Lewis Hamilton: "Eindelijk weer eens aan de finish"
- Gepubliceerd op 10 okt 2010 10:30
-
18
- Door: Robin Smeets
"Je moet altijd optimistisch blijven, maar ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat ik nog de finish zou halen", vertelde Hamilton. "De versnellingsbak maakte veel lawaai en ik probeerde zo weinig mogelijk te schakelen. Ik hield m'n vingers de laatste paar ronden gekruist in de hoop dat ik de finish zou halen."
"Ik had gelukkig een groot gat achter me, dus ik hoefde me daar niet meer druk over te maken. Ik ben erg teleurgesteld voor het team en mezelf. We werken allemaal heel hard en dat gebeurd zoiets. Op vrijdag maakte ik een fout, maar vandaag kon in tijdens de race alleen de vierde tot de zevende versnelling gebruiken."
"Gelukkig heb ik het einde van de race nog gehaald, want dat was alweer een tijdje geleden."
Trending nieuws
-
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 439
Heeft die hem toch mooi naar huis gebracht, ik zag hem Alonso nog inhalen en toen ging het mis
Ondanks de pech van Hamilton was het een mooie race, met de smaakmaker Kobayaschi, wat heeft die jongen mij geamuseerd schitterend.
Posts: 123
En de beide Red Bull\'s ook. En dan met een minuut wegrijden. Nou hij had er echt geen ingehaald. Hij was pas 4 ronden sneller de ronden ervoor Alonso. Gewoon een spel wat ze spelen, meer niet. Goed kunnen volgen op live-timing.
Posts: 632
Hamilton heeft zoveel pech dit seizoen, het is niet meer normaal. Het kampioenschap gaat vanaf nu tussen Vettel, Webber en Alonso. Ik hoop dat het Webber wordt.
Posts: 3.471
Hij weet nu eens hoe het is... Want in 2008 en 2009 was het steeds Heikki Kovalainen die de pech kende voor McLaren.
Niet dat ik het Hamilton niet gun hoor, maar elke coureur heeft wel eens te maken met veel pech binnen een paar races. Alonso had dat ergens in het midden van het seizoen met al die FIA beslissingen en eigen foutjes.
Posts: 7.033
Ja dit seizoen kan in de boeken als pechjaar, en de Mclaren zelf is dit seizoen ook gewoon niet de beste auto. In 2011 moet de Mclaren vanaf race1 zoals het hoord gewoon mee kunnen doen voor de overwinning! En heb daar wel goede hoop in aangezien Mclaren heel 2010 een groot apart ontwikkelingsteam voor 2011 heeft opgestart om dezelfde fout als de afgelopen 2 jaren te voorkomen.
Posts: 11.414
Heeft hij dan voor de volgende race weer een nieuwe bak nodig?
Posts: 3.471
Jij wist toch alles?
Posts: 1.175
@FA uit Tilburg:
Patrickl weet niet alles..... hij maakt alleen goed gebruik van zijn zoekmachine. Das wat anders!
Posts: 3.145
@ FA en AlYnsa;
Je zit hiet op een forum, Patrick vraagt een normale vraag en er komt alleen maar BS uit jullie vingers, als jullie geen antwoord hebben op zijn vraag verdoe jullie tijd dan ergens anders?
Patrick, Lewis heeft inderdaad een nieuwe/andere versnellingsbak nodig, maar deze mag hij zonder straf (5 plaatsen) monteren bij de volgende race.
Posts: 2.567
Olav zei: McLaren hoefde niet de versnellingsbak van Hamilton verwissel maat toch hebben ze gedaan voor de zekerheid!!Dik pech
@Patrick
Ik denk het niet! zie de situatie van Hungaroring hij had ook probleem van de versellingsbak, in belgie ging hij gewoon voor de eerst startrij
Posts: 2.418
Als je een versnellingsbak tussen de races door wisselt, krijg je volgens mij geen straf. Alleen als je dat in het raceweekend doet. 100% zeker weet ik het niet, maar zo was de regel volgens mij.
Posts: 341
en bij de BBC kwam een quote van hun eigen stal, dat ze zeiden dat ze al de hele dag tijdens tests rare onverklaarbare dinge zagen met druk e,d en dat dit opgelost was NA de wissel... dus moest wel...
tis alleen sneu voor hem dat ook die foutief was, of iig de koppelingsystemen er rondom...
Posts: 619
Ik heb de hoop nu echt opgegeven. Lewis gaat geen kampioen meer worden. Heel erg jammer. Maar wel knap dat-ie m weer een keertje aan de finish heeft gekregen. Maar als dat z\'n nieuwe target is...
Posts: 632
@FA: Je hebt wel gelijk dat in de voorgaande jaren alle pechgevallen voor de rekening van Kovalainen waren en dat Hamilton vrijwel pechvrij bleef. Dit overkwam Kimi in 2003 ook maar al te vaak, wat hem ook het wereldkampioenschap kostte. Misschien moet McLaren net als Ferrari eens wat grotere veiligheidsmarges hanteren bij constructie van zowel de carrosserie als de bewegende delen.
Posts: 3.145
Er is geen enkel team dat bij het constueren van de auto rekening houdt met een impact van welke kant ook, je gaat toch geen auto bouwen met een soort van impactzone? Nee, dat doen ze niet, waar teams kunnen zullen ze besparen op gewicht.
Posts: 18.535
Ferrari had in het begin van het seizoen toch ook problemen met de wagen? Daar hebben ze die gewoon wegontwikkeld. De McLaren heeft trouwens nauwelijks problemen gehad dit seizoen. In hongarije en hier in Suzuka. Een lekke band kan je de wagen niet aanrekenen (ook Hamilton niet, wel bridgestone of een scherp stuk of zo iets) en de rest waren crashes, ook niet echt de wagen zijn schuld. De enige andere uitvalbeurt lag aan het McLarenteam die bij Button vergeten waren iets uit de koeling te halen (?)
Posts: 339
Vond de race niet zo spannend maar doordat Button en Koba op een andere strategie zaten was er wat actie op de baan. Meer een opleving van de wedstrijd eigenlijk. Jammer van Kubica want die had het gevecht om positie 2 3 4 en 5 echt spannend kunnen maken.
Verder snap ik niet dat iedereen het maar heeft over pech bij Hamilton. Hij maakt de fouten toch echt zelf, op de versnellingsbak na. Inhalen is niet zonder risico. Op de limiet rijden is ook niet zonder risico. Gelukkig doet hij het wel maar het heeft weinig te maken met pech.
Posts: 339
Dank F1, 3 uur later mijn post posten. Zo gaat de lol er wel vanaf. Kunnen jullie niet even fictief 67 poster erbij plussen?
Dan ben ik door die magische grens van honderd en kan ik actief meedoen.