user icon

Toto Wolff koestert spannende strijd met Ferrari

  • Gepubliceerd op 22 mei 2017 16:03
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff geniet van het gevecht met concurrent Ferrari. De Duitse renstal deelde de voorbije drie seizoenen de lakens uit in de Formule 1, maar de regerend kampioen krijgt nu veel tegenstand van de Scuderia. En dat prikkelt de zintuigen van Toto Wolff.

"De afgelopen drie jaren waren buitengewoon, maar dit seizoen herontdek ik waarom ik verliefd ben geworden op deze sport. Ik hou van intense competitie. Dat houdt in dat je niet zomaar kunt winnen en niks cadeau krijgt, dat je er hard voor moet knokken. Daardoor is het gevoel alleen maar mooier als je wint, een zege smaakt nu veel zoeter", aldus Toto Wolff.

"Het is prettig dat we in het kampioenschap voor staan ten opzichte van Ferrari. Elke voorsprong is mooi, hoe klein ook. Maar dat is het ook, de verschillen zijn minimaal. We zijn in een felle strijd met Ferrari verwikkeld. Dit is opwindend en uitdagend, maar het vergt ook het uiterste van ons. Je kunt de krachtsverhoudingen niet baseren op Barcelona alleen."

Turbo

Mercedes heeft daarnaast de oorzaak van de uitvalbeurt van Valtteri Bottas in Spanje achterhaald. Wolff: "Het was een probleem met de turbo, een euvel dat we nog nooit eerder hebben gezien. Dat toont nog maar eens aan hoe zorgvuldig we moeten zijn. Dit is een technische sport en als je de limiet opzoekt, dan kun je op technische problemen stuiten."

"We verwachten dat Monaco een compleet ander verhaal wordt dan Barcelona. De omstandigheden, de werkomgeving en de uitdagingen zijn totaal anders dan waar dan ook. Alles moet kloppen om optimaal te presteren op dit stratencircuit. Je hebt niet elke factor in de hand, dus je moet proberen het geluk zoveel mogelijk af te dwingen. Elk weekend dienen we het maximale te geven; dat is de Formule 1 anno 2017."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Moet zeggen, bijna het ultieme PR praatje.... Maar het is nu eenmaal een gladjanus dus niks nieuws onder de zon... Kan altijd nog een goede tweedehands autoverkoper worden

    • + 2
    • 22 mei 2017 - 16:22
  • Gladjanus inderdaad, slimme vent zeker. Als hij wil koopt hij met het geld van zijn aandelen Marchfifteen & Marchsixteen alle F1 teams op.

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 17:05
    • Haha dat meen je toch niet echt dat je denkt. Hij is 400 miljoen waard koop je niet veel mee laat staan de hele grid.

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 18:56
    • +/- 500 miljoen heeft hij inderdaad gecasht, in zijn fondsen zitten nog voor miljarden aandelen Marchfifteen & Marchsixteen.

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 21:41
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Dit jaar hoeft hij niet te acteren hoe spannend het wel allemaal niet is...

    • + 1
    • 22 mei 2017 - 17:28
  • Bull*** :D

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 17:31
  • Heel bar zo spannend. Tegenwoordig stofzuig ik het huis tijdens de race. Naast dat dit een coole dimensie aan het geluid, niet in de laatste plaats wanneer de zuigmond verstopt raakt in het gordijn, is het ook nog eens effiecient. Ook zijn er momenten waarbij de Nilfisk de robot stofzuiger op spectaculaire wijze weet te passeren zonder daarvoor ze klep te openen of z'n "booster" functie te gebruiken. In Monaco ga ik proberen de zwenkwieltjes zo halfweg de race te vervangen... geen idee of het bij zal dragen aan de beleving, maar mijn verwachtingen zijn erg hoog!

    • + 3
    • 22 mei 2017 - 18:47
    • We zullen in spanning voor je duimen!

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 20:15
  • Gelul van Toto, hij slaat zijn knuisten kapot als ze verliezen. Hij had nog maar wat graag het dominante team geweest tot de nieuwe PU.

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 21:54
  • Ik dus

    Posts: 950

    Zie ik in dit verhaaltje nu een mogelijke toekomst voor RBR als Mercedes klant zodat er in de verliefde race beleving van toto nog wat meer te herontdekken valt , of zou dat dan een te grote intense schok worden ?

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 23:08
    • A.I.F1

      Posts: 1.080

      Nee, Lauda knalt er een veto op. Durfen ze niet, zeggen ze hiermee eigenlijk dat RBR een beter chassis kan maken dan hun?

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 23:45
    • Ik dus

      Posts: 950

      A.I.F1 Dat was eerder denk ik al " het probleem " van RB...Als ze zelfs zoals toen het leveren van een klanten motor al weigeren of , zoals Lauda nu zegt, een veto voor uit zou roepen , dan denk ik dat dat jou vraag wel met een ja beantwoord is ;)

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 00:12
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Ergo "Concurrentie is leuk, graag zelfs, maar aan het eind moeten wij wel winnen. En iedere sportieve maatregel die dit scenario in de weg staat zullen we met een onsportief veto treffen."

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 08:51
  • “Het was een probleem met de turbo, een euvel dat we nog nooit eerder hebben gezien.”

    Lauda vertelde dat de kans op een motorprobleem bij Bottas al voor de race bekend was dus daarover hoeft die Wolf niet zo spannend te doen.

    • + 0
    • 23 mei 2017 - 01:20
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Ook dat geleuter dat het in Monaco een "compleet ander verhaal wordt." Zijn het daar wellicht Force India en Sauber die om de trofee gaan strijden?

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 08:54

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.473
  • Podiums 115
  • Grand Prix 243
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (32)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar