Lewis Hamilton is helemaal gefocust om in Monaco zijn derde Grand Prix overwinning van het jaar te behalen. Daarmee zou hij de leiding overnemen in de stand om de wereldtitel aangezien Vettel zes punten voorstaat op de Brit. Ferrari heeft de prestigieuze race al sinds 2001 niet meer gewonnen, dus de seinen staan wat dat betreft op groen.
Maar het gaat volgens Hamilton niet om de winst in Monaco: "Het gaat erom wie het meest consistent is. Het is niet van belang of ik na Monaco de leiding in de WK-stand in handen heb, het gaat erom dat ik die in handen heb na de laatste race. Maar natuurlijk wil ik Monaco wel winnen." Hamilton wist vorig jaar de race op het stratencircuit te winnen, maar moest een jaar eerder teamgenoot Nico Rosberg voor laten gaan.
"Van race tot race reset je jezelf min of meer. Niet ieder weekend zal perfect gaan, maar na verloop van tijd weet je iedere keer je mindset weer in de goede richting te krijgen. Hoe dan ook: het gaat erg close worden", aldus de drievoudig wereldkampioen.
Eyes on the prize... Always. #TrainHard pic.twitter.com/eLnXkJr5Ii
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) May 21, 2017
0

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 1.834
We zullen zien, die langere wielbasis kan Mercedes eventueel opbreken en de kortere wielbasis Ferrari en zeker Red Bull want die hebben na Force India de kortste tot voordeel zijn met de vele langzame bochten dit weekend
Posts: 730
Grappig dat je dit zegt want de officiële F1 website heeft een paar dagen geleden nog een artikel gepubliceerd waarin FI de een na langste wielbasis heeft...
Merc 3760mm
FI 3691mm
Renault 3630
Haas 3594mm
Ferrari 3594mm
Mclaren 3584mm
RB 3557mm
Sauber 3550mm
TR 3549mm
Williams 3545mm
Bron: www.formula1.com/e(...)urt-mercedes-i.html
Grappig dat Haas en Ferrari precies dezelfde wielbasis hebben
Posts: 65.802
“De stand na de laatste is race is het belangrijkste.”
Die Lewis, wat een filosoof hè?
Ga er tot en met Abu Dhabi over nadenken.
Posts: 11.757
Cruijff had t niet anders gezegd, maarrrr, t kan nog wel filosofischer. De punten die je nu niet scoort wegen net zoveel als die van de laatste race. Daar weet Hamilton alles van :)
Posts: 2.812
Inderdaad een Cruijfiaanse uitspraak:"De stand na de laatste ronde is het belangrijkste." Als je dan de meeste punten hebt ben je kampioen volgens mij.
Posts: 65.802
Dank voor deze heldere uitleg @Benno, een Adriaanseïaanse analyse.
Posts: 1.021
Het lijkt Cruyf wel !
Posts: 11.757
Oh haha en zie nu deze pas. Dat dus
Posts: 5.875
Wat een rare foto... Wat is die gast met dat oranje ding aan het doen... Ik kan het niet plaatsen.
Posts: 11.757
Is een stoot/trapkussen ;)
Posts: 17.675
waarom trapt/slaat Lewis dan niet gewoon die gast in puin?
dan is zo'n kussen toch overbodig?
:P
Posts: 65.802
Ze hebben heel veel kussens maar slechts één zo’n gast.