Kubica teleurgesteld: "Renault kan coureur als Raikkonen wel gebruiken"
- Gepubliceerd op 21 okt 2010 01:10
-
30
- Door: Robin Smeets
"Het nieuws was voor mij nogal verrassend", vertelde Kubica. "Ik dacht echt dat er wel een kans was dat Kimi naar Renault zou komen. Dat was helaas niet zo, want wat hij daarna vertelde is heel verschillend met datgene dat ik voor ogen had."
"Ik ben wel een beetje teleurgesteld. Als de kans er was zou ik erg blij zijn met Kimi als teamgenoot, want hij is een geweldige coureur. Het zou ook erg goed zijn om een wereldkampioen als teamgenoot te hebben. Ik denk ook dat Renault zo iemand wel kan gebruiken. Jammer genoeg mocht het niet zo zijn."
Trending nieuws
-
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 2.223
Wie zou het onderling winnen mocht Raikkonen wel met Kubica samen racen?
A: Raikkonen wint het makkelijk van Kubica
B: Kubica wint het makkelijk van Raikkonen
C: Beide rijders gaan ongeveer gelijk op
D: Beide rijders hebben zo hun pieken en dalen
E: Wordt gewoon niet wat die twee (of niet met RenaultF1 Team)
Misschien trouwens een leuk idee om op de polls van F1 Today zelf ook te kunnen discussieren?
En niet alleen stemmen, en dan maar kijken wat er links en rechts gestemd word en dat was het dan?
Posts: 11.414
Denk dat ze wel vergelijkbaar zijn. Denk dat ze beide ook heel consistent zijn.
De eerste helft van 2007 moest Raikkonen duidelijk nog even inkomen, maar de tweede helft was hij echt ijzersterk. Eerste helft van 2008 begon hij ook ijzersterk. Totdat Ferrari de auto aanpaste. Eind 2008 (toen de auto weer terugveranderd was) was Raikkonen ook weer ijzersterk, maar toen was het al te laat.
Denk dan dat eerder Kubica zijn koppie laat hangen als het even niet gaat zoals hij wil (toen hij kwaad was dat BMW Heidfeld hielp met zijn kwalificatie problemen of toen Kubica te druk was met zijn kart team). Raikkonen blijft er dan toch altijd wel vol voor gaan.
Posts: 10.412
kubica is completer als rijder. hard rijden kunnen ze beide...
Posts: 2.181
Ik denk dat op dit moment Kubica beter is dan Kimi...
Posts: 11.414
Dat soort \"op dit moment\" opmerkingen snap ik dan dus niet. Alsof coureurs ineens heel erg goed of heel erg slecht worden. Dat soort fluctuaties komen door de auto. Niet door de coureur.
Mensen moeten een keer verder kijken dan het scorebord.
Posts: 2.181
Het is niet alleen naar het scorebord kijken maar ook hoe hij het in zijn geheel doet,we weten allemaal dat hij snel kan zijn,ik vind dat hij heel gecalcureerde rijdt wel behoorlijk ervaring bij renault opbouwt.
Posts: 8.004
@Patrickl met dit bericht doe je eigenlijk je commentaar op Schumacher teniet :)
Posts: 18.535
Vind ik niet, mr Marly. Schumacher presteert gevoelig minder goed dan zijn teamgenoot, dat is nog altijd een verschil. Schumacher is ook nog eens 11 jaar ouder dan Raikkonen en eigenlijk een \'bejaarde\' voor de topsport. Ga maar eens na hoeveel 41-jarige voetballers er nog op de topsportvelden lopen of hoevel 41-jarige renners het uithouden.
Posts: 8.004
Ja, weet ik was een geintje vandaar die smiley erachter.
Posts: 2.223
Mocht Kimi toch wel naar Renault gegaan zou zijn natuurlijk....
Maar dat was ik er vergeten bij te zetten:(
Denk zelf dat die twee wel redelijk gelijk op gaan (C)
Posts: 32
Als Renault toch mee wil doen voor het kampioenschap dan zou ik toch weer eens met 2 ervaren rijders gaan rijden die goed en snel kunnen rijden. Zijn nu al een aantal jaren aan het prutsen met een top rijder en een rookie.
Zo kom je niet gemakkelijk aan de top.
Posts: 329
Kubica rijdt Raikkonen naar huis,ik denk dat er weinig kampioenen zin hebben om met Kubica in hetzelfde team te zitten,de man is een potentieel kampioen
Posts: 111
F: Kubica is constanter, Raikkonen op zijn goede dagen sneller.
Posts: 5.792
Waarom staat dit stukje op de site ? .Kubica heeft dit een mnd geleden gezegd of was er te weinig nieuws?
Posts: 223
ja dat zei die 3 weken geleden al, F1today is nog niet wakker:P
Posts: 20
Kubica wil een 2de toprijder in het team, Petrov is een toprijder hij moet enkel nog ervaring opdoen, het zou kunnen zijn tussen hier en misschien 2 jaar dat Kubica rond de oren gereden word van Petrov
Posts: 11.414
Kubica was meteen snel toen hij instapte. Petrov is nu al een jaar aan het klooien en het is nog steeds niets.
Posts: 390
Ja, maar vergeet niet dat Kubica wat meer jaartjes ervaring heeft. Dat vergeten sommige mensen wel eens.
Posts: 5.746
Kubica stapte in en was meteen snel (7e plaats in Hongarije, 3e maand later in Monza)
Posts: 594
idd @Patrickl
ik kan me nog herinneren dat Kubica in 2006 toen hij begon met f1
na 3 of 4 races al op podium stond (Monza 2006)
Petrov valt niet echt op.
en om eerlijk te zijn , heeft Hulkenberg de laatste 5 races laten zien , waarom hij kampioen van gp2 was geworden in 2009
hij is gewoon een stuk beter als Petrov , terwijl Petrov de betere auto heeft
Posts: 116
ik denk niet dat kubica zomaar raikkonen deklasseerd. echter hij is er wel een jaartje tussenuit geweest. ik ben altijd van mening geweest dat raikkonen de snelste man in de F1 was, maar een bloedhekel had aan zaken als ontwikkeling. geef de man een goede auto en hij laat mooie dingen zien. zelfs met dat hok van vorig jaar wist hij spa te winnen. Badoer en fisichella waren in geen velden of wegen te bekenne.
ik ben voor n trugkeer van kimi. nav de laatste berichten zou hij volgend jaar wel eens geen rally\'s meer rijden omdat hij zoveel schade rijdt. hij kan ws komend weekend niet eens starten in de rally omdat ie zn citroen c4 zga total loss heeft gereden bij n shake down
Posts: 312
Kijk, daarom ben ik zo dol op coureurs van het kaliber Kubica en Raikkonen. Het kan hun werkelijk geen ene moer schelen wie er naast ze komt te rijden en houden zich alleen bezig met racen en keihard gas geven. Helaas kan dat niet gezegd worden van een andere heerschap die altijd geïnteresseerd is in de absolute nummer 1 status en voorkeursbehandeling, want anders breekt de hel los!!
Posts: 12.432
Leuk hoe je het weer weet te verwoorden, maar het is wel zo!
Posts: 2.885
Heb je het nou over Michael Schumacher of over Fernando Alonso? :-P
Posts: 1.765
maakt niet uit over wie hij het heeft, het is weer zo\'n lekkere stigmatiserende opmerking, waar niemand wat mee kan..
Posts: 5.792
ik denk niet dat kubica zomaar raikkonen deklasseerd? we zullen er nooit achter komen denk ik.Als hij terug komt zal hij het ook veel moeilijker kunnen krijgen net als schumi of hij moet eerder bij het team kunnen komen i.v.m. ontwikkeling wagen.Dan kan het wel goed kunnen komen omdat dan rekening met hem gehouden word in het ontwerp.
Posts: 373
Dit is toch oud nieuws..? Laatst ik dit gelezen had was al naar schatting 3 weken terug.
Posts: 116
verschil tussen schumacher en raikkonen is dat kimi maar 1 jaartje weg is geweest en dat de pirelli\'s volgend jaar voor iedereen nieuw zijn. dit maakt een eventuele comeback eenvoudiger dan wat schumacher nu deed.
Posts: 245
Kubica is allround (rally\'s), de vrolijke Fin absoluut niet! (Crashes).
Posts: 2.181
:D