user icon
user icon

Sutil en Buemi bestraft met gridpenalty in Brazilië

  • Gepubliceerd op 24 okt 2010 15:48
  • comments 13
  • Door: Robin Smeets
Adrian Sutil en Sebastien Buemi zijn na afloop van de Grand Prix in Korea bestraft met een gridpenalty voor de volgende race. Zowel de Force India- als de Toro Rosso-coureur zullen in Brazilië vijf plaatsen achteruit moeten op de startgrid.

Sutil kreeg zijn straf vanwege contact met Kamui Kobayashi. In de 47e ronde verremde Sutil zich en knalde tegen Kobayashi aan. De Japanner kon zijn weg vervolgen, Sutil moest opgeven. Verder moet de Duitser een boete van 10.000 dollar betalen, omdat hij volgens de stewards op de hoogte was van zijn remproblemen.

Buemi krijgt de gridpenalty vanwege zijn crash met Timo Glock.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Robbert89

    Posts: 305

    Tja,,,,, Beetje jammer weer dit. Is er actie, word er ingehaald en dan word dat bestraft.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 16:04
  • Edgar

    Posts: 1.371

    volgens mij reed Sutil meer kilometers naast de baan dan op de baan..

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 16:31
    • Volgens mij gleed Sutil meer kilometers dan dat hij reed...

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 16:44
    • kiekeboe

      Posts: 210

      whaha, wat ik heb moeten lachen op die gekke Sutil... hij bleef het maar proberen, en snapte er na de race zeker helemaal niets van:P

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 17:20
    • Je moet toegeven, Sutil = \"Bobslee Kamehameha Glider\" ofzo :p

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 17:53
  • Fritz

    Posts: 117

    TERECHT die Sutil reed als een dwaas rond! Wat een mafkees zeg! Hij wist dat zijn remmen niet meer goed waren dus ga je maar nog later remmen?! Wat een logica!

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 16:36
  • Meer dan terecht. Ze hadden hem tijdens de race al meteen een straf moeten geven toen hij bij Button naar binnen vloog. Dat is toch geen inhalen? Kom nou toch. Gewoon niet remmen en hopen dat je tegenstander van de baan duikt om een crash te voorkomen. Absurd.

    Meteen een penalty geven voor dat soort onzin, dan kan hij 30 seconden naar achteren mensen gaan lastig vallen. Nu heeft Sutil alle auto\'s in dat rijtje wel schade toegebracht.

    Geweldig dat ze hem ook nog die geldboete geven voor zijn kutsmoes dat het aan de slecht werkende rem lag. ROFL.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 17:50
  • Sutil heeft echt als een gek gereden vandaag, dus dat vind ik wel terecht. Buemi, najah, in de regen tegen iemand opknallen kan wel een keertje gebeuren vind ik dan weer. Hij probeerde het gewoon.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 18:08
  • Het leek eerder op Adrian Oetlul gezien zijn rijden van vandaag. Wat een kluns zeg... en dat wil naar een topteam.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 18:40
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Prutsertje....

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 21:51
  • Zelf had ik wel verwacht dat Sutil slimmer zou zijn.
    Je kan allemaal wel eens naast de baan glijden vooral met deze weer omstandigheden maar hij was echt wel dom bezig.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 22:18
  • en dan van de baan schieten tijdens het inhalen, alle chance niemand geraakt, maar dan wel tijdens het terugkomen naar de baan een sluiproute nemen, en al de gene geprofiteerd hadden van die fout van Sutil, haalde Sutil hen even makkelijk terug in. Handig, alle remmen los, ogen dicht en inhalen maar, en als het niet lukt en je gaat van de baan, geen paniek, neemt het dichtst bijzijnde asfaltweggetje, en probeer zoveel mogelijk af te snijden en gas te geven, zodat we terug op de baan komen alsof er niets gebeurt is. Maargoed, het was idd nog erger op de momenten dat Sutil anderen van de baan ramde. Hij had idd al lang gestraft moeten geweest zijn bij het wegduwen van Button.

    • + 0
    • 25 okt 2010 - 05:45
  • felix50

    Posts: 5.792

    Hij wilde laten zien hoe een topper kan rijden want een topper dat is hij tenminste dat vind hij zelf.

    • + 0
    • 25 okt 2010 - 09:14

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar