Fernando Alonso: "Gestampt als een olifant"

Hoewel Fernando Alonso waarschijnlijk weer een moeizaam jaar bij McLaren tegemoet gaat, is de Spanjaard zijn gevoel voor humor nog niet verloren. De Spanjaard kwam tijdens de kwalificatie voor de Chinese Grand Prix niet verder dan een 13de plek, ondanks dat Alonso over de boordradio meldde dat hij 'als een beest' had gereden.

De verzamelde pers was er na de kwalificatie dan ook als de kippen bij om Alonso te vragen om welk beest het ging: "Ik verwees naar een heel groot dier. Ik heb gestampt als een olifant! Of iets wat daar op lijkt," antwoordde de Spanjaard gevat. "Ik ben plankgas door sommige bochten geknald. Soms maakt het je niet meer uit of je nou spint of wat dan ook. We zijn niet snel genoeg dat merkten we vanochtend al. Met alle power waar we nu over beschikken, kwamen we niet verder dan de 17de en 19de plaats."

"Kwalificatie verliep beter dan verwacht"

"We dachten een heel zwaar weekend voor de boeg te hebben, maar in de kwalificatie waren we 'surprise, surprise' ineens sneller dan verwacht en eindigden we als 13de. Stel het regent morgen, wordt het ook nog een hele chaotische race. Zoals in elke regenrace, moeten we veel risico's nemen, zodat we alsnog in de punten kunnen eindigen."

Politik

Posts: 9.980

Heerlijk coureur, nog steeds bloedsnel. Let maar op, dat chassis van McLaren zit best aardig in elkaar.
Nu nog ff de benodigde PK's erbij pompen en dan structureel Q3 met af en toe een uitschieter richting top 3.
Naïef of realistisch? We gaan het zien.

  • 4
  • 8 apr 2017 - 13:00

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Heerlijk. Gewoon je eigen wedstrijd rijden en risico's nemen

    • + 2
    • 8 apr 2017 - 12:43
  • "No risk, No fun".. oh dat is een RB uitspraak. Maar voor nu ook bij Alonso van toepassing.

    • + 0
    • 8 apr 2017 - 13:00
  • Politik

    Posts: 9.980

    Heerlijk coureur, nog steeds bloedsnel. Let maar op, dat chassis van McLaren zit best aardig in elkaar.
    Nu nog ff de benodigde PK's erbij pompen en dan structureel Q3 met af en toe een uitschieter richting top 3.
    Naïef of realistisch? We gaan het zien.

    • + 4
    • 8 apr 2017 - 13:00
    • Kevin

      Posts: 5.397

      Als je ziet hoeveel de auto tekort komt op de rechte stukken, moet de auto wel echt magistraal zijn om dat in bochten te kunnen compenseren. Het wordt tijd dat ook Honda nu gaat leveren. Daar zal veel van afhangen dit seizoen.

      • + 2
      • 8 apr 2017 - 13:24
    • z0mer

      Posts: 2.104

      Alles hangt af van Honda, maar gezien het tijdsverschil denk ik dat het chassis beter is dan dat van de Red Bull.

      • + 2
      • 8 apr 2017 - 17:06
    • DBGates

      Posts: 3.926

      En dat baseer je op wat @zomer

      • + 1
      • 8 apr 2017 - 17:28
    • RB is een kale auto....niet ontwikkeld, daar baseert hij dat op haha

      • + 0
      • 8 apr 2017 - 18:13
  • Gewoon alles er uit gehaald wat er in zit....

    • + 0
    • 8 apr 2017 - 13:13
  • Na zoveel tegenslagen er toch elke keer weer helemaal voor gaan , en niet zoals sommigen hier beweren dat hij er alleen voor de centjes zit. Waar hij de energie weghaalt om er toch telkens weer tot het uiterste te gaan is waarschijnlijk zijn Spaanse temperament. De dood of de gladiolen. Ik heb respect voor hem.

    • + 4
    • 8 apr 2017 - 13:33
  • Alonso heeft een extra setting gevonden voor zijn auto, Beastmode ;)

    • + 2
    • 8 apr 2017 - 13:34
    • Fernando is de nieuwe Chuck Norris.

      • + 3
      • 8 apr 2017 - 13:54
    • Haha nu nog even de beastengine setting vinden en wij krijgen mooie gevechten te zien

      • + 0
      • 8 apr 2017 - 14:04
    • Bochten zijn bang voor hem.

      • + 1
      • 8 apr 2017 - 14:05
    • Die PU zit vast in draakstand vrees ik :)

      • + 0
      • 8 apr 2017 - 14:07
    • Auto's kijken links en rechts als Fernando oversteekt.

      • + 0
      • 8 apr 2017 - 14:41
    • Goed gedaan Fernando! We applaudisseren met onze klapstoeltjes.

      • + 0
      • 8 apr 2017 - 16:48
    • Dat gegil dat van de banden lijkt te komen, is bij Fernando het asfalt dat het uitgilt van angst en pijn.

      • + 0
      • 8 apr 2017 - 16:58
  • Fernando had beter kunnen stampen als een cheeta ... die zijn wat sneller en wat lichter als een olifant

    • + 0
    • 8 apr 2017 - 14:26
  • Sun-Tzu

    Posts: 3.527

    Het wordt hoogtijd om Alonso vaker over de boardradio te horen. Heerlijke toewijding en commentaar van misschien wel (een van) de beste rijder van het veld.

    • + 1
    • 8 apr 2017 - 15:21
  • Top kerel Fernando, heeft nog steeds de juiste spirit in die kachel, mooi om te zien!

    • + 1
    • 8 apr 2017 - 15:59
  • Samen met ham,vet,ver de beste rijders van het veld. Jammer dat alleen Lonsootje en ver geen mee kunnende wagen hebben.

    • + 0
    • 8 apr 2017 - 16:17
  • DBGates

    Posts: 3.926

    Fernando........Elephant time

    • + 0
    • 8 apr 2017 - 17:29
  • hij zegt dat hij sommige bochten vol gas is gegaan, maar die honda motoren leveren zo weinig dat je overal vol gas kan gaan

    • + 0
    • 8 apr 2017 - 17:31
  • Respect voor die kerel, voor de tweede keer op rij weet hij zich bijzonder goed te kwalificeren met een bijzonder tegenvallende wagen, of althans motor.

    • + 1
    • 8 apr 2017 - 17:56
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik begrijp dus dat ie vandaag 5, 6 plaatsen voorbij het onmogelijke heeft gereden. Hoe ouder ie wordt des te legendarischer zijn rijderscapaciteiten, aldus Alonso himself :-)

    • + 0
    • 8 apr 2017 - 20:37
  • WC MAX

    Posts: 7.139

    Wat n geweldige vent en een nog betere coureur!!

    • + 0
    • 8 apr 2017 - 22:35

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar