Sutil en Buemi bestraft met gridpenalty in Brazilië

Adrian Sutil en Sebastien Buemi zijn na afloop van de Grand Prix in Korea bestraft met een gridpenalty voor de volgende race. Zowel de Force India- als de Toro Rosso-coureur zullen in Brazilië vijf plaatsen achteruit moeten op de startgrid.

Sutil kreeg zijn straf vanwege contact met Kamui Kobayashi. In de 47e ronde verremde Sutil zich en knalde tegen Kobayashi aan. De Japanner kon zijn weg vervolgen, Sutil moest opgeven. Verder moet de Duitser een boete van 10.000 dollar betalen, omdat hij volgens de stewards op de hoogte was van zijn remproblemen.

Buemi krijgt de gridpenalty vanwege zijn crash met Timo Glock.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Robbert89

    Posts: 305

    Tja,,,,, Beetje jammer weer dit. Is er actie, word er ingehaald en dan word dat bestraft.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 16:04
  • Edgar

    Posts: 1.765

    volgens mij reed Sutil meer kilometers naast de baan dan op de baan..

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 16:31
    • Volgens mij gleed Sutil meer kilometers dan dat hij reed...

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 16:44
    • kiekeboe

      Posts: 210

      whaha, wat ik heb moeten lachen op die gekke Sutil... hij bleef het maar proberen, en snapte er na de race zeker helemaal niets van:P

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 17:20
    • Je moet toegeven, Sutil = \"Bobslee Kamehameha Glider\" ofzo :p

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 17:53
  • Fritz

    Posts: 117

    TERECHT die Sutil reed als een dwaas rond! Wat een mafkees zeg! Hij wist dat zijn remmen niet meer goed waren dus ga je maar nog later remmen?! Wat een logica!

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 16:36
  • Meer dan terecht. Ze hadden hem tijdens de race al meteen een straf moeten geven toen hij bij Button naar binnen vloog. Dat is toch geen inhalen? Kom nou toch. Gewoon niet remmen en hopen dat je tegenstander van de baan duikt om een crash te voorkomen. Absurd.

    Meteen een penalty geven voor dat soort onzin, dan kan hij 30 seconden naar achteren mensen gaan lastig vallen. Nu heeft Sutil alle auto\'s in dat rijtje wel schade toegebracht.

    Geweldig dat ze hem ook nog die geldboete geven voor zijn kutsmoes dat het aan de slecht werkende rem lag. ROFL.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 17:50
  • Sutil heeft echt als een gek gereden vandaag, dus dat vind ik wel terecht. Buemi, najah, in de regen tegen iemand opknallen kan wel een keertje gebeuren vind ik dan weer. Hij probeerde het gewoon.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 18:08
  • Het leek eerder op Adrian Oetlul gezien zijn rijden van vandaag. Wat een kluns zeg... en dat wil naar een topteam.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 18:40
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Prutsertje....

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 21:51
  • Zelf had ik wel verwacht dat Sutil slimmer zou zijn.
    Je kan allemaal wel eens naast de baan glijden vooral met deze weer omstandigheden maar hij was echt wel dom bezig.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 22:18
  • en dan van de baan schieten tijdens het inhalen, alle chance niemand geraakt, maar dan wel tijdens het terugkomen naar de baan een sluiproute nemen, en al de gene geprofiteerd hadden van die fout van Sutil, haalde Sutil hen even makkelijk terug in. Handig, alle remmen los, ogen dicht en inhalen maar, en als het niet lukt en je gaat van de baan, geen paniek, neemt het dichtst bijzijnde asfaltweggetje, en probeer zoveel mogelijk af te snijden en gas te geven, zodat we terug op de baan komen alsof er niets gebeurt is. Maargoed, het was idd nog erger op de momenten dat Sutil anderen van de baan ramde. Hij had idd al lang gestraft moeten geweest zijn bij het wegduwen van Button.

    • + 0
    • 25 okt 2010 - 05:45
  • felix50

    Posts: 5.792

    Hij wilde laten zien hoe een topper kan rijden want een topper dat is hij tenminste dat vind hij zelf.

    • + 0
    • 25 okt 2010 - 09:14

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar