user icon

Lewis Hamilton: "Ik weet zeker dat coureurs de kanten gaan raken"

  • Gepubliceerd op 24 mei 2017 14:08
  • comments 38
  • Door: Rik Klein Entink

Lewis Hamilton is de winnaar van de laatste Grand Prix in Monaco, de drie jaar daaraan voorafgaand was het teamgenoot Nico Rosberg die de meest tot de verbeelding sprekende Formule 1-race op zijn naam schreef. 

Ervaring is belangrijk

Hamilton: "Op dit circuit draait het erom wie mentaal het sterkste is. Je moet scherp en helder zijn. Ook ervaring telt hier mee, dat is erg belangrijk om de juiste setup van de auto te vinden." 

Maar de nieuwe wagens maken het rijden op dit stratencircuit nog een stuk lastiger. Het team houdt er ook al rekening mee dat de langere wielbasis (ten opzichte van het team van Ferrari) ook in het nadeel kan werken. "We hebben de nieuwe wagens dit weekend, die breder en sneller zijn, dus dat gaat al een enorme uitdaging worden", zo zegt de drievoudig wereldkampioen. "Om het uiterste uit de wagen te halen wordt het echt een test van bewustwording waar de auto precies is. Ik weet zeker dat sommigen de kanten gaan raken."

Het wordt een weekend waarin de coureurs gaandeweg steeds meer bijleren. Hamilton daarover: "Je moet eerst leren lopen voordat je kan rennen. Je moet het langzaam opbouwen tot de tweede run in Q3, daar moet je 100% zijn."

Reacties (38)

Login om te reageren
  • Red Fool

    Posts: 222

    Zo dan Lewis. Dat zijn boude uitspraken.

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 14:19
  • Beetje vreemd om aldus over zichzelf te spreken

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 14:22
    • Hoezo is toch juist heel eerlijk van hem.

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 17:14
  • fjh78

    Posts: 140

    ik weet ook dat er maar één van de coureurs wereldkampioen wordt dit jaar.

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 14:23
    • “Monaco is je grootste vijand totdat je het perfecte rondje hebt gereden, dan is het je beste vriend.”

      • + 1
      • 24 mei 2017 - 14:50
  • Warlord

    Posts: 2.095

    De azijnzeikers zijn alweer aanwezig zie ik... Welke boude uitspraken maakt hij en waar heeft Lewis het specifiek over hemzelf?

    • + 11
    • 24 mei 2017 - 14:25
    • Cynisme herkennen valt je zwaar?

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 17:16
  • Hij zal vast Max Stoffel en Drol bedoelen.

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 14:30
    • Je kunt er nog aan toevoegen dat Alonso foutloos zal blijven.

      Ps. Wel jammer dat je in een bericht over Hamilton gelijk weer over Max begint. Er zijn ook nog 19 andere coureurs hoor. ;)

      • + 5
      • 24 mei 2017 - 14:46
    • @AlonsoFan: een beetje meer respect voor een F1 coureur zou je sieren.
      Ook al is het een paydriver, hij rijdt in een F1 auto. Jij niet!

      • + 2
      • 24 mei 2017 - 15:08
  • Fibonacci

    Posts: 588

    Wat een filosoof he, die jongen. Gelukkig kan hij beter autorijden.

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 14:32
  • Hopelijk maakt dit de race een beetje leuk, want met deze brede auto's zal er amper een inhaalactie zijn. Kwalificatie en de start is daardoor wel belangrijk en wie het beste reageert op een sc. Zeker dat laatste zal de uitslag van de race gaan bepalen denk ik. Ga je bij een sc naar binnen en verlies je bijna geen tijd, maar zit je voervolgens wel vast in verkeer. Of blijf je buiten en hoop je dat de rest ook buitem blijft zodat degene die gestopt is lang genoeg opgehouden wordt omzelf veilig te kunnen stoppen.

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 14:34
    • Weet het niet hoor maar volgens mij was Monaco altijd al een optocht met weinig inhaalacties. Een paar centimeter bredere auto's maakt daar weinig verschil in.

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 17:18
  • erwin93

    Posts: 893

    Zit zichzelf alvast weer op te hemelen voor als hij wint. En dan zeggen dit was waars mijn makkelijkste overwinning ooit ;p

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 14:34
  • Avanti

    Posts: 395

    Hij is er duidelijk niet gerust op, zo zeker als hij van zijn zaak is.

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 14:42
  • Zegt hij nou dat Rosberg 3 jaar lang metaal sterker was in Monaco dan hijzelf :p

    • + 4
    • 24 mei 2017 - 14:44
    • NicoS

      Posts: 12.324

      Vorig jaar alweer vergeten?

      • + 2
      • 24 mei 2017 - 14:57
    • Ja eigenlijk wel. Ik kijk een race en daarna vergeet ik meestal snel wie er gewonnen heeft. Niet omdat ik dat nu graag wil maar het blijft gewoon niet hangen.

      • + 2
      • 24 mei 2017 - 15:16
    • Hé @Erik. Op Monaco na heeft Max vorig jaar alle GP’s gewonnen.

      Ericsson is trouwens achter Max vice-wereldkampioen geworden, in de laatste GP ging hij Haryanto (3e) op het laatste nippertje voorbij.

      Komt het nu weer bovendrijven?

      • + 1
      • 24 mei 2017 - 16:13
    • Ik ben hetzelfde als jij Erik .
      Ik kijk al jaren F1 ,maar er blijft bij mij niets hangen .
      Behalve Canada 2011

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 17:13
  • Kijk nu al weer uit naar het hele weekend.. Livetiming die 10 sec voorloopt op de TV.. En dan steeds "hartkloppingen" krijgen als er 'n gele vlag komt..

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 14:46
    • pietervs

      Posts: 94

      Vooral de hartkloppingen bij de gele vlag. En de hele race vol met spanning. Ik vraag me af wat de auto's doen als ze zo dicht op elkaar zitten. Dit worden of treintjes die het hele circuit rond gaan, of om de havenklap gaat er een vleugel af door te weinig frontgrip.

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 15:30
    • VAXMERSTAPPEN
      je weet dat je die timing kan pauzeren totdat hij weer gelijk loopt toch?

      • + 1
      • 24 mei 2017 - 17:17
  • Eau Rouge

    Posts: 345

    Och ja, allemaal leuk daar in Monaco. Maar op het einde wint gewoon één van de snelste wagens, net zoals op alle andere circuits.

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 14:47
    • inderdaad, zelden verrassende winnaars gehad in Monaco, op Panis na dan.
      Niet mijn favoriete circuit, meestal goed voor een optocht.

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 15:17
  • Die Lewis weet nog niet dat het vlak voor zijn tweede run in Q3 tot aan het einde dubbel geel wordt.

    • + 1
    • 24 mei 2017 - 14:57
  • John6

    Posts: 5.116

    Ook Lewis kan eraf vliegen, maar hij bedoeld eigenlijk Lance, daar moet hij niets van hebben.

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 15:09
  • Beter de kanten raken (kusje aan de muren of vangrails geven) dan de kantjes ervan af lopen!

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 15:35
    • Ik heb gehoord dat z'n vrouw dat ook wel eens zou willen :0

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 15:57
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Ik hoop dat je de muur raakt in Q3 beste Lewis. Gewoon een zacht tikje maar hard genoeg om de ophanging als een lucifer te laten knappen.

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 15:55
  • MichaelF1

    Posts: 158

    zou wel Karma zijn als Lewis de muur in gaat, niet dat ik dat zou willen hoor

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 16:13
  • Murph

    Posts: 136

    Hamilton: "Op dit circuit draait het erom wie mentaal het sterkste is. Je moet scherp en helder zijn. Ook ervaring telt hier mee, dat is erg belangrijk om de juiste setup van de auto te vinden."

    Dus, na 3 jaren klagen over Rosberg zegt hij eindelijk iets positiefs over der Nico.....? :)

    • + 1
    • 24 mei 2017 - 16:14
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Volgens mij heeft hij vaak genoeg positiefs gezegd over Nico, echter ham bashers vergeten dat bewust

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 22:56
  • "De kanten" krijgen het druk Zondag, vooral tijdens de Indy 500.

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 18:27

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.317
  • Podiums 96
  • Grand Prix 119
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar