user icon

Sergey Sirotkin: "Deze auto's zijn waanzinnig snel"

  • Gepubliceerd op 20 apr 2017 12:45
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Sergey Sirotkin maakte gisteren in Bahrein zijn eerste meters in een van de nieuwe generatie Formule 1-auto's. Als testrijder van Renault had hij vorig jaar wat ervaring opgedaan met de RS16, maar dat was een wereld van verschil met de RS17. De Rus sloot de dag af met negentig ronden en een 1:32.287 als persoonlijk beste tijd achter zijn naam.

Sirotkin: "Het was een vrij goede en drukke dag. Het was geweldig om weer met een Formule 1-wagen te rijden, hier had ik lang op gewacht! Ik heb van elke seconde genoten, ook al hadden we niet het meest enerverende programma voor een coureur. Deze auto's zijn waanzinnig snel en ik merkte meteen het verschil in grip met de vorige bolide. Dat gezegd hebbende, je raakt wel snel gewend aan die snelheden. Ik kan niet wachten om naar Sotsji af te reizen."

Sportief directeur Alan Permane: "Alles is volgens plan verlopen. Sergey maakte indruk op ons door zich snel aan de hogere snelheden aan te passen, hij heeft geen stap verkeerd gezet. We hebben een volledig programma afgewerkt, inclusief evaluaties van de wielophanging en afstelling en correlatiewerk voor de windtunnel. We zijn niet op jacht gegaan naar snelle rondetijden. We hebben ons gericht op een basis leggen voor de komende races en in dat kader hebben we een nuttige test achter de rug."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • GriFFin

    Posts: 96

    Ik ben benieuwd of hij daadwerkelijk intrede zal maken in de F1.

    • + 0
    • 20 apr 2017 - 13:04
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Daar hoef je denk ik niet over te twijfelen. Met de hoeveelheid roebels die hij tot zijn beschikking heeft komt ie er wel ;-)

      • + 0
      • 20 apr 2017 - 13:13
    • GriFFin

      Posts: 96

      En puur op snelheid? Ik heb de indruk dat hij een steady puntenrijder zal zijn, maar niet boven het veld uit kan steken.

      • + 0
      • 20 apr 2017 - 13:16
    • Er stond tijdens de tests een indrukwekkend artikel van hem op de Engelstalige site waar al deze berichten vandaan komen, waarin hij de wagens en balans en power enz. onderling vergeleek.

      • + 0
      • 20 apr 2017 - 13:18
    • Nou, SZIXXX, die roebels heeft Moneysha ook nooit gezien. Het bleef alleen maar bij beloften. En die loze beloften en die droom-roebels hebben wel een Nederlandse coureur zijn plekje bij Sauber gekost...

      • + 1
      • 20 apr 2017 - 13:50
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @NBTT: Ik denk eerder dat Sirotkin & co niet met Plofkip in zee wilden omdat er betere mogelijkheden voorbij kwamen. En ik zou mijn roebels ook nooit aan haar toevertrouwen. Voor je het weet heeft ze 10 testrijders.

      Niet dat ik nu zo'n hoge pet op heb van de Sirotkin maar ik verwacht wel dat hij F1 redt juist door de Russische connecties. Voorlopig is ie al tester bij Renault.
      Dat is verder dan wij het geschopt hebben in F1 ;-)

      • + 0
      • 20 apr 2017 - 17:05
    • Heeft zich flink verbeterd tov het Sauber verhaal. Beetje Kvyat niveau denk ik..

      • + 0
      • 20 apr 2017 - 23:17
  • SERGEY SIROTKIN: "deze auto's zijn waanzinnig snel"

    En daar is Stroll tot zijn grote schrik ook achter gekomen ;-)

    • + 2
    • 20 apr 2017 - 13:38
    • ;-)

      • + 0
      • 20 apr 2017 - 13:50
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Gekscherend bedoeld, maar wel zeer dicht bij de waarheid denk ik.

      Ik weet het niet met Stroll, maar hij oogt erg nerveus in de auto. Het is inderdaad bijna of hij bang is en de snelheden niet of nauwelijks machtig is.

      Ook zijn uitval in Bahrein weer. Ja, het was Sainz die hem vanuit de pits en zijn dode hoek torpedeerde, maar Stroll had hem wel degelijk kunnen en moeten zien toen hij Sainz even daarvoor bij uitkomen pits voorbij blies.

      Het leek echter of Stroll zich in zijn geheel niet van Sainz uitkomen pits bewust was, en dat is geen goede zaak.

      • + 1
      • 20 apr 2017 - 14:38
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @Mojito: Hoe denk jij dat Sainz de bocht gehaald had zelfs al had Stroll ruimte voor 1 wagen gelaten? Ik denk van niet. Hij zat helemaal aan de binnenkant en zou dus wijder uit moeten komen wil hij een beetje snelheid meenemen. Het was gewoon een megadomme actie van Sainz die daardoor terecht bestraft is.

      Dat Stroll hem wel of niet had moeten zien doet er helemaal niet toe evenals zijn kwaliteiten als coureur.

      • + 0
      • 20 apr 2017 - 17:08
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Dan moet je de beelden toch nog maar eens heel goed terugkijken Szixxx!

      Sainz zat helemaal niet volledig aan de binnenkant, maar wijkt na eindigen pitlanebelijning eerst naar buiten naar de ideale racelijn om vervolgens de bocht normaal in te sturen. Hij had die bocht dus makkelijk gehaald.

      • + 0
      • 20 apr 2017 - 19:43
    • Hij maakt 'm gewoon... ;)

      • + 0
      • 20 apr 2017 - 23:18
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Sorry hoor Mojito, Ik heb gedaan wat je zegt maar misschien moet je dan zelf de actie nog maar eens terugkijken. Ja, Sainz gaat een klein stukje naar links maar zit nog steeds veel dichter aan de binnenkant dan dat hij in de buurt komt van de ideale lijn. Daar reed Stroll namelijk al. Zelfs al had Stroll genoeg ruimte gelaten voor 1 wagen dan was ie er nog in gegaan.

      Je hoeft het niet met me eens te zijn. De straf van de stewards zegt genoeg in dit geval ;-)

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 13:57

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Rusland
  • Geb. datum 27 aug 1995 (25)
  • Geb. plaats Moskou, Rusland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar