De internationale autosportbond FIA heeft een overtreding van twee fotografen tijdens de tweede vrije training voor de Canadese Grand Prix door de vingers gezien. Het duo had zich gedurende die sessie binnen de omheining van het Circuit Gilles Villeneuve te Montreal gepositioneerd.
Levensgevaarlijk, zoals een oplettende Ferrari-coureur Kimi Raikkonen over de boordradio terecht opmerkte. De FIA heeft besloten om de fotografen niet te bestraffen, maar slechts te waarschuwen. Het tweetal had namelijk toestemming gekregen van de baanpost om daar te staan.
Of de betreffende baancommissaris er net zo genadig vanaf is gekomen als de fotografen, dat is niet duidelijk.
19

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 123
is er ook bekend wat er met die ene fotograaf achter de vangrail in Monaco gebeurd is?
Posts: 65.802
Daar wordt nog niks over naar buiten gebracht omdat het onderzoek nog loopt.
Posts: 4.858
?
Posts: 11.618
In Monaco zag ik zoveel lui op onveilige plaatsen staan, ik vroeg mij eigenlijk af gaat dat allemaal wel volgens de regels, of Monaco is zo belangrijk we kijken maar de andere kant op.
Posts: 33
En je zou toch verwachten dat na het droevige ongeval met een baancommissaris tijdens de GP van Canada in 2013. Ze hier extra alert en voorzichtig mee om zouden springen.
Posts: 558
In Spanje (bijv.) hadden ze lopende beelden van camera's waar auto's overheen reden; zonder cameraman uiteraard. Denk dat er ook strikte voorwaarden voor camera's zonder iemand erachter gelden. Voor on-bemande camera's dus. Die kunnen immers veranderen in ongeleide projectielen.
Posts: 1.160
Dan ben je wel echt gestoord, wat een domme actie van die fotografen.
Posts: 99
Maar wel mooie plaatjes