Ricciardo en Perez krijgen waarschuwing wegens missen spelen volkslied

Daniel Ricciardo en Sergio Perez hebben een officiële waarschuwing gehad van de FIA. De twee rijders waren voor de race niet aanwezig toen het volkslied gespeeld werd. 

Het spelen van het volkslied op de grid is traditie, maar nog nooit kregen rijders voor het ontbreken bij het ten gehore brengen van de nationale hymne een straf opgelegd. In het ene land wordt er zwaarder aan getild dan in het andere zullen wij maar denken. 

Volgens de FIA hebben de beide rijders artikel 19.4 ii van de FIA Formula One Sporting Regulations overtreden. Het is voor de rijders de eerste waarschuwing en na drie overtredingen volgt er een gridstraf, maar die kan in principe alleen worden uitgedeeld naar aanleiding van fouten op de baan. Als in: tijdens het rijden, want dit was uiteraard ook op de baan. 

RenaultSportF1/status/850949897755000833">

 

Rimmer

Posts: 13.329

Ik vind het allemaal weer erg kinderachtig. Sergio en Daniël hadden moeite met de babi pangang van de avond daarvoor. Harder drukken helpt dan niet. Gewoon rustig blijven zitten, ontspannen en misschien een sterke espresso erbij. Als dat betekent dat je het volkslied mist dan is dat maar zo. Ze ... [Lees verder]

  • 9
  • 9 apr 2017 - 14:10

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Laat ze voor straf maar het volkslied van Bahrein zingen, dat zal ze leren ;)

    • + 1
    • 9 apr 2017 - 14:04
    • Wahahaha.. .....En Ricci het Nederlands volkslied! Dat moet toch straf genoeg zijn; )

      • + 1
      • 9 apr 2017 - 14:09
    • Rimmer

      Posts: 13.329

      Ik vind het allemaal weer erg kinderachtig. Sergio en Daniël hadden moeite met de babi pangang van de avond daarvoor. Harder drukken helpt dan niet. Gewoon rustig blijven zitten, ontspannen en misschien een sterke espresso erbij. Als dat betekent dat je het volkslied mist dan is dat maar zo. Ze hadden ook gewoon het varkensvlees wat hygiënischer kunnen bewaren voordat ze het bewerkten. Straf dan de kok van het circuit!

      • + 9
      • 9 apr 2017 - 14:10
    • Hahaha @Rimmer


      U weet het altijd mooi te brengen.

      xD

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 14:11
    • @RIMMER

      Geweldig, de tranen in mijn ogen !!

      • + 0
      • 10 apr 2017 - 01:20
  • Gaat nergens over straks krijg je een gridstraf omdat je een scheet laat op de baan.

    • + 0
    • 9 apr 2017 - 14:09
    • Als uit de data blijkt dat je daardoor oneigenlijk meer vermogen krijgt is dat terecht ;)

      • + 1
      • 9 apr 2017 - 14:17
    • Dat is voor China juist weer een grote eer.
      Teken dat de nasi goreng goed gevallen is.

      Zo zijn Chinezen ook gek op bandensporen.

      • + 1
      • 9 apr 2017 - 14:19
    • Zolang het maar een groene scheet is en geen natte, is er niks aan het handje ;)

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 14:19
    • Hello..

      Posts: 18

      Het gaat wel ergens over anders krijgen ze geen waarschuwing. Straks staat er niemand meer. Beetje respect tonen voor het gastland is toch niet zo moeilijk?

      • + 1
      • 9 apr 2017 - 14:43
    • @dutchf1 zou het kunnen dat dat is wat mercedes er door heen gooit? een rosberg die zichzelf beschijt iedere keer als hij denkt dat hij eerste gaat worden? en is dat ook waarom de merc nu minder dominant is?

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 15:45
    • @LARRY PERKINS: iet het lasten van een scheet is een teken van dankbaarheid maar het laten van een zachte boer. Scheten horen thuis is Japan.

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 17:04
    • Maar vanuit Japan ben je in een poep en een scheet in China.

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 18:59
    • Stoppen mensen.
      Ik doe het bijna in mn broek van het lachen.

      • + 0
      • 10 apr 2017 - 01:25
  • Perez ontving overigens voor het beuken van Stroll, dat is ook best het vermelden waard.

    • + 0
    • 9 apr 2017 - 14:17
    • Een wat? Een dikke vette beker!

      • + 1
      • 9 apr 2017 - 14:18
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      Ik zou net zeggen, dat was Strolls eigen schuld..

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 14:47
    • @calvinh. Ja inderdaad, Stroll stuurde hem in terwijl Perez halverwege was.

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 16:49
  • Max was dus bij het volkslied al sneller dan Ricciardo. ;)

    • + 2
    • 9 apr 2017 - 14:25
  • Onnodig verzinsel dat coureurs hier bij moeten zijn. Ze hebben wel wat beters te doen dan in de houding staan voor dictatoriale regimes.

    • + 2
    • 9 apr 2017 - 15:05
    • Ze zijn in dienst van het bedrijf f1. Ze hebben zich te houden aan de regels van het bedrijf. Dat moeten jij en ik ook als je voor een bedrijf werkt...

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 17:26
    • Eens maar het blijft nog altijd een onnodig verzinsel wat zsm uit die bedrijfsregels moet worden geschrapt.

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 19:52
    • F1-06

      Posts: 620

      Het heeft te maken met het tonen van respect naar de gastheer, het gastland en de bevolking van dat land. Heeft niks met politiek of staatsvorm van doen, een volkslied is een volkslied.
      Overigens is er in elk land wel een reden te bedenjen om niet naar het volkslied te luisteren.

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 23:15
    • @DARLOS CAINZ: Eens dat je het mij eens bent ik denk alleen wel dat het bij een evenement als deze er bij hoort. De amerikanen zijn er nog extremer in.

      • + 0
      • 10 apr 2017 - 07:19
  • A2

    Posts: 63

    Misschien had hij (Ricciardo) zijn viool vergeten en Perez de trompet.

    • + 0
    • 9 apr 2017 - 15:22
    • Dan was het wel de 2e viool van Ricciardo en de schuif es op trompet van Perez.

      • + 2
      • 9 apr 2017 - 18:13
    • En wie speelde er precies op zijn fluit?

      • + 0
      • 9 apr 2017 - 20:38
  • astridf1

    Posts: 332

    Veramerikanisering?

    • + 0
    • 10 apr 2017 - 00:49
  • Huh? En bij het verdelen van de podiaplaatsen was Ricciardo ook al afwezig.

    • + 1
    • 10 apr 2017 - 07:39

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Visa Cash App RB
  • Punten 1.061
  • Podiums 24
  • Grand Prix 188
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (36)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar