructeurstitel nog mogelijk. Het is moeilijk, maar het kan. We geven niets op tot het einde.”

Reacties (28)

Login om te reageren
  • mijack1985

    Posts: 3

    De kalmte bewaren lukt ze vrij aardig dit seizoen. Vind het al met al vrij knap wat ze nu presteren. Zeker als je nagaat waar ze stonden halvergwege.

    • + 0
    • 25 okt 2010 - 17:09
  • FORZA FERRARI

    • + 0
    • 25 okt 2010 - 17:14
  • TJ

    Posts: 619

    Bescheiden? Ferrari? Grappig.

    • + 0
    • 25 okt 2010 - 17:33
  • hou het maar op alonso wk de constructeurstitel gaat hem met massa niet worden..

    • + 0
    • 25 okt 2010 - 18:38
  • Ondanks dat ik een verschrikkelijk grote Ferrari-fan ben, ben ik toch wel wat terughoudend, ondanks gisteren. Het kan net zo lopen als in 2008. Ik weet wel dat de Vairano test van begin september absoluut haar vruchten heeft afgeworpen mbt andere vleugels, F-ducts en bodemplaten. Het was machtig mooi om te zien hoeveel er toen werd getest in verschillende afstellingen.

    • + 0
    • 25 okt 2010 - 18:51
  • Giovanny

    Posts: 106

    Gezien de omstandigheden van de komende twee wedstrijden (vrij warm) is de kans heel groot dat Ferrari de motor van Alonso zal moeten verwisselen en Felipe de kans zullen moeten gunnen om Brazilie te winnen. Of het gaat lukken is een tweede vraag. Hoe dan ook de Red Bulls zullen op beide circuits heel erg sterk zijn. Mclaren heeft theoretisch gezien de mindere auto. M.i. door een tegenstrijdige strategie in het ontwerp van de auto, F duct snelheid, stijfheid, lengte en een gecomprimeerde neerwaarste druk. Hierdoor slijten de banden iets te snel en worden de rempunten langer, zie Korea. Hoe dan ook de piloot, strategie, geluk en omstandigheden zullen bepalen wie kampioen wordt.

    • + 0
    • 25 okt 2010 - 20:35
  • Avanti Fer !! Avanti Fer !!

    • + 0
    • 25 okt 2010 - 22:42
  • miauw

    Posts: 1.136

    Het is nog een lange strijd, en als ferrari nu op zijn lauweren gaat rusten redden ze het zeker niet. Door hard werken, en wat geluk lijkt het kwartje hun kant op te vallen, maar ook ferrari heeft nog een aantal onzekere parameters, zoals motoren en het wisselvallige presteren van Massa...

    • + 0
    • 26 okt 2010 - 07:36
    • felix50

      Posts: 5.792

      Waarom massa die heeft toch al een hagel nieuwe motor erbij gehad.Dus die hoeft daar in ieder geval geen zorgen over te maken.In dit stukje staat juist dat ze niet op hun lauweren gaan rusten .Ze weten ook wel degelijk dat ze nog geen kampioen zijn en dat ze deze keer geluk hebben gehad maar daar waren en meer van dit weekend

      • + 0
      • 26 okt 2010 - 09:26
  • Supa

    Posts: 2.004

    Ik verwacht helaas een plof....

    • + 0
    • 26 okt 2010 - 09:27
  • Goede instelling van Dominicali...Er kan nog zoveel gebeuren.@JT...Snap je nu echt niet waarom je steeds een ban krijgt? Ik, als Alonso fan en ook Ferrari liefhebber, schaam me voor jou uitlatingen en manier van opruien van anderen. Mog ede beste het wK winnen, wie het ook moge zijn...(liefst Alonso ;)).

    • + 0
    • 26 okt 2010 - 09:30
    • Door mensen zoals jij gun ik het Alonso weer, door Jean Todt daarentegen.... :)

      • + 0
      • 26 okt 2010 - 10:14
    • Misschien is het niet zo zeer wat je zegt, maar de manier waarop..

      • + 0
      • 26 okt 2010 - 14:01
    • Vol ongeloof zit ik DHR. Todtt zijn bericht te lezen...... na getrokken bij de KVK..... moeilijke keus; aan de ene kant een persoon die een mooie site heeft waar ik graag kom of een etterbak......lastig......

      • + 0
      • 26 okt 2010 - 14:58

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar