user icon

Alonso klom over het hek: "Fans zaten te ver weg"

  • Gepubliceerd op 12 jun 2017 16:32
  • comments 31
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso deed in Canada aan klantenbinding na zijn late uitvalbeurt. De McLaren-coureur ging de tribune op waar zijn MCL32 tot stilstand was gekomen en gooide zijn handschoenen in het publiek. Het enthousiasme onder de fans zal de Spanjaard goed gedaan hebben.

Alonso: "De steun in Canada is geweldig en daarom wilde ik de fans iets teruggeven. Eigenlijk was het plan om mijn handschoenen het publiek in te gooien, maar ze zaten iets te ver weg. Daarom besloot ik maar over het hek te klimmen en de tribune op te gaan."

"Natuurlijk ben ik gefrustreerd en verdrietig, maar het gaat niet alleen om dat verspeelde punt voor het kampioenschap. Ik vind het ook heel teleurstellend voor alle jongens van het team die dag en nacht zo hard werken om de auto beter te maken."

 

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.870

    Prachtig hoe hij de tribune in ging. Dat zijn momenten die de sport echt goed doen! Misschien wel het beste moment van een teleurstellende race.

    • + 4
    • 12 jun 2017 - 16:35
    • Nou, toch wel leuke gevechten gezien.

      • + 3
      • 12 jun 2017 - 16:37
    • Kevin

      Posts: 4.870

      Niet voor de winst.. terwijl de kaarten toch waren geschud voor een mooi gevecht tussen Hamilton en Vettel. Dat was na ronde 1 voorbij. Inderdaad leuke gevechten daarachter, maar het bleef een teleurstellende race naar mijn mening.

      • + 0
      • 12 jun 2017 - 16:42
    • Wanneer heb jij dan voor het laatste een gevecht voor de winst gezien?

      • + 1
      • 12 jun 2017 - 16:45
    • Cuppie

      Posts: 8

      Je kijkt toch ook net ff anders naar het vervolg van zo'n race als Max er al vroeg uit ligt hè. Als hij tweede was geworden hadden we het allemaal waarschijnlijk een top race gevonden ;-)

      • + 0
      • 12 jun 2017 - 17:36
    • Kevin

      Posts: 4.870

      GP van Spanje, en ook in de races daarvoor.

      • + 1
      • 12 jun 2017 - 17:44
    • Die van Spanje leek er wel wat op kwa spanning vanwege Max.....maar Raikkonen maakte geen enkele kans. Dus gevecht nee, niet echt.

      • + 0
      • 12 jun 2017 - 18:05
    • Denk dat hij de vorige gp van spanje bedoelt...

      • + 0
      • 12 jun 2017 - 19:01
    • d07

      Posts: 905

      DutchF1,

      Ik kun je er al 2 geven, Spanje en Rusland dit jaar.

      • + 0
      • 12 jun 2017 - 20:07
  • Wat een baas....hij heeft echt ingezien gedurende 2 weken USA wat je kunt doen om de fans aan je te binden. Gewoon top.

    • + 1
    • 12 jun 2017 - 16:36
    • Maximo

      Posts: 6.705

      Yep, denk dat inderdaad gezien heeft hoe het ook kan bij de Indy.

      • + 0
      • 12 jun 2017 - 16:44
    • Cicero

      Posts: 810

      Bernie : ze maken van formule 1 wielrennen. In mijn tijd was het onbestaanbaar dat gepeupel een formule 1 coureur aan kon raken, alsof het een normaal mens is. Onbegrijpelijk dat het huidige management dit toe laat

      • + 0
      • 12 jun 2017 - 18:09
    • In jou tijd rookten ze nog in de pitsstraat.....lekker blijven hangen en vooral niet willen inzien hoe goed zoiets simpels is.

      • + 0
      • 12 jun 2017 - 19:20
  • Roy

    Posts: 2.172

    Prachtig was dat!!! Heb echt genoten van dat moment!

    • + 0
    • 12 jun 2017 - 16:43
  • Eau Rouge

    Posts: 345

    Op zich was het zeker mooi en lovenswaardig. Maar het paradoxale is dat we dit zo mooi vinden omdat de F1 (en bij uitbreiding de rijders) de fans al jaren behandelen als een noodzakelijk kwaad. In iedere andere sport is verbroedering tussen de gladiatoren en de fans de normaalste zaak van de wereld.

    • + 0
    • 12 jun 2017 - 16:52
    • Joh, dit is wat o.a. Liberty graag wil zien alleen veel mensen hier op het forum niet.
      Die gaan liever ergens achter op het circuit van Zandvoort zitten kijken en hopen dat Max een donut draait voor ze.

      • + 3
      • 12 jun 2017 - 16:56
  • Over sportmomenten gesproken.....Dan was dit er één van groot formaat!

    • + 1
    • 12 jun 2017 - 16:53
    • Sssst....niet te hard zeggen ;)

      • + 1
      • 12 jun 2017 - 16:56
    • Snap nu wat je bedoelde, Maar vond het prachtig : ))

      • + 1
      • 12 jun 2017 - 17:08
  • De fans maken de sport...beetje meer toegankelijkheid zou geen luxe zijn.
    Prachtig dat Alonso dit doet

    • + 1
    • 12 jun 2017 - 16:57
  • ray1975

    Posts: 2.400

    Prachtige actie van hem.... top gozer een sportman die de fans begrijpt.... mooi was het om te zien

    • + 1
    • 12 jun 2017 - 16:57
  • rice

    Posts: 1.941

    Heel mooi gebaar van een groot sportman die de laatste tijd zoveel pech over zich heen krijgt. Ik gun hem zo een top auto zodat ie nog één seizoen kan strijden om zijn derde wereldtitel.

    • + 1
    • 12 jun 2017 - 17:31
  • JV

    Posts: 2.045

    Prachtig, wat een vent.

    En ik vond dit al zo gaaf.
    www.youtube.com/watch?v=Pw3Sz_ahmII

    • + 1
    • 12 jun 2017 - 17:35
  • Geweldig om te zien dat dit kan, in andere sporten zou ik als topsporter niet zomaar een compleet willekeurige gemixte tribune opgaan.

    • + 1
    • 12 jun 2017 - 17:50
    • Cicero

      Posts: 810

      Dat geldt alleen voor voetbal, waar je als ajax fan niet eens in een vak vol feyenoord fans kunt zitten. In veel andere sporten kan het wel. Zou geen sport kunnen noemen waar het niet kan eigenlijk.

      • + 0
      • 13 jun 2017 - 18:58
  • Dat was gewoon Super van die gast. Mijn vermoeden is dat hij de overstap al heeft gemaakt in zijn hoofd, wat ik wel jammer zou vinden voor de F1.

    • + 1
    • 12 jun 2017 - 18:16
    • Volgend jaar rijdt hij Indycars, kan niet missen. Honda is gewoon hopeloos achterhoedemateriaal de komende jaren in F1, met Renault win je 123 ook geen titel.

      Indycar is instappen in een goed team, en meedoen om de titel.

      • + 0
      • 12 jun 2017 - 20:42
    • Klus

      Posts: 1.065

      Alonso heeft meerdere malen aangegeven dat hij nog een 3e titel in de F1 wil.

      • + 0
      • 12 jun 2017 - 22:35
  • Alonso is een amerikaanse showmaster geworden ;)

    • + 0
    • 12 jun 2017 - 23:23
    • Brammus

      Posts: 663

      Volgens mij was zijn "klapstoel-sessie" nog ver vóór er uberhaupt over Indy werd nagedacht... Dus nee, geworden iig niet.

      • + 0
      • 13 jun 2017 - 01:57
  • Mooiste moment van de hele wedstrijd. Alonso is een absolute baas.

    • + 1
    • 13 jun 2017 - 08:03

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar