user icon

Robert Kubica: "De titel gaat naar Webber of Alonso"

  • Gepubliceerd op 21 okt 2010 13:57
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
In theorie gaat de titelstrijd met nog drie races voor de boeg tussen vijf rijders, maar in de praktijk zal het op een duel tussen Mark Webber en Fernando Alonso uitdraaien. Die visie heeft Renault-coureur Robert Kubica. “Het gaat tussen Webber en Alonso.”

De Pool vervolgt: “Nog drie Grands Prix op het programma en zij maken volgens mij de beste kans op het kampioenschap. Misschien heb ik het wel verkeerd. Vaak gebeurt het als je twee namen noemt, dat de derde er met de titel vandoor gaat. Voor Zuid-Korea zie ik Red Bull Racing in elk geval als favoriet. Het zit waarschijnlijk wel dicht bij elkaar. Sommige delen van het circuit passen beter bij Ferrari of McLaren, maar over het algemeen is Red Bull Racing het te kloppen team.”

Zijn eigen werkgever is al een tijdje geleden gestopt met de ontwikkeling van de huidige R30. De focus ligt volledig op 2011. Het is voor Kubica een vraagteken waartoe hij in Zuid-Korea in staat is. “Dit is wellicht een goed circuit voor ons en hetzelfde geldt voor Brazilië. Het is moeilijk te beoordelen.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Robert Kubica (indien hier correct geciteerd):

    “De titel gaat naar Webber of Alonso”

    maar direct daaropvolgend :

    \"Misschien heb ik het wel verkeerd. Vaak gebeurt het als je twee namen noemt, dat de derde er met de titel vandoor gaat.\"

    Met het doen van een stellige bewering op het ene moment en het openhouden van de mogelijkheid van het exacte tegendeel van die bewering op het volgende moment, kunnen wij ons te allen tijde beroepen op ons gelijk.

    • + 0
    • 21 okt 2010 - 14:12
    • heerlijk toch.. moeten ze maar geen overbodige vragen stellen, dan krijg je ook geen overbodige antwoorden.

      • + 0
      • 21 okt 2010 - 15:24
    • Hij had ook net als Schumacher kunnen reageren op die vraag. Die zei iets van: ik geen idee wie wereldkampioen wordt, maar ik hoop op Vettel. Komt iets verstandiger over als je het mij vraagt.

      • + 0
      • 21 okt 2010 - 16:14
    • ik hoop op.. net of het Kubica iets interesseert wie kampioen wordt als hij het zelf niet kan zijn.

      • + 0
      • 21 okt 2010 - 16:37
    • Ik vind het antwoord van Kubica leuker overkomen als die van Schumacher, al denk wel dat Schumacher\'s voorspelling de juiste is (niet mijn hoop).

      • + 0
      • 21 okt 2010 - 16:47
    • Schumacher voorspelt niets, hij zegt alleen dat hij op Vettel hoopt meer niet.

      • + 0
      • 21 okt 2010 - 16:53
  • tussen vettel en webber word het in korea beslist

    • + 0
    • 21 okt 2010 - 14:20
  • vale46

    Posts: 66

    Ik hoop echt dat Robert Kubica gelijk heeft!
    Als Alonso-fan zou ik hem willen zien winnen in de laatste race, waardoor Webber de laatste race van het seizoen zijn voorsprong verliest aan Alonso en dat alsnog Alonso WK word ik zijn 1ste jaar bij Ferrari :)


    Maar onderschat Vettel niet, een paar goede races en hij kan ook WK worden, het zit enorm dicht bij elkaar!

    Ik kijk er naar uit!

    • + 0
    • 21 okt 2010 - 15:11
  • Momenteel is het moeilijk te zeggen wie er kampioen zal worden. Feit is dat Red Bull over de snelste wagen beschikt, in de luxe positie zit dat hun beide rijders nog in de race zitten en mag je dus ervan uitgaan dat een van de twee rijders, mits ze elkaar niet van de baan rijden wereldkampioen gaat worden. Als ik toch iemand moet aanwijzen dan zou ik mijn geld op Webber zetten. Hij staat voor en hoef dus geen risico te nemen, de overige vier rijders moeten daarentegen risico\'s nemen om het gat te dichten. En hebben in het verleden gezien welke gevolgen dat met zich mee kan brengen.

    • + 0
    • 21 okt 2010 - 16:22
  • xvettelx

    Posts: 78

    GO Vettel!!

    • + 0
    • 21 okt 2010 - 16:33
  • Giovanny

    Posts: 106

    Ik zeg: herhaling ala 2008, het derde paard komt verrassend voorbij streven in de laatste paar meters.

    • + 0
    • 21 okt 2010 - 16:51
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Dat was 2007. En dat gebeurde niet in de laatste paar meters, dat was dan weer 2008.

      • + 0
      • 21 okt 2010 - 22:48
  • Fok Alonso, als het Hamilton niet wordt.. Go Webber!!

    • + 0
    • 21 okt 2010 - 16:54
  • sanderndk

    Posts: 586

    Zie toch echt dat Vettel de enige is met een soort extratje waar de anderen niet bij kunnen... Als hij \'m recht houd en de vettel snelheid displayed pakt ie de wereldtitel zonder dat iemand daar wat aan kan doen. pole pole pole (Alonso fan)

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 02:13
    • vale46

      Posts: 66

      Je hebt toch geen gezonde houding voor een Alonso fan ik mijn ogen...

      Ik weet heus ook wel dat Vettel een zeer goede rijder is, vooral over 1 rondje, maar ik denk dat je dan beter een Vettel-fan kunt worden als je denkt dat Vettel dat extratje heeft dat hem sneller maakt.

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 19:43

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit