user icon

Mercedes voert spoedoverleg over gevaar van Ferrari

  • Gepubliceerd op 04 mei 2017 16:03
  • comments 39
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Mercedes voert deze week koortsachtig overleg in de fabriek in Brackley en op de motorenafdeling in Brixworth om een antwoord te verzinnen op de snelheid van concurrent Ferrari. Na vier races staat het weliswaar 2-2 wat betreft aantal overwinningen, maar Ferrari drijft Mercedes tot het uiterste. De regerend kampioen wordt eindelijk echt uitgedaagd.

Niki Lauda daarover in Krone Zeitung: "Ferrari is duidelijk sneller dan wij. We moeten grondig analyseren wat waarom niet werkt voor ons en dan de juiste maatregelen treffen voor de Spaanse Grand Prix. Alle teams zullen in Barcelona updates introduceren. Ferrari zal een stap vooruit zetten, dus moeten wij er twee vooruit zetten en Red Bull Racing drie."

"Deze week voeren we spoedoverleg met onze engineers in Engeland. Onze auto is te zwaar en bovendien moeten we de aerodynamica verbeteren. Het belangrijkste is echter doorgronden waarom de nieuwe banden van Pirelli bij ons niet zo werken als bij de Ferrari."

Lof voor Bottas

Valtteri Bottas heeft zich met zijn eerste Grand Prix-zege een goede dienst bewezen met het oog op 2018. Lauda: "Het was een perfecte performance en dat had ik nog niet van hem verwacht. Het was de juiste beslissing van Toto Wolff en mij om Valtteri te halen als opvolger van Nico Rosberg. Bottas is onze man."

Reacties (39)

Login om te reageren
  • RBR vier stappen

    • + 0
    • 4 mei 2017 - 16:15
  • Het antwoord bestaat uit drie letters, waarvan de laatste bij Scrabble eXtra veel oplevert. ;-)

    • + 0
    • 4 mei 2017 - 16:16
    • Ik kop hem nog niet in, ben benieuwd wie het wel gaat doen....

      • + 1
      • 4 mei 2017 - 16:20
    • Je houdt het spannend! ;-)

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 16:22
    • JWO

      Posts: 144

      En die letter bij bovenstaande niet als laatste komt.

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 16:24
    • Mercedes' eigen FAQ sectie?
      Why are ze Red carz faster?

      • + 2
      • 4 mei 2017 - 16:25
    • De spanning stijgt...... wie is er van de stichting open deuren :)

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 16:29
    • Kom heren, wie gaat er voor de jackpot? Drie letters, hoe moeilijk kan het zijn? Bel nu naar: 0909-F1TODAY

      ;-)

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 16:33
    • Twaron

      Posts: 177

      He we hebben de leukste thuis

      • + 1
      • 4 mei 2017 - 16:46
    • DRS
      ;P

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 16:58
    • PAX. voor de mensen die dat niet kennen: lekker goedkoop Belgisch bier.

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 17:07
    • manuel

      Posts: 2.966

      Sex? lol

      • + 1
      • 4 mei 2017 - 17:38
    • KUL

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 18:24
    • MAX

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 18:26
    • @dutchiceman, dat is toch die kast van Ikea?

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 19:22
    • En de winnaar is M@XIMUMOVERDRIVE. :-)

      Voor DUTCHICEMAN en SCUDERIAVETTEL#5: Pax betekent vrede...

      • + 1
      • 4 mei 2017 - 19:29
    • PAX is ook pils, afgelopen rock Werchter nog rijkelijk van genoten.
      Vrede is ook wel erg van toepassing bij Mercedes, tussen de rijders dan.

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 20:08
  • Klinkt wat dramatisch ! :)

    Toegeven, als Ferrari fan, ben er niet helemaal gerust in.
    Het verschil is zo klein en vooral het doorontwikkelen wordt cruciaal, nu net iets waar ze bij Mercedes oh zo sterk in zijn.

    Ik geloof in de capaciteiten van Ferrari en ik hoop dat het niet zoals een WK Voetbal wordt...waar de Duitsers uiteindelijk kampioen worden.

    • + 1
    • 4 mei 2017 - 16:19
    • feit is wel dat ze bij mercedes zich niet heel erg in hebben hoeven spannen in het seizoen op de ontwikkelings afdeling. ze reden toch wel voor op. dus of ze er goed in zijn als ze onder druk staan is maar de vraag.

      zelfde geld voor Lewis, hij heeft 4 jaar bijna alleen maar aan kop gereden met weinig echte races (inhalen etc) en nu moet ie vol aan de bak en is het cruisen over.

      • + 1
      • 4 mei 2017 - 18:09
    • Die Duitser mag van mij best kampioen worden ;)

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 19:22
    • LimboF1

      Posts: 4.839

      Zolang ze maar Ferrari blijven doorontwikkelen en de tacktische kant goed aanpakken, dan moet dat eigenlijk goedkomen.

      • + 0
      • 5 mei 2017 - 08:15
  • Aparte reactie van Lauda..

    "Het was een perfecte performance en dat had ik nog niet van hem verwacht. Het was de juiste beslissing van Toto Wolff en mij om Valtteri te halen als opvolger van Nico Rosberg. Bottas is onze man."

    Je neemt wel een beslissing, maar je verwacht het dan niet??

    • + 0
    • 4 mei 2017 - 16:20
    • Ja, dat klinkt inderdaad alsof ze die beslissing bepaald niet van harte hebben genomen.

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 16:23
    • Omdat hij nog aan auto en team moet wennen, Bottas is kort voor het seizoen gehaald dus ja begrijp Lauda wel dat er nog geen hele hoge verwachtingen waren. Nu zal Bottas wel moeten blijven presteren rest van het seizoen.

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 16:23
    • O? Hoeft Lewis dat dan niet? Mag die een beetje gaan lanterfanten?

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 16:34
  • De Mercedes is te lang en gaat als een bus door de bocht terwijl de Ferrari zich als een mini cooper gedraagt.;-)

    • + 1
    • 4 mei 2017 - 16:22
    • Maar waarom zouden ze de wielbasis dan zo lang hebben gemaakt?

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 16:34
    • John6

      Posts: 5.261

      bijrijder

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 16:41
    • @NBTT, power gerelateerd wat de Mercedes betreft imo.
      De voorkant van de auto blijft langer contact houden met het asfalt, zal de voorwielen minder omhoog tillen, maar het compromis is nog niet optimaal.
      Ferrari heeft een hele goede oplossing gevonden door de vloer te buigen en meer downforce te creëren aan de voorkant waardoor er minder slijtage is op het rubber?
      Ik zet een vraagteken omdat..

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 16:46
    • Volgens mij is het effect van een langere auto een langere vloer waardoor je meer downforce vanuit de vloer kunt genereren.

      • + 1
      • 4 mei 2017 - 18:07
  • Dat heb je met zo'n groot concern, een week na de derde grand prix "spoedoverleg"...
    Nu gaat iedereen zitten wachten op de notulen, ze rustig doorlezen en als iedereen zijn goedkeuring gegeven heeft pakken ze de actiepuntenlijst erbij....;)

    • + 0
    • 4 mei 2017 - 16:42
    • jd2000

      Posts: 4.819

      Nee, dit is professioneel. Bij Mercedes onderkennen ze het gevaar en gaan gelijk actie ondernemen. Of te wel Duitse gründlichheid.

      • + 1
      • 4 mei 2017 - 17:47
    • En bij Ferrari pakken ze een terrasje want ze liggen voor?

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 18:27
  • Haast en spoed komt zelden goed.

    • + 0
    • 4 mei 2017 - 17:54
  • Volgens mij wordt het een ontwikkeling spelletje dit seizoen. Mercedes heeft duidelijk de betere motor terwijl Ferrari het vettere chassis heeft. Ik gok dat Ferrari meer stappen kan zetten dan dat Mercedes dit seizoen met het chassis.

    • + 0
    • 4 mei 2017 - 18:14
  • Het is nog nooit voorgekomen dat een wk team hun titel heeft weten te prolongeren na een forse wijziging van de regels. Hopelijk blijft dat ook zo dit seizoen, ik gun het Ferrari van harte ;)

    • + 0
    • 4 mei 2017 - 22:18
    • Dacht dat het na 2002 toch in die richting zat hoor

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 23:26
  • zorba

    Posts: 1.498

    Zoals ik reeds heb geschreven 'het zit er al boven op tussen allison en wolf,zie het vorige artikel,een oostenrijker en een Engelsman altijd homeles,Engelsen zijn eilanders,en Duitsers zijn in hun ogen Übermensen.
    komt niet goed

    • + 0
    • 5 mei 2017 - 07:13

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.369
  • Podiums 53
  • Grand Prix 125
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov