user icon

Verstappen: "Canadese fans echte liefhebbers"

  • Gepubliceerd op 02 jun 2017 11:52
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen verheugt zich op de Canadese Grand Prix van volgende week. De tribunes zitten altijd tjokvol op het Circuit Gilles Villeneuve te Montreal. Bovendien bewaart de Nederlander prettige herinneringen aan zijn strijd met Nico Rosberg om de vierde plek van vorig jaar.

Verstappen: "Er zijn altijd veel fans bij de Canadese Grand Prix, vooral bij de eerste twee bochten en de hairpin. Je voelt de sfeer als je in de auto zit. Het zijn echte autosportliefhebbers, dat is altijd leuk om te zien, en ik kijk ernaar uit om dat weer te ervaren."

"Eén van mijn favoriete punten van het circuit is meteen ook één van de lastigste punten: de laatste chicane. Je komt op zeer hoge snelheid aan bij het rempunt en je remmen kunnen dan best koud zijn. Het is lastig om die bocht precies goed te nemen, maar ik had er vorig jaar een mooi gevecht met Nico. Het is altijd lekker als je zo'n duel weet te winnen. Bij het uitkomen van de chicane moet je oppassen voor de Wall of Champions, je kunt daar snel schade oplopen."

"Zoals gebruikelijk zullen we in Canada met minder downforce rijden, dus het remmen zal wat lastiger zijn, maar we hebben meer grip dan in 2016. Dat zou het iets makkelijker moeten maken."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 8.767

    En de banden zijn ietsje breder dus opletten met die muur!

    • + 0
    • 2 jun 2017 - 11:58
    • themack

      Posts: 558

      De wall of champions is aangepast, die staat nu iets verder van de baan af.

      • + 1
      • 2 jun 2017 - 13:51
    • Ja, ja, dat zal wel. Behalve als Max eraan komt natuurlijk.

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 15:13
  • Yep, prachtige baan, stad en publiek. Ben er vorig jaar geweest bij de race, prachtig evenement en een geweldige sfeer in de stad. Op het vliegveld terug Max (en Jos) nog ontmoet dus daar doelt hij vast op met die 'echte liefhebbers'. :-)

    • + 1
    • 2 jun 2017 - 12:06
    • Yep idd de mooiste GP ervaring die ik mee heb mogen maken, in Montreal
      1 F1 gekte. Wereld stad met heerlijk eten en prachtige feesten!
      Een dik uur aan de rand van de Pitbox van Ref Bulk gestaan en de mooiste foto's en filmpjes kunnen maken!

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 13:43
    • Bull?

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 13:44
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Helaas is de Canadese Grand Prix haar naam als opwindende GP in hoog tempo aan het verliezen...

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 14:36
    • Caramba verklaar je nader?

      • + 1
      • 2 jun 2017 - 15:38
    • Caramba

      Posts: 5.786

      @ridertje
      Sinds de crash van Kubica gold Canada als opwindend, maar inmiddels zijn we 10 jaar verder, en het is wel gebleken dat een circuit op zich helemaal geen garantie is voor een opwindende race. In mijn herinnering waren 2013 en 2015 buitengewoon saai en had die van vorig jaar slechts een kleine opleving aan het eind maar een gruwelijk saai middenstuk.
      En dan nu met het nieuwe concept waarbij het aantal inhaalacties ongeveer gehalveerd is, + dat Red Bull heeft aangegeven geen potten te kunnen breken, zou ik mijn verwachtingen niet al te hoog stellen

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 18:26
    • Caramba daar heb je gewoon gelijk in!
      De enige garantie voor een mooie wedstrijd is regen met een opdrogende baan.

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 19:21
  • Die Canadezen gaan natuurlijk juichen als een gek om Stroll zijn eerste puntenfinish te bewerkstellen. Ze kunnen echter juichen tot ze een ons wegen.

    • + 0
    • 2 jun 2017 - 12:19
    • In dat geval zouden eigenlijk die obesitas-Amerikanen hun eigen Stroll moeten hebben. ;)

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 15:18
    • Sieper

      Posts: 1.395

      Stroll is natuurlijk een vrij talentloze coureur maar met de nu extra sterke Mercedes motor en op dit circuit sluit ik niet uit dat hij en massa (en de force India mannen) best nog wel eens voor RBR zouden kunnen staan.

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 21:47
  • Droopy

    Posts: 631

    Ben benieuwd hoeveel er die muur gaan raken met de bredere auto's en hogere snelheid.

    • + 0
    • 2 jun 2017 - 12:25
    • Van de vaste coureurs en verdeeld over het GP-weekend? Alle twintig, maar het gaat van zeer zachtjes raken tot flink raken.

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 15:23
  • Hebben ze de muur niet aangepast voor deze race? Dacht dat ze hem iets schuiner gingen maken

    • + 2
    • 2 jun 2017 - 12:35
    • Ik las ergens dat "the wall of champions" vervangen zou worden door een airbag.

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 13:07
    • WC MAX

      Posts: 3.373

      Speciaal voor Stroll, een slimme muur die meebeweegt bij een vermoedelijke touche.

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 13:22
    • Klopt @Maverikster. Tenminste, ik heb het ook ergens gelezen.

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 15:24
  • Avanti

    Posts: 395

    Echte fans van de sport en dus niet maar een hoop fans die komen omdat er toevallig een landgenoot mee rijdt.

    • + 0
    • 2 jun 2017 - 12:43
    • Ik kan het bijna niet geloven, maar ik denk dat er ook veel fans voor Stroll komen.

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 17:39
  • Cypher

    Posts: 2.159

    'Fans' zijn in principe toch altijd liefhebbers?

    Ben benieuwd naar Canada met de nieuwe wagens, let's go!

    • + 0
    • 2 jun 2017 - 13:02
    • Ze eten daar veel poutíne, dat is patat met dikke jus en veel kaas.. Maar ook zijn daar goede steakhouses, Kreeft is typisch Canadees en erg lekker net als kingcrab.
      Voor de rest is het houthakkers voer zoals een variatie aan shepperdspie, zalm en forel is daar niet aan te slepen.
      Canada heeft een van de meest uiteenlopende keuken met veel verschillende invloeden.
      Dus de keuze is reuze!

      Ik ben gek op de keuken ;)

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 14:34
    • M'n post hoort hier onder, scuze cypher@

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 14:39
  • WC MAX

    Posts: 3.373

    Kom er maar in Larry...........

    "Weet Max al waar hij gaat...." ;p

    • + 1
    • 2 jun 2017 - 13:21
    • ... eten?

      Hebben we gisteren of eergisteren al gehad.

      Of bedoel je ‘gaat poepen’?
      Op z’n Belgish.

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 15:31
    • WC MAX

      Posts: 3.373

      Denk dat Max liever poept op z'n Belgisch dan.......

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 15:39
  • Rano

    Posts: 243

    Standaard comment van elke coureur een week voordat de race er plaats vindt.

    • + 1
    • 2 jun 2017 - 13:34

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar