user icon

Vettel en Hamilton voorzien titanenstrijd

  • Gepubliceerd op 09 apr 2017 14:49
  • comments 39
  • Door: Rutger Lauvenberg

Het beeld dat tijdens de eerste race in Australië al werd gevormd, werd tijdens de tweede race van het seizoen nog maar eens bevestigd. Mercedes en Ferrari hebben voorlopig de sterkste auto's en ontlopen mekaar nauwelijks. Waar tijdens de eerste race Vettel door goed bandenmanagement er met de winst van doorging, reed Lewis Hamilton in China een foutloze race om zo zijn 54ste zege uit zijn carrière bij te schrijven.

"Pace was gelijk"

De twee coureurs die voorlopig lijken te gaan strijden om het kampioenschap vonden dat de (Virtual) Safety Cars op nadelige momenten voor Vettel kwamen. "We reden dezelfde rondetijden en als die Safety Cars er niet waren geweest was het veel spannender geweest," zo zei Hamilton tegen Sky Sports. "Het wordt echt een spannend seizoen. Misschien wel het spannendste van mijn carrière." Vettel's zelfvertrouwen had ook bepaald geen knauw gekregen na de race in China: "Wat betreft pace, waren we minimaal gelijk aan Lewis. Sommige delen van de race was ik sneller, maar we hadden een beetje pech met de Safety Cars."

Arrivabene koestert strijd om kampioenschap

Ferrari-teambaas Maurizio Arrivabene genoot, ondanks dat er geen tweede zege op een rij gepakt kon worden, van de race in China: "Wij hadden deze keer wat pech met de neutralisaties, maar zo gaat dat in de sport. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Ik vind het belangrijkste dat we eindelijk een auto hebben, waarmee we echt met Mercedes kunnen strijden."

 

Reacties (39)

Login om te reageren
  • Rano

    Posts: 243

    Hopelijk kan Max in 2019, misschien al in 2018, meedoen om het kampioenschap. Als die kleine "jonge honden"-foutjes er niet meer zijn dan kan het.

    • + 0
    • 9 apr 2017 - 15:20
    • Ik vind max wel erg volwassen rijden moet ik zeggen maar wellicht kijk ik er over heen. Welke jo ge honden foutjes hebben we het over? Ik verwacht zelfs fouten van zo een jonge gast maar x op x kan ik ze niet vinden

      • + 1
      • 9 apr 2017 - 18:10
    • SolarCell

      Posts: 980

      Jonge honden-foutjes?! Vertel...

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 21:21
  • Trabant

    Posts: 535

    Ach wat is die Vettel een leuke kerel als hij mag strijden om de eerste plaats. Ben zijn gedrag van vorig jaar tov van de wedstrijdleiding en diverse coureurs nog niet vergeten.

    • + 0
    • 9 apr 2017 - 15:22
    • Nee het gedrag van Max was vandaag stukken beter....

      • + 4
      • 9 apr 2017 - 15:57
    • marcio

      Posts: 2.557

      Pff, zo kan blijf je aan de gang. Zowel de rijders als de wedstrijdleiding hebben het hele gebeuren al achter hun gelaten. Kijk maar hoe Vettel en Max vandaag met elkaar omgingen. Tijd dus om vorig jaar achter je te laten! Nieuwe ronden, nieuwe kansen!

      • + 4
      • 9 apr 2017 - 16:03
    • Je doet net alsof die jou wat aangedaan heeft.

      • + 1
      • 9 apr 2017 - 16:11
    • @Trabant, dat heet nou emotie. Dat schijnen topsporters te hebben als het even wat minder gaat. Niks raars aan.

      Elke coureur heeft weer andere trekjes en gaat anders met tegenslagen om. Welkom in de wereld van sport.

      • + 1
      • 9 apr 2017 - 16:15
    • marcio

      Posts: 2.557

      Sorry, voor de kromme zinnen hierboven!? Kan hoort niet daar thuis en hun moet uiteraard zich zijn.

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 16:31
    • Elke coureur heeft weer andere trekjes en gaat anders met tegenslagen om.

      Zo beklimt Jolyon Palmer na elke mislukte GP de Westminstertoren om naast de Big Ben het ‘God Save the Queen’ te zingen.

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 16:44
    • louc_

      Posts: 2.283

      trabant dat van max vandaag mag er ook best wezen!

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 17:46
    • Wel mooi om te zien dat de max haters gewoon door gaan met bashen ook al zou max domineren is er nog wat aan te merken.je kan toch niet zeggen dat dit zwaar janken was je mag t toch aangeven wellicht helpt het. Ik vind jet niet vergelijkbaar met vettel vorig jaar. Daarnaast vind ik dat alles dus ook van vettel wel te begrijpen al ging vettel in.mexico wel ver.vaak wordt hier aan gegeven dat max fans niet objectief zijn maar het lijkt er steeds meer op dat juist de niet max fans dit zijn. Je kan toch niet zeggen dat max het niet goed doet dat kan je niet verkopen. Ik las net een reactie over max zijn "jonge honden" foutjes vandaag volgens mij os dat gewoon racen en heeft het noets met ervaring te maken . Tenzij je vijd dat ze allemaal zoals massa moeten rijden

      • + 2
      • 9 apr 2017 - 18:15
    • Ik zie hier geen "Max bashers" hoor. Is hier iemand over het gedrag van Vettel aan het zeuren, terwijl de enige die vandaag over de boordradio tekeer ging niet Vettel was.

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 21:11
    • SolarCell

      Posts: 980

      @Speedpuppet Vooropgesteld: het zou Max sieren als hij zich niet op die manier uit over de radio. Maar om jou te stellen dat hij (zoals jij zegt) zo 'tekeerging over de boardradio'... vind ik wel erg overdreven. Buiten dat het de toon is die de muziek maakt, heeft hij niemand uitgescholden of overgedreven geschreeuwd en gejammerd.

      En dan kan je wel zeggen dat je hier geen Max bashers ziet, maar wees gewoon eerlijk naar jezelf. Je bent natuurlijk wel een op zijn minst klein bashertje in dit draadje

      • + 1
      • 9 apr 2017 - 21:27
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Toch nog de eerste basher gesignaleerd. Tis ook nooit goed, tis maar waar jij je op focust. De een op de race en ade ander op het radio verkeer en het negatieve eruit pikken.
      Die coureurs zijn net mensen, soms laten ze zich gaan en doen er alles aan om te winnen en met die radio doen ze geen vlieg kwaad.

      • + 0
      • 10 apr 2017 - 01:06
    • Nee hoor Solar, het is gewoon triest dat mensen zeggen dat ze "het nog niet vergeten zijn".

      En ja, hij jammerde net zo zielig als vettel afgelopen jaar. Luister maar eens terug.

      Verder stoor ik mij er overigens totaal niet aan, ook niet aan vettel vorig jaar. Het was juist mooie tv:)

      • + 0
      • 10 apr 2017 - 08:48
  • Waar twee honden vechten om een bot gaat de derde ermee vandoor

    • + 0
    • 9 apr 2017 - 15:39
  • die ferrari is een stuk langzamer dan de mercedes, en met de huidige motorenformule verandert dat voorlopig nog niet.

    • + 0
    • 9 apr 2017 - 15:59
    • Waar haal je die informatie vandaan? Beide races waren ze super aan elkaar gewaagd. In Melbourne had Vettel een beetje geluk dat Hamilton achter Max kwam en vandaag had Hamilton een beetje geluk met de SC. Ontlopen elkaar nauwelijks.

      • + 1
      • 9 apr 2017 - 16:16
    • @Damon Hill, helemaal mee eens. Luister maar niet daar wat playfast zegt die komt net kijken.

      • + 1
      • 9 apr 2017 - 16:36
    • marcio

      Posts: 2.557

      In de kwalificatie staat er geen maat op die Mercedes. In de race lijken die wagens aan elkaar gewaagd. Waarbij de Ferrari veel beter met de banden omspringt wanneer het warmer is. Om die redenen ben ik reuze benieuwd naar de race van volgende week. Door het vele zand is er een hoog niveau van bandenslijtage. Het circuit vereist een maximale downforce en ook de tractie is van primordiaal belang in de bocht die uitgeeft op de start/finish.

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 16:36
    • @Marcio Primordiaal? Seriously? Waarom niet gewoon Cruciaal, ik dacht dat er iemand dood ging ;)

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 17:12
    • marcio

      Posts: 2.557

      Je hebt gelijk! Ik had net zo goed 'essentieel' kunnen gebruiken. My bad!! Fijne avond verder toegewenst.

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 18:10
    • Of is die Mercedes langzamer, maar toch net ietsje sneller door Hamilton..

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 22:45
  • sailor

    Posts: 10.470

    Als ik dan moet kiezen , dan hoop ik dat Vettel wk gaat worden , en dan niet zozeer om Vettel , maar veel meer voor de Ferrarifans , want wat hebben die nu weer lang moeten wachten , bovendien is het altijd een genot om de Ferrarifans uit hun dak te zien gaan , die hebben net dat beetje meer dan andere fans

    • + 0
    • 9 apr 2017 - 16:25
    • Dan hoop ik nog altijd op raikonen die zou ik.het ook gunnen..maar dat kan zeker niet meer omdat er al 2 races zijn gereden? Ik begreep dat redbull ook volledig afgeschreven is en het beste dit jaar niet meer mee kunnen doen .

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 18:17
    • Kimi gaat natuurlijk nooit kampioen worden. Die komt gewoon veel te veel snelheid tekort. Hoelang duurt het voordat de Kimi fans dat in zien?

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 18:48
  • Mooi dat er eindelijk weer strijd is tussen twee teams aan de kop, daar moet ik even aan wennen. Ik gun het Vettel en vooral Ferrari wel om de titel binnen te slepen dit seizoen, dat worden mooie taferelen met al die jankende Italianen en Kimi die spontaan moet poepen ;)

    • + 0
    • 9 apr 2017 - 16:36
    • Een seizoen lang deze titanenstrijd zou mooi zijn.
      De vraag is echter wel hoe lang houdt Ferrari het dit seizoen vol?
      Aan Vettel zal het in ieder geval niet liggen, hij en Hamilton lijken er klaar voor.

      Toen ik het podium zag kwam wel meteen de gedachte naar boven hoe mooi het zou zijn als minstens deze drie voor het WK konden gaan.
      Misschien in 2018?

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 16:55
  • louc_

    Posts: 2.283

    Vettel had pech bij de safety car(s), scheelt in totaal zeker 15 sec.

    • + 0
    • 9 apr 2017 - 17:45
    • Vettel had meteen na de start een drive through penalty moeten krijgen. Hij stond helemaal scheef en naar binnen op de grid...

      • + 0
      • 11 apr 2017 - 16:41
  • A2

    Posts: 63

    Strijd der titaarten, russen Wendy en Chantal, bij Carlos TV café

    • + 0
    • 9 apr 2017 - 18:59
    • A2

      Posts: 63

      tussen

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 19:00
  • Beetje vroeg om over een titanenstrijd te spreken...

    • + 0
    • 9 apr 2017 - 19:34
    • Bericht is anders pas ’s middags geplaatst, dat is toch niet vroeg?

      • + 0
      • 10 apr 2017 - 01:23
  • myell

    Posts: 97

    Wel bijzonder hier het artikel gaat over ham en vet en vrijwel alle reacties gaan over max ? jullie houden elkaar wel lekker bezig zo ?

    • + 0
    • 9 apr 2017 - 19:49
  • Ik ben wel nog een beetje bang dat Mercedes alsnog het te kloppen team blijft. Vorig jaar in Melbourne was Vettel ook al gelijkwaardig aan Mercedes en toch waren ze dominant de rest van het seizoen. Misschien dat het komt door de onwennigheid na drie jaar van dominantie.

    • + 0
    • 9 apr 2017 - 21:34
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Je hebt een punt, maar ik heb in 2017 wel,het gevoel dat ferrari het lang vol gaat houden en sterker nog, dat rbr aansluit.

      • + 0
      • 10 apr 2017 - 01:09

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.411
  • Podiums 100
  • Grand Prix 125
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park