user icon

Jenson Button debuteert in augustus in Super GT

  • Gepubliceerd op 02 jun 2017 09:06
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Jenson Button maakt later dit jaar zijn debuut in de Japanse Super GT. De Brit voegt zich voor de zesde ronde van het seizoen, de 1.000 kilometer van Suzuka in het weekend van 27 augustus, bij Team Mugen. De wereldkampioen Formule 1 van 2009 vormt een trio met teamgenoten Hideki Mutoh en Daisuka Nakajima.

Button zal eerst op 6 en 7 juni nog testen met de Honda NSX-GT. "Na een eerste kennismaking met een NSX Concept-GT auto bij de seizoensafsluiting van Honda Racing in december ben ik geïnteresseerd geraakt in racen in de Super GT. Ik heb er met Honda over gesproken en ze geven me de kans om aan de start te staan in de 1.000 kilometer van Suzuka. Als Formule 1-coureur en lid van Team Mugen ga ik pushen om te winnen. Ik kijk ernaar uit om weer onder toeziend oog van mijn Japanse fans te racen."

Afgelopen weekend reed Button nog voor McLaren in Monaco. Hij kwalificeerde zich knap in de top tien, maar door een grid penalty moest hij toch vanuit het achterveld starten. De Brit viel uit na een aanvaring met Sauber-collega Pascal Wehrlein.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Ik weet het, ik stel me misschien aan, maar ik kan het woord 'Honda' gewoon niet meer horen. Kunnen ze niet gewoon stoppen met alles?

    • + 1
    • 2 jun 2017 - 09:35
    • Geloof het of niet maar de buitenboordmotoren, auto,s?, grasmaaiers en motorfietsen zijn ze opzich wel goed in.

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 12:07
    • Ik kan me nog goed herinneren dat Honda's duur werden, nadat Senna er mee heerste. Het werd ineens als helemaal top gezien. Het is best jammer dat ze nu per uitvalbeurt niet een procentje goedkoper worden. Het is beschamend. Ik weet dat hun auto's best goed zijn, maar tóch zou ik er geen meer hoeven. Hoe onzinnig en naïef dat ook mag zijn.

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 14:49
  • Totje294

    Posts: 182

    Not a Honda, Jense, please not a Honda!

    • + 1
    • 2 jun 2017 - 09:36
  • Och, het gaat best lekker met Honda in het British Touringcar Championship. Gordon Shedden heeft nu 157pt en staat aan de leiding van het kampioenschap, voor de BMW van Rob Collard en de Toyota van Tom Ingram.

    • + 0
    • 2 jun 2017 - 09:46
  • Cypher

    Posts: 2.144

    Prachtige wagen die NSX-GT

    • + 0
    • 2 jun 2017 - 10:13
  • Fo-Do

    Posts: 32

    Laten we tussen alle 'Honda Haat' door vooral hun successen uit het verleden en andere race klasse vergeten. Ze zijn er nog 'lang' niet, Maar ze pakken het ook wel anders aan dan simpelweg een motor van een andere fabrikant pakken en er een Honda stickertje op te plakken.

    Leuk dat Button zich weer achter een racestuur plaatst, vooral de Japanse fans zullen hier om staan te springen.

    • + 0
    • 2 jun 2017 - 10:28
    • Totje294

      Posts: 182

      @ Fo-Do Mijn reactie hierboven is eigenlijk een beetje schertsend bedoeld. Ik vind het vooral jammer dat een legendarisch, succesvol en professioneel bedrijf als Honda zoveel moeilijkheden ondervindt. Hoewel ik geen groot fan ben van McLaren, mogen ze toch niet uit de F1 verdwijnen. Ik vrees dat ze na dit jaar het hoofd moeilijk(er) boven water zullen kunnen houden… Dit gezegd zijnde, veel succes Jenson!

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 11:11
    • Successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Dat blijkt maar weer eens.

      • + 0
      • 2 jun 2017 - 14:52
  • “Mooi, ben dat weekend veilig in Spa.” (P.W.)

    • + 0
    • 2 jun 2017 - 10:34
  • Ook een geruststelling voor alle fans van Stoffel...
    ;)

    • + 1
    • 2 jun 2017 - 10:36
  • Totalia

    Posts: 906

    Allemaal onzin, met ingang van Spa rijdt Button mij McLaren na het vertrek van Alonso naar Renault waar Palmer is vertrokken!!!! Volgens Spaanse en Franse media

    • + 0
    • 2 jun 2017 - 18:47

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar