Jolyon Palmer over begin seizoen: "Niet fantastisch"

Na de eerste vier races heeft Jolyon Palmer nog geen WK-punten achter zijn naam staan. De Renault-coureur kwalificeert het begin van het seizoen dan ook als 'niet fantastisch'. 

Als hij terugkijkt op het begin van zijn tweede seizoen in de Formule 1 dan geeft hij aan dat zowel eigen fouten als problemen met de auto ten grondslag liggen aan de slecht start. Palmer: "Het begin was niet fantastisch. Het was erg lastig en ik ben de eerste om toe te geven dat mijn prestaties niet waren wat ik zou willen."

"Er was altijd wel wat"

Maar er waren ook problemen die buiten zijn macht lagen, zoals bijvoorbeeld de crash met Romain Grosjean tijdens de Grand Prix van Rusland. "Er was altijd wel wat, ieder weekend nieuwe problemen", zo zegt Palmer over gele vlaggen op een slecht moment en ook de auto moet beter. "Ik heb altijd meer tijd nodig om de auto goed te krijgen en om vertrouwen te hebben in de set-up. Als de vrijdag en de zaterdagochtend eens zonder problemen verlopen kunnen we het hebben over wat er van mijn kant fout gaat."

Het seizoen is pas net begonnen

Renault heeft ook de nodige problemen gekend met bijvoorbeeld de remmen, daardoor moest Palmer in China opgeven. Maar die problemen manifesteren zich met name bij Palmer, teamgenoot Nico Hülkenberg heeft aanmerkelijk minder problemen en pakte al zes WK-punten. Palmer daarover: "Het is zoals het is, de enige keer dat er een probleem met zijn auto was reed hij er niet eens in." Verwijzend naar de eerste vrije training in Rusland toen Sergey Sirotkin na een kwartier de auto langs de kant moest zetten met motorproblemen. 

Palmer sluit af door te zeggen: "Wij zijn nog niet eens op een kwart van het seizoen en er zijn genoeg races om het tij te keren."

 

Dus omdat hij meer tijd nodig heeft om te wennen en de setup goed te krijgen is het niet zijn schuld ?!?! Of moet ik het anders lezen ? Vind trouwens ook dat hij wel degelijk meer ruimte had kunnen laten aan Grosjean. (Bestudeer de beelden maar) was een krap gat waar hij in dook maar zijn race ha... [Lees verder]

  • 1
  • 7 mei 2017 - 11:20

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Hij is dan ook totaal niet F1 waardig. Gauw eruit.

    • + 0
    • 7 mei 2017 - 10:56
    • Ik denk dat Alonso na drie ellendige jaren bij Mclaren/Honda, wel zin heeft om in 2019 bij Renault te rijden.

      • + 0
      • 7 mei 2017 - 11:19
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Ik denk dat Renault geen zin heeft in Alonso.

      • + 0
      • 7 mei 2017 - 12:04
    • Ik zie Alonso niet naar Renault gaan eerlijk gezegd.

      • + 0
      • 7 mei 2017 - 12:35
    • z0mer

      Posts: 2.104

      Want Renault is wel het winnende team waar Alonso naar op zoek is.

      • + 0
      • 8 mei 2017 - 14:44
  • Baksteen

    Posts: 713

    Kan iemand ons verlossen en deze man niet ontvoeren ofzo?

    • + 0
    • 7 mei 2017 - 11:00
    • Weg ermee !! Nog iets op rtlgp staat een f1 auto afgebeeld over hoe ze er misschien volgend jaar uitzien . Best goed vind ik maar aub geen screen erop!

      • + 0
      • 7 mei 2017 - 11:15
  • Toch leuk om dit soort coureurs op de grid te hebben.

    • + 0
    • 7 mei 2017 - 11:14
    • Dankzij hem heb je in ieder geval kans op een leuke safety car periode.

      • + 0
      • 7 mei 2017 - 12:36
    • Voor Stroll is het ook fijn. Krijgt hij niet alle negatieve aandacht.

      • + 0
      • 8 mei 2017 - 00:05
  • Dus omdat hij meer tijd nodig heeft om te wennen en de setup goed te krijgen is het niet zijn schuld ?!?! Of moet ik het anders lezen ? Vind trouwens ook dat hij wel degelijk meer ruimte had kunnen laten aan Grosjean. (Bestudeer de beelden maar) was een krap gat waar hij in dook maar zijn race had m.i niet daar hoeven te eindigen. Komt er eigenlijk op neer dat ik het een beetje een prutser vind die eigenlijk altijd aan de verkeerde kant van het spectrum zit.

    • + 1
    • 7 mei 2017 - 11:20
  • John6

    Posts: 11.618

    Je hoeft je echt niet druk te maken, als hij op deze voet verder gaat, dan zal Renault wel zelf de stekker eruit trekken.

    • + 0
    • 7 mei 2017 - 11:20
    • Precies @John. Op voorhand lijkt het er inderdaad op dat Palmer na dit seizoen geen toekomst meer in de F1 zal hebben.
      Maar in de opstapklasses had hij ook meer tijd nodig dan anderen en omdat het seizoen nog lang is wacht ik nog een half jaartje voor hem af te schrijven.
      Wat in het vat zit...

      • + 0
      • 7 mei 2017 - 15:53
  • Kenju

    Posts: 2.629

    Is er werkelijk iemand die om Palmer geeft? Ik bedoel, de man is in ieder opzicht karakterloos. Zou hij überhaupt wel fans hebben?

    • + 1
    • 7 mei 2017 - 12:06
    • Z'n vader en z'n sponsor hooguit.

      • + 0
      • 7 mei 2017 - 12:37
    • En ik

      • + 1
      • 7 mei 2017 - 17:00
    • Daar kijk ik totaal niet van op.

      • + 0
      • 7 mei 2017 - 17:28
    • De @Sjagerijn verdient een lintje!

      • + 0
      • 7 mei 2017 - 17:32
    • Wow hij heeft 3 fans...

      • + 0
      • 7 mei 2017 - 18:01
    • Ach , hij moet het nog laten zien , hij komt nog terug , ik heb er alle vertrouwen in .
      En Larry , dank je ......dank je :-)

      • + 0
      • 7 mei 2017 - 19:47
  • Noemen ze een understatement... Mooie definitie 'Understatements kunnen ook gebruikt worden om op een kalme, gewone toon over iets gruwelijks te vertellen.' ha ha ha

    • + 0
    • 7 mei 2017 - 12:15
    • Weer met je eens. 2de keer al vandaag. Understatement of the year.

      • + 0
      • 7 mei 2017 - 18:57
  • F1-06

    Posts: 620

    Hij heeft mij nog geen moment van zijn kwaliteiten weten te overtuigen. We zullen aan het eind zien hoe groot het gat tussen Palmer en de Hulk is en of Palmer echt zoveel slechter is...

    • + 0
    • 7 mei 2017 - 21:19

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (40)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar