Sebastian Vettel leidt dubbelslag Red Bull Racing in Suzuka
- Gepubliceerd op 10 okt 2010 09:35
-
53
- Door: Dennis Roke
Start
Lucas di Grassi is er niet bij, door de crash in de ronde naar de startgrid. Bij de start parkeert Petrov zijn Renault in de muur, doordat hij Hulkenberg afsnijdt. Beiden kunnen opgeven. In bocht een is het Massa die een pad over het gras kiest en daarmee zichzelf en Liuzzi elimineert. De safety car komt naar buiten.
Ronde 3
Kubica moet opgeven achter de safety car, een van de wielen op zijn auto is een eigen leven gaan leiden. Hij lag tot dan toe op de tweede plek in de wedstrijd.
Ronde 7
De race wordt weer vrijgegeven. De beide Red Bulls leiden voor Alonso. Rosberg plaatst een inhaalmanouvre in de 130R maar moet ruimte laten en komt op de uitloopstrook terecht.
Ronde 21
Yamamoto doet goede zaken voor HRT op de vijftiende plek. Hij is in een hard gevecht verwikkeld met Timo Glock.
Ronde 25
Vettel opent de pitstops bij de leiders, Webber schuift door naar de leiding. Een ronde later komt ook Webber binnen. Button profiteert van zijn harde banden en leidt de wedstrijd.
Ronde 28
Mercedes GP is in een heftige teamstrijd verwikkelt. Michael Schumacher heeft versere banden en is sneller dan zijn teamgenoot. Voorbij komt hij er echter niet.
Ronde 39
Button maakt zijn enige pitstop van de wedstrijd. Hij komt terug als vijfde, achter zijn teamgenoot.
Ronde 40
Hamilton meldt zich op de boordradio dat hij zijn derde versnelling is verloren. Opmerkelijk, gezien de nieuwe versnellingsbak die dit weekend is gemonteerd in de McLaren. Hij laat Button zonder al teveel moeite voorbij.
Ronde 45
Kobayashi is bezig aan een heftig slotakkoord van de wedstrijd. Hij plaatst een inhaalmanouvre bij Alguersuari in de hairpin, maar die wil niet opgeven. Het kost de Spanjaard zijn voorvleugel en moet naar binnen. Op dat moment komen er rookpluimen uit de achterkant van de Force India van Sutil. Einde wedstrijd voor de Duitser.
Ronde 49
Kobayashi gaat verder. Hij passeert ook Barrichello en zijn teamgenoot Heidfeld. De Japanner ligt zevende. Plotseling staat Rosberg in de bandenstapel. De Duitser is er hard vanaf gestuiterd door een mechanisch probleem. Hij kan echter ongedeerd uitstappen.
Finish
Vettel wint de Grand Prix van Japan, voor zijn teamgenoot. Alonso wordt derde en beperkt daarmee de schade voor het kampioenschap. De beide McLarens worden vierde en vijfde, gevolgd door Michael Schumacher. Kamui Kobayashi bezorgt zijn thuispubliek een leuke middag met indrukwekkende inhaalmanouvres en de zevende plek aan de finish. De overige punten worden verdeeld door Heidfeld, Barrichello en Buemi.
Trending nieuws
-
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (53)
Login om te reagerenPosts: 1.765
De RB\'s goed gereden, niet zo dominant als ik had vewacht, gezien de Q\'s, Alonso kon goed volgen in het tweede deel
Smaakmaker van de dag: Kobayashi, begint toch een favoriet te worden van me
Posts: 2.852
Heb zelf ook genoten van Kobayashi! Heerlijk om te zien, die aanvalslust.
Jammer dat Hamilton die 3e versnelling verloor, ik was namelijk best verrast door zijn tempo, had niet gedacht dat hij zo snel zou zijn in de race. Ondanks dat ik geen fan van hem ben heeft ook hij die vechtlust die ik graag zie!
En als Schumacher fan kon ik eindelijk eens glimlachen aan het eind van de race, en dat heb ik dit jaar eigenlijk zelden tot niet kunnen doen met betrekking tot hem.
Posts: 540
MSC top gereden zeg!!
Posts: 18.535
Kobayashi heeft verscheidene keren geluk gehad dat zijn race niet in tranen is geeindigd. Eerst doorschuiven in de hairpin maar goed opgelet van Alguersuari, dan Buemi tegen hem aankrijgen en dan nog bijna de achterkant van Barrichello rammen. Agressief en mooi om naar te kijken wel, maar geluk zat er vandaag ook voor een goed deel bij. Dat en een goede strategie zijn de redenen dat hij voor Heidfeld is geeindigd. Feit is gewoon dat Heidfeld in zijn tweede wedstrijd in die wagen al even snel is als Kobayashi. Dan mag hij vandaag nog zo een spektakel rijden, dat komt omdat hij lager kwalificeerde, van verder moest komen en op het einde verse zachte banden had zoals Button
Posts: 2.181
Toen ik Hamilton hoorde klagen dat hij zijn derde versnelling had verloren wilde ik mijn televisie naar beneden gooien en op balkon gaan schelden maar toen dacht ik rustig jongen zij hebben niets mee te maken,het is nog vroeg en jij hebt geen recht om hun rust ontnemen...
Posts: 1.765
hij heeft wel een pechduiveltje bij hem tegenwoordig, jammer voor hem en McLaren
Posts: 15.285
Echt veel pech heeft Hamilton de laatste tijd. Het akkefietje met Massa was wel een beetje eigen schuld, maar vorige race met Webber was het zeker niet zijn schuld en vandaag ook weer zo jammer. Je hoorde z\'n bak aan alle kanten rammelen. Denk dat z\'n kampioenschap er nu wel een beetje op zit. Hij heeft nu 28 punten achterstand op Webber voor 3 races, dat is teveel denk ik. Tenzij Webber in Korea uitvalt en Hamilton wint, dan zijn er nog kansen. We verliezen de hoop nog niet, maar het ziet er somber uit.
Posts: 7.033
Mij deed het niet meer zoveel eerlijk gezegt, 3de 4de of 5de maakt in pricipe niet veel meer uit zolang Webber en Alons ervoor zitten in deze fase van het kampioenschap dusja. Dit seizoen kan de boeken in als pechjaar! Het moet wel heeeeel gek lopen als Lewis nog WK wordt en van sprookjes ga ik niet vanuit. In 2011 moet Mclaren ook gewoon kunnen winnen vanaf race1.
Posts: 9.176
Goed van Schumacher en Kobayashi. Jammer van de versnellingsbak Hamilton. Had hem graag met Alonso zien vechten. Vrij dominant van RBR.
edit* En zoals altijd veel uitvallers op Suzuka
Posts: 413
Vrij logische dubbel voor Red Bull...gezien de situatie ben ik als Alonso fan tevreden...je wist al langer als vandaag dat de 3de plaats het hoogst haalbare was deze race en heeft hij de schade goed beperkt...Op de andere circuits zie ik Ferrari Red bull wel uitdagen...De Mclarens hebben nog wel hoop maar het wordt zeer moeilijk..Op naar Korea (hoop wel dat die er komt).. Forza Alonso..
Posts: 15.285
Het was wel een beetje te verwachten. Jammer dat Kubica z\'n wiel kwijtraakte, die had het Webber heel moeilijk kunnen maken. Massa echt een debiele actie. En ongelooflijk balen van Hamilton joh, hij was zo lekker bezig en kwam met rasse schreden dichterbij aan Hamilton en zo dus ook aan Webber en dat had die twee behoorlijk onder druk kunnen zetten. Button een gewaagde gok gedaan en is helaas niet goed gelukt, die zachte banden gaan gewoon te lang mee om echt voordeel te halen uit het feit dat je langer door kunt rijden.
Verder is voor mij Kobayashi toch echt the man of the match!!! Wat een acties laat die man zien :)
Posts: 2.181
Maar verder zag ik een race vol incidenten die eigenlijk al voor de race met Di Grassi..
Jammer voor Kubica,Hamilton en Rosberg.
Een dominant RB en goed race van Kobayashi,echt super
gereden met mooie inhaalacties.
Posts: 15.285
Gelukkig kon Hamilton \'m nog uitrijden, want daar had ik zo m\'n twijfels over tijdens de race.
Posts: 2.181
Ja,de auto klonk echt niet gezond(kut) bij de hairpin..
Posts: 1.551
Jammer dat Schumacher na z\'n stop achter Rosberg kwam (stom van het team ze hadden nog een ronde moeten wachten met zijn stop). Toen Rosberg voor hem weg was reed ie meten 1 tot 1,5 seconde sneller per ronde. Hij had dus voor Hamilton kunnen finishen. Erg jammer.
Posts: 1.745
Daar snapte ik dus ook niks van. Schumacher was voor zijn stop iedere ronde een halve seconde sneller dan Rosberg. Dan halen ze hem naar binnen en komt hij precies achter Rosberg terecht. Rare actie van het team. Ondanks dat toch een nette race van Michael; alweer een fantastische start, Barrichello vroeg in de race ingehaald en een lekker tempo gereden.
En of hij Hamilton had ingehaald? Tja, dat is moeilijk te zeggen.
Posts: 18.535
Begreep ik ook niets van. Heeft Schumacher enigsinds een kans op de 5de plaats gekost, natuurlijk is het niet zeker dat die die anders nog had kunnen pakken. Verder opvallend dat hij op alweer een klassiek circuit een pak beter uit de hoek komt en in de race teminste Rosberg stevig kan uitdagen.
Posts: 1.765
ik vind het wel weer eens goed om Schumi behoorlijk te zien knallen, tenminste eens minder gezeik over hem voor een keer
Posts: 42
Wanneer stoppen ze die Red Bull nou eens. En wat een race van Kobayashi! Geweldig. En wielen die er zomaar vanaf gaan? En goed voor Sauber. Weer punten erbij. Ik vrees dat hamilton geen WK word. Of er moet nog wat gebeuren bij Red Bull.
Posts: 3.471
Als er wat gebeurd bij de Red Bulls, dan zal Fernando er met de titel vandoor gaan. Hamilton en Button kunnen het vergeten.
Posts: 1.725
gelukkig was er nog Kobayashi vandaag.
voor de rest slecht weekend van Massa en wederom veel pech voor Hamilton.
de wereldkampioen wordt wellicht een Red Bull, alleen nog afwachten wie de minst trage is van de 2.
Posts: 18.535
De minst trage? Wat is dat nou weer?
Posts: 3.145
Strakke race van RBR wederom, van de laatste 4 races is dit circuit het meest op de buik geschreven van RBR en aangezien ze er niet echt dominant waren voorzie ik 3 erg spannende laatste races!
Het enige wat we nu nog kunnen hopen is dat Lewis minimaal 2 keer 1ste wordt de komende races en dat Alonso en Button belangrijke punten bij RBR weghalen door bv 2e en 3e te eindigen hihi, whisful thinking! Al denk ik niet dat RBR dit nog weg gaat geven, het WDC zal tussen Webber en Vettel gaan als we normale races krijgen. Belangrijk zal ook worden of Button / Massa / Alonso en Lewis belangrijke punten kunnen pakken.
Mijn gevoel is dat het WDC besloten gaat worden door \'gun factor\', omdat McLaren en Ferrari nog zoveel kunnen betekenen in het wegsnoepen van belangrijke punten RBR.
Posts: 18.535
Alonso heeft denk ik op ook nog een realistische kans. Dit circuit was, zoals je zelf zegt, getekend voor de Red Bull auto. Maar dat kan de komende gp\'s een beetje minder zijn en dan doet Alonso gewoon weer mee. Maar wie weet, een regengp in Brazilie en wat crashes en Hamilton en Button doen gewoon weer mee hoor. Het is en blijft spannend.
Posts: 1.278
Persoonlijk dacht ik (voor deze race) en dat denk ik dus nog steeds dat zowel Brazilie als Suzuka de Red Bull circuits zijn, Korea eentje voor Mclaren en Abu Dhabi voor alledrie.
Mijn prognose voor de komende 3: Button (als Hamilton in Korea weer een versnellingsbak moet wisselen), Webber(sao paolo) en Vettel(abu dhabi)
Posts: 78
YES :))
mijn dag kan niet meer stuk!
Posts: 10.412
schade beperkt vandaag.
Posts: 2.181
Ja dat kan je wel zeggen ..
Posts: 1.175
Wat mij vooral opviel was het slechte regie, wat misten ze veel( pitstops,crash Massa) en dat bij RTL7 de F1 om de reclame is heengebouwd. om de 2 minuten reclameblok van 7 minuten.
Pffoei, wat slecht!
en KobaSan is een held! volgend jaar in een betere team zetten( misschien naast Kubica in renault) dan kunnen we meer van hem genieten.
Posts: 18.535
De regie was vooral gefocust op Japanse rijders, wat niet zo gek is en de crash van Massa hebben ze toch 4x heruitgezonden ofzo?
Posts: 7.033
Paar GP\'s geleden waren er nog enorm veel Lewisfans hier maar waar zijn die tegenwoordig allemaal? Gloryhunters!!
Posts: 18.535
Gewoon schrik om gekraakt te worden door anderen, vermoed ik eerder
Posts: 1.765
haha je heb gelijk, \'nep\' fans vind ik dat, ook als het slecht gaat moet je blijven supporten
Posts: 2.418
Hier nog een Hamilton fan hoor ;) Het zit niet echt mee met Hamilton de laatste tijd. Ik denk dat het ook lastig wordt voor hem om kampioen te worden, want de Ferrari en de Red Bull zijn denk ik de betere wagens voor de komende circuits. Al was het wel positief dat Hamilton ineens snelle rondetijden neer kon zetten, vlak voor zijn versnellingsbak problemen gaf. Hij begon aardig in te lopen.
Posts: 2.250
Na de crash met Vettel en Button in Spa was ik ook wat bang om hier te komen, omdat het als fan redelijk pijnlijk is als je idool wordt afgekraakt. Vele onrespectvolle mensen die Vettel afkraakten dat ie niet kon inhalen enzo. Ik heb NOOIT Hamilton afgekraakt toen hij de vorige twee races domme fouten maakte.
Posts: 1.175
@L.Hamilton: deze Hamilton \"fans\"kijken pas om 14 uur de race.
Ze zijn niet op de hoogte dat er om 8 uur de race begon.
Op het werk worden deze \"fans\" natuurlijk onder de tafel gepraat als ze over voetbal hebben door collega\'s, dus doen ze of ze fan zijn van F1 en meest bekende is Lewis.
BTW: waar is Patrickl???? ;-P
Posts: 1.745
Die denkt er nu weer over na om van van Alonso te worden...
Posts: 2.852
dus als je om 14:00 de race kijkt ben je opeens minder fan? Wat een onzin, mensen hebben allemaal hun redenen om te kijken wanneer het hun het beste uitkomt. Beetje domme opmerking in mijn ogen.
Posts: 8.004
Ik als Hamilton/Lewis fan heb de race vanacht om 1;00 gekeken, er was afgelopen nacht ingebroken op de zaak :(. Voordeel was wel dat ik al wakker was om de race te kijken dus was ik er snel. Maar voel mezelf nu niet minder fan :)
Posts: 18.535
Mensen die de hele week lang en hard moeten werken slapen in het weekend ook al eens graag uit, ik kan dat best begrijpen.
Alhoewel ik nog steeds zou opstaan :p
Posts: 8.004
En er zijn mensen die gewwon moeten werken in het weekend (zoals ik).
Posts: 7.177
Massa\'s qual ok. Hij had in zijn 2 laps verkeer. Alleen de race aai! Dat was echt een \'ik heb druk\' move. Jammer.
Posts: 3.471
Leuke race, met veel actie. Jammer voor Hamilton, en stom van Massa. Goed dat Alonso een podium heeft kunnen scoren. Het kampioenschap zal nu gaan tussen de bovenste 3 man. De McLarens kunnen het vergeten mijns inziens.
Posts: 112
echt een dag om nooit te vergeten, helaas veel uitvallers, hamilton met een wagen die er niet echt gezond klonk en dat op 10-10-10
maar sorry dat ik het zeg en kraak me maar af, gelukkig dat vettel weer eens een race won
wat heb ik die lach van hem gemist hahahaha
Posts: 10.412
ja ik miste die vinger ook.:S
Posts: 2.263
Net zoals we een lange tijd de handjes van Alonso misten:S
Wat een stelletje Vettel-haters zitten hier zeg.
Posts: 78
ik ben geen hater :D laat hem maar kampioen worden!
Posts: 1.745
Als Red Bull na Belgie aan teamorders was gaan doen had Webber nu 26 punten voorsprong op Alonso gehad. Kampioenschap binnen als je het mij vraagt.
Maarja hij noemde zichzelf al de \"number two driver\" dus waarom zou je dat als team niet respecteren?
Posts: 9.505
vreemd, weinig reacties van de schumacher bashers dit keer ;)
Is ie het nu ineens niet meer verleerd, te oud of wat dan ook?
Posts: 18.535
Hij heeft een goede race gereden, dat is hier ook een aantal keer aangehaald. Als er geen kritiek hoeft gegeven te worden, dan gebeurt dat ook niet. Waarom kom je dan toch weer proberen het forum op te hitsen.
Posts: 8.004
Wat ik mooi vond om te zien is dat Schumacher duidelijk andere lijnen gebruikte dan Rosberg, en dus sneller was. rosberg ving dat wel weer goed op met zijn verdedigend rijden. Zo zie ik \'\'der weltmeister\'\' graag een heel seizoen lang.
Posts: 18.535
Akkoord met Mr Marly. Als hij trouwens zo het hele seizoen had gereden, dan had niemand geklaagd en was er geen kritiek geweest. Zelfs al had hij punten minder gehad als Rosberg. Maar je kan gewoon niet ontkennen dat Schumacher verschillende races als een dweil heeft rondgereden. In Singapore deed hij het namelijk ook nog.
Posts: 586
Met alle respect maar bij RB kunnen ze gewoon niet kiezen voor 1 coureur. Je kan niet zeggen wie de klus het beste kan klaren bij RB. Maakt het ook zo makkelijk om te zeggen/beslissen om ze vrij te laten. Hahaha zie je het al voor je Vettel die word gevraagd of hij voor Webber wil gaan rijden om \'m te steunen dat zou grappig zijn. Zijn \'m ook meteen kwijt. Webber daar en tegen als hij niet had geleid was het waarschijnlijk makkelijker geweest Webber aan te wijzen als wingman. Al hoewel het voor Webber alles of niks is nu voor de titel voordat hij stopt, kunnen we nog wel wat vuurwerk verwachten in de slotfase. Denk dan ook dat er nog hele rare dingen gaan gebeuren want er moeten er een aantal afvallen voor de titel....