Porsche-baas: "Wij hebben in Le Mans geen stoeltje voor Alonso"

Fernando Alonso is de meest besproken coureur van het moment. De problemen bij het team van McLaren, zijn uitstapje naar de Indy 500, geruchten dat hij mogelijk naar Renault vertrekt: er is altijd wel wat te schrijven over de tweevoudig wereldkampioen. Nu betreft het geruchten dat Porsche de Spanjaard een stoeltje geeft voor Le Mans 2018.

Graham Hill enige winnaar

Le Mans staat hoog op het lijstje van Alonso want die is nodig om de Triple Crown te volmaken. Daarvoor moet hij de Grand Prix van Monaco winnen, de Indy 500 en de 24 uur van Le Mans. Monaco won hij in 2006 en 2007 en slaat hij dit jaar over voor de Indy 500. Alleen tweevoudig Formule 1-wereldkampioen Graham Hill (1962, 1968) heeft de befaamde Triple Crown achter zijn naam staan. Om een idee te geven hoelang dat geleden is: in 1962 was Zandvoort nog één van de 9 circuits, daar won Graham Hill overigens de openingsrace van het seizoen.

Porsche heeft geen plaats

Nu is het aan Alonso om in het vervolg van zijn carrière dus twee titels binnen te slepen te beginnen in mei. Maar wie gaat hem het stoeltje geven voor Le Mans? Porsche? Niet volgens teambaas Andreas Seidl. Hij vertelt aan Auto Bild:"Wij hebben zes coureurs waar wij zeer tevreden over zijn en met wie wij een lange termijn pad aan het uitstippelen zijn." 

Als Alonso eerder aan de bel had getrokken dan was er wat mogelijk geweest zo zegt de teambaas: "Alonso is een interessante coureur en twee jaar geleden hadden we wellicht wat kunnen regelen. Maar we hebben op dit moment geen derde prototype en het staat niet op de planning om dat te veranderen", zo besluit Seidl. 

d@nny

Posts: 3.621

Als Alonso de Indy500 zou winnen dan is Porsche gek als ze hem geen stoeltje aanbieden! Denk eens aan de aandacht die het team kan krijgen om te boek te gaan als team die Alonso zijn kans op de triple crown gaf.

  • 4
  • 23 apr 2017 - 12:17

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Alonso14

    Posts: 210

    Mwaa misschien bij Toyota instappen, die zijn ook heel sterk bezig.

    • + 0
    • 23 apr 2017 - 08:51
    • Daar zal Honda inderdaad blij mee Ijn

      • + 1
      • 23 apr 2017 - 09:12
    • Die was niet goed/af.. daar zal Honda niet blij mee zijn en Alonso wacht met Lemans ook tot na de Formule 1 lijkt me

      • + 0
      • 23 apr 2017 - 09:13
    • Alleen dat de vraag gesteld wordt is al achterlijk en geeft aan dat de vraagsteller er niks van snapt; gastoptreden's in LMP1 op LeMans kunnen alleen als een 3e auto wordt ingezet. Dat is namelijk de enige race dat dit gebeurt. Alleen voor dit jaar hebben Toyota en Porsche volgens mij de afspraak dat dit niet gaat gebeuren. Had Toyota met een 3e auto gereden dan was Alonso zeker welkom geweest, Honda of geen Honda, denk dat Alonso zeker in de positie is dat ie met de vuist op tafel mag (blijven) slaan...

      • + 0
      • 23 apr 2017 - 13:43
    • Denk ook dat Alonso heel ver kan gaan @Beemerdude, maar voor Toyota uitkomen terwijl hij bij McLaren-Honda een contract heeft?
      Er zijn zelfs bij Fernando grenzen en vermoed dat hij die dan te ver over zou gaan. Honda zou hem van repliek voorzien met een duidelijke “iie!” (nee in ’t Japans).

      • + 0
      • 23 apr 2017 - 16:08
  • ives

    Posts: 1.278

    Eerst even afwachten op Alonso van zijn nieuwe werkgever wel Le Mans mag rijden...

    • + 0
    • 23 apr 2017 - 09:23
    • Reno

      Posts: 1.575

      Gezien de laatste testresultaten in Bahrein en de reactie van Stoffel inderdaad even wachten.
      Honda heeft "iets" gevonden en het chassis blijkt echt wel goed te zijn.

      • + 0
      • 23 apr 2017 - 09:49
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Le Mans kan wachten.

    • + 1
    • 23 apr 2017 - 09:24
  • Moos

    Posts: 444

    Eerst maar eens de Indy 500 winnen....

    • + 0
    • 23 apr 2017 - 09:46
    • Vector

      Posts: 51

      Idd helemaal gelijk, wie weet ligt hij er na de eerste bocht al uit ?

      • + 0
      • 23 apr 2017 - 09:58
  • John6

    Posts: 11.618

    Kan Alonso niet beter stoppen, dan heeft hij alle tijd om te racen waar hij maar wil.

    • + 1
    • 23 apr 2017 - 09:50
  • d@nny

    Posts: 3.621

    Als Alonso de Indy500 zou winnen dan is Porsche gek als ze hem geen stoeltje aanbieden! Denk eens aan de aandacht die het team kan krijgen om te boek te gaan als team die Alonso zijn kans op de triple crown gaf.

    • + 4
    • 23 apr 2017 - 12:17
    • Boem headshot. Beste comment en een plusje.

      • + 0
      • 23 apr 2017 - 20:29
    • JM_K

      Posts: 1.254

      Klopt!

      • + 0
      • 23 apr 2017 - 22:46
  • LimboF1

    Posts: 6.407

    Oud nieuws, was al eerder op andere sites te lezen.

    • + 0
    • 23 apr 2017 - 12:44
  • Fernando neemt anders genoegen met een klapstoeltje en een parasol, hoor. :-)

    • + 0
    • 23 apr 2017 - 13:39
  • Da's nou jammer.

    • + 0
    • 23 apr 2017 - 13:55
  • Ik las noet al te lang geleden wel ergens dat Mclaren serieus is over een terugkeer naar Le Mans, en dat ze niet uitsluiten dat te doen met een LMP1 project, naast de inzet van hun sportauto's in de GT klasse...

    • + 0
    • 23 apr 2017 - 14:43
  • Alonso is één van de weinigen die ik zou toestaan om met mijn inmiddels roze gespoten John Deere aan Le Mans mee te doen. ;)

    • + 0
    • 23 apr 2017 - 16:16
  • Het is tegenwoordig ook een heel stuk moeilijker om de triple crown te winnen als vroeger. In het verleden reden coureurs soms zelfs races in de F1 en F2 in hetzelfde weekend en vlogen soms daarna nog naar de VS om daar een race te rijden.

    • + 0
    • 23 apr 2017 - 23:13

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar