user icon

Ferrari rekent op langer verblijf Sebastian Vettel

  • Gepubliceerd op 07 jun 2017 16:26
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Bij Ferrari gaan ze ervan uit dat Sebastian Vettel zijn aflopende contract zal verlengen. Ferrari-president Sergio Marchionne gaf eerder al aan dat Vettel aan zet is, de Duitser mag zelf bepalen of en voor hoe lang hij bij de Scuderia wil blijven. Marchionne verlangt wel voor de Italiaanse Grand Prix begin september een antwoord.

Technisch directeur Mattia Binotto denkt dat Vettel zich langer aan Ferrari zal verbinden. "Sebastian is niet zomaar een coureur, hij is een viervoudig kampioen. Ik geloof dat hij bij ons zal blijven. Waarom? Omdat er voor een Formule 1-rijder niets mooiers bestaat dan winnen met Ferrari", vertelde de technisch directeur aan Gazzetta dello Sport.

Oud-coureur Jean Alesi sluit zich aan bij de woorden van Binotto. "Ik weet uit eigen ervaring welke emoties het teweeg brengt om te zegevieren voor Ferrari. Sebastian is afkomstig van Red Bull Racing, een team zonder historie, maar wel enkele titels op zak. Hij realiseerde zich dat Ferrari zoveel meer is, zoals de liefde van de tifosi en de teleurstellingen."

Keerpunt

Volgens Binotto was de dubbelzege in Monaco een keerpunt voor Ferrari. "Het was zestien jaar geleden dat de Scuderia had gewonnen in het prinsdom, dus dit voelde als een bevrijding. Door deze winst beseffen we nog meer dat we een goede auto hebben en dit jaar minstens op gelijke hoogte staan met onze concurrent Mercedes en we een gooi naar de titels kunnen doen."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Ik zeg dan maar tekenen tot 2068, ben je mooi onder de pannen;)

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 16:34
  • Totje294

    Posts: 182

    "Omdat er voor een Formule 1-rijder niets mooiers bestaat dan winnen met Ferrari", vertelde de Italiaan aan Gazzetta dello Sport." Is hij nu Italiaan of Zwitser?

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 16:38
    • Vince78

      Posts: 493

      Italiaan. In 1952 geboren in Chieti (Italië)

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 17:10
    • Geboren in Lausanne, Zwitserland, Italiaanse ouders maar wel de Zwisterse nationaliteit aangenomen later weer genaturaliseerd tot Italiaan.

      • + 1
      • 7 jun 2017 - 18:54
    • De verwekking was in Chieti, de bevalling in Lausanne.

      • + 0
      • 8 jun 2017 - 07:02
  • Ik twijfel nog en ik denk Vertel ook. Aan de ene kant klopt zijn Duitse hart en de gedachte aan een immer winnend team bij Mercedes aan de andere kant de droom dat hij net zo legendarisch als Schumacher wil worden en bij Ferrari hrt verschil kan maken door ze weer kampioen te maken.

    Ik zou hem wel succesvol willen zien bij Ferrari, maar ook zorgend voor vuurwerk naast Lewis in de Mercedes

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 16:42
    • Vince78

      Posts: 493

      Als Vettel naar Mercedes gaat, komt een andere topper wel weer naar Ferrari. Alonso, Ricciardo of wie weet Max..

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 17:13
    • Vettel heeft al eens aangegeven in een interview dat hij, net als zijn voorbeeld Shumi, met Ferrari wereldtitels wil behalen. Dus reken er maar op dat Vettel gewoon bijtekent en het kille grijze Mercedes gewoon links laat liggen zolang het kan.

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 17:32
  • ik ga ervan uit dat Sebastian Vettel gewoon bij Ferrari blijft, en daar meerdere titels wil behalen net als zijn grote voorbeeld Michael Schumacher. Althans, ook een beetje mijn wens...

    • + 1
    • 7 jun 2017 - 16:45
  • geert61

    Posts: 1.099

    of wordt het mode voor de oudere rijders als ze wk worden de helm aan de wilgen te hangen

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 17:03
  • Maakt mij niet uit wie er komt of blijft, ferrari staat voor mij op de 1 ste plaats.

    • + 4
    • 7 jun 2017 - 17:03
    • Dat had ik niet achter je gezocht;)

      • + 1
      • 7 jun 2017 - 23:09
  • Als hij kampioen wordt lijkt het me ook dat hij gewoon blijft... mocht het seizoen toch nog tegenvallen, en hij zou naar Merc kunnen, zie ik dat ook als een vrij logische keus ... Dus zal wel over een maand of vijf duidelijk worden.....

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 17:19
  • vectraf1

    Posts: 292

    Ik denk dat Vettel het liefst grote successen wil behalen bij Ferrari maar altijd voor de winnende Auto zal kiezen wanneer dat mogelijk is.
    Blijven de italianen vanaf nu winnende auto's maken zal hij niet vertrekken.

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 19:02
    • Raye34

      Posts: 108

      Toen Vettel bij RBR tekende was RBR verreweg van een winnende auto,toen hij bij Ferrari tekende idem en Mercedes is op dit moment van het padje af.
      Zowel Vettel als Alonso hebben aflopende contracten,dus die twee gaan voor de nodige actie zorgen!

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 20:05
  • mario

    Posts: 7.495

    ""Waarom? Omdat er voor een Formule 1-rijder niets mooiers bestaat dan winnen met Ferrari", vertelde de technisch directeur aan Gazzetta dello Sport."

    Daar zijn de meningen over verdeeld....

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 23:10
    • Toch denk ik dat veel coureurs daar wel zo over denken..

      • + 2
      • 7 jun 2017 - 23:16
    • Meningen zijn altijd verdeeld, er zijn altijd wel mensen die ergens anders over denken. In dit geval betreft het echter wel de over overgrote meerderheid.

      • + 1
      • 7 jun 2017 - 23:47
    • mario

      Posts: 7.495

      Oh, dat zeker wel.... Veel coureurs zien dat wel zo, dat Ferrari de heilige graal is, maar dat is het niet... en voor mij sowieso niet. Maar goed, iedereen mag z'n favoriet hebben hoor, niets mis mee. Ik ben ook wel blij dat er dit jaar weer een team is dat Mercedes respons kan geven en dan maakt het mij niet uit welk team dat het is. Ik vind ook wel dat Ferrari altijd mee moet dingen om de prijzen, maar dat vind ik van McLaren en Williams ook en ik vind het heel jammer dat die teams al jaren de aansluiting kwijt zijn (vooral ook omdat dat de enige twee twee topteams van weleer zijn die nog steeds onder de noemer "privateer" vallen).
      Daarom vind ik juist de coureurs die niet perse voor Ferrari kiezen vanwege de "historie", goede karakters. Een team heeft mijn inziens geen extra waarde omdat ze al zolang meedoen (waardoor ze ook nog eens miljoenen extra geld krijgen t.o.v. andere teams, wat totaal onrechtvaardig is). Een team heeft waarde vanwege de sportiviteit!!!

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 23:53
    • "Een team heeft mijn inziens geen extra waarde omdat ze al zolang meedoen (waardoor ze ook nog eens miljoenen extra geld krijgen t.o.v. andere teams, wat totaal onrechtvaardig is). Een team heeft waarde vanwege de sportiviteit!!! "

      Je hebt duidelijk geen idee waarom Ferrari een groter deel van de inkomsten krijgt, heb nu geen tijd maar kom er later op terug.

      • + 3
      • 8 jun 2017 - 07:17
  • Ik hoop echt op Max 1x bij Ferrari en wel het liefst direct na zijn suikerdrankjes periode.

    Man wat zou dat mooi zijn!!!!!

    • + 1
    • 7 jun 2017 - 23:49
    • vectraf1

      Posts: 292

      Ik denk eerder dat het andersom is en dat Ferrari blij mag zijn dat een coureur als Verstappen met zijn kwaliteiten over een paar jaar wellicht gaat tekenen.
      Hij gaat echt nog wel een klasse beter worden verwacht ik.

      • + 0
      • 8 jun 2017 - 03:35
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Max in die ferrari naast vettel, dat zou vuurwerk opleveren en is het bye bye vettel.

    • + 0
    • 8 jun 2017 - 21:47

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 122
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar