user icon
user icon

Max: "Waar RB13 tekort komt? Heb je een uur?"

  • Gepubliceerd op 06 apr 2017 09:41
  • comments 43
  • Door: Rob Veenstra

De auto van Red Bull Racing schiet op alle vlakken een beetje tekort ten opzichte van concurrenten Mercedes en Ferrari. Dat vertelde coureur Max Verstappen tijdens de persconferentie voor de Grand Prix van China. De 19-jarige Nederlander reageerde eerst met een knipoog op een vraag over de tekortkomingen van de RB13: "Heb je een uur?"

Om er vervolgens serieuzer op in te gaan: "De stemming is hetzelfde als voor de Australische Grand Prix. We moeten ons verbeteren, dat wisten we al. We hebben meer snelheid nodig om aansluiting te vinden bij de twee teams vooraan. Achter ons ligt een gapend gat, ik had in Melbourne twee pitstops kunnen doen zonder een positie te verliezen."

"Ik weet niet of we in China dichter bij Ferrari en Mercedes zullen staan. Het gat was in Australië vrij groot. Ik heb goede hoop dat we het verschil de komende races kunnen verkleinen. Het is alleen lastig om in te schatten hoe lang dat gaat duren. We hebben een beetje meer nodig van alles. Meer grip, meer downforce, meer speelruimte met de set-up."

Regen

Ondertussen komt de regen buiten het mediacentrum in Sjanghai met bakken uit de hemel. Zondag zou het ook kunnen regenen in China. Dat is Verstappen op het lijf geschreven, bewees hij vorig jaar in Brazilië wel. Maar hij weet niet of hij nu in staat is om een soortgelijk kunststukje uit te voeren.

Verstappen: "Dat is moeilijk te zeggen. De auto voelde vorig jaar onder droge omstandigheden ook beter aan, die grip heb je ook op een natte baan nodig. We zullen zien, maar over het algemeen is het leuk en heb ik er geen moeite mee om in de regen te racen."

Reacties (43)

Login om te reageren
  • Had ook hier willen reageren maar ben nog steeds te druk met mijn regendans.

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 09:45
    • Dans dans dans

      • + 2
      • 6 apr 2017 - 09:45
    • je had hier ook wel willen reageren maar je had geen tijd maar toch doe je het... contradictio interminis ? (is het enige Latijn waar ik wel eens van gehoord heb hoor, overschat me niet aub)

      • + 2
      • 6 apr 2017 - 09:48
    • 0xygen

      Posts: 1.160

      @misstappen Dat zullen we zeker niet doen.

      • + 3
      • 6 apr 2017 - 09:51
    • Lastig typen al dansende met mobiel, man, ben al drie dagen in de weer. Moet nog even maar gaat goed.

      Dans dans dans

      • + 3
      • 6 apr 2017 - 09:57
    • succes er mee, je hebt nog wat kilootjes te gaan.. :-)

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 09:59
    • rice

      Posts: 1.938

      Regen wil niet zeggen dat Verstappen gelijk wint he;) Er rijden nog meer coureurs rond die goed zijn in de regen, zoals een Hamilton en Vettel. Wie weet lukt het hem dit keer niet om bij een regenrace zijn auto in het rechte pad te houden en vliegt ie eraf, alles kan gebeuren in de regen...

      En zolang Red Bull het chassis en de afstelling niet goed krijgt zal dat ook niet heel positief uitpakken in de regen.

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 10:01
    • DaanF1

      Posts: 266

      Voelt weer een beetje als een sensatietitel dit en jammer dat mensen zelden verder kijken voordat ze hun oordeel klaar hebben. Ik heb de persconferentie live gezien vanmorgen en als ik het me goed herinner was de vraag wat de zwakkere én sterke kanten zijn van de Red Bull. Dat plaatst het meteen al in een heel andere context. Los van het feit dat mensen zich om elke uitspraak druk kunnen maken. Laat lekker gaan.

      • + 2
      • 6 apr 2017 - 10:28
    • DaanF1

      Posts: 266

      ..mijn reactie hoorde in een ander subgroep. Doe zoveel regendansjes als je wilt! Ik doe mee!

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 10:31
    • Het enigste verschil is dat motorvermogen minder belangrijk wordt maar de afstelling van RB is helaas ook nog niet op orde en die is toch ook verdomd belangrijk met regen.

      • + 2
      • 6 apr 2017 - 10:36
    • @Daddy Stroll,
      Ik zou daar onmiddellijk mee stoppen en een zonnedansje gaan doen. Op een natte baan zie ik jouw zoon Lance binnen een paar ronden keihard crashen...
      En dat heb jij dan op jouw geweten

      • + 2
      • 6 apr 2017 - 11:00
    • Ik dans met je mee!

      Dans dans dans! heija heija heija hey!

      nou moet t daar toch gaan regenen tijdens de race he..?!

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 11:15
  • Dale U

    Posts: 925

    Max moet niet zijn eigen team gaan lopen afzeiken, daar maakt hij zich niet populair door, maar goed van die knipoog.

    • + 1
    • 6 apr 2017 - 09:48
    • Een knipoog doet leven.

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 09:51
    • GriFFin

      Posts: 96

      Grapje moet kunnen toch?

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 09:52
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Het scheelt dat het team zelf dit ook al een aantal malen heeft gezegd. Dus afzeiken...nee, gewoon realistisch. Hij heeft al vaak genoeg gezegd dat RBR een fantastisch team is.

      • + 2
      • 6 apr 2017 - 10:08
    • Towel986

      Posts: 383

      Zo temperen ze zichzelf tot underdog om vervolgens terug te kunnen komen.

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 13:25
    • Beetje zelfspot moet kunnen.., toch?

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 21:34
  • wibi

    Posts: 4.177

    Was met de test in Barcelona al te merken. Heb het WK voor Max al min of meer opgegeven, maar je weet ooit nooit. Kan goedkomen! :-)

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 09:53
    • Tifoso

      Posts: 2.849

      Voordeel van twee teams die strijden om de overwinningen is dat ze elkaar de punten afsnoepen waardoor het gat naar RBR niet zo groot gaat worden als afgelopen seizoenen. Als ze dan halverwege het seizoen snelste team zijn kan er nog van alles gebeuren. Maar ze hebben nog een lange weg te gaan voor het zover is.

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 11:56
    • Patrace

      Posts: 2.184

      Ik heb nooit de verwachting gehad dat Max dit jaar WK zou worden, dus ik heb helemaal geen negatieve gevoelens over de huidige prestaties van Red Bull. Vanuit het kamp van Max is dat zelf ook voorafgaand aan het seizoen al uitgesproken... men verwacht dat ze op zijn vroegst een echte poging kunnen doen in 2018.

      Ik hoop overigens wel dat hij dit jaar regelmatig op het podium staat en hopelijk een paar races kan winnen. Dat beschouw ik al als verwennerij en dan ben ik al dik tevreden!

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 16:25
  • "Gapend gad" :$

    • + 3
    • 6 apr 2017 - 09:58
    • ja, 1 gad, twee gadden
      verder ik gad, jij gadt en we hebben geggadt..
      logisch toch?
      waar is wibi wanneer je hem nodig hebt?

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 10:00
    • wibi

      Posts: 4.177

      Hij is er weer! Gad is geen werkwoord. Verder commentaar overbodig!;-)

      • + 2
      • 6 apr 2017 - 10:06
    • wibi..., scherp...

      • + 3
      • 6 apr 2017 - 10:08
    • 0xygen

      Posts: 1.160

      Gat is ook geen werkwoord xD

      • + 2
      • 6 apr 2017 - 10:18
    • Pfff...

      • + 2
      • 6 apr 2017 - 10:35
    • haha trademark.., inderdaad pfff.. sommige mensen nemen zich zelf wel heel serieus..

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 10:42
    • rayman

      Posts: 10

      hebben geggadt met DT... tssss.. dat moet toch echt alleen met een D zijn

      • + 2
      • 6 apr 2017 - 10:45
    • Ik bedoel meer Pfff vanwege zo'n kansloze fout. De schrijver van dit stuk kan er beter mee stoppen.

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 10:54
    • OK trademark, ik dacht even dat je op iets anders reageerde..

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 10:57
    • Hey Rayman.. het is normal gesproken ook met 1x een -g-.., maar ggoed. die -t- slaat inderdaad nergens op..

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 11:00
  • goede reactie/uitspraak van Verstappen zodat het straks ook niet kan tegenvallen.

    Krijg je ook niet van die baby reactie ala Vettel als het niet goed gaat.

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 09:59
  • Politik

    Posts: 5.784

    Max legt niet alleen de oorzaak bij de Renault PU.
    Het lijkt er dus op dat de RB13 ook nog downforce tekort komt.
    Toch wel opmerkelijk, omdat met de nieuwe regelementen alle ogen op Newey waren gericht.
    Die zou wel even een briljante auto ontwerpen en het kon niet anders dan dat Verstappen en Ricciardo voor het WK zouden gaan strijden.
    Voorlopig dus nog niet.

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 10:05
    • Ukkie86

      Posts: 60

      Misschien is het ontwerp ook wel briljant maar mist de finetuning nog of is het (nog) niet goed geimplementeerd. Hoop doet leven!

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 11:15
    • RB is te laat begonnen met nieuw ontwerp 2017.

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 11:15
    • @benno of te vroeg...

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 12:40
  • Een uur komen ze niet tekort, wel een seconde per rondje, dus zeg maar 1 minuut per race.

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 10:41
  • Racekees

    Posts: 202

    Al zou Verstappen een topauto hebben op dit moment, zou hij hetzelfde zeggen. Hij zegt heus niet, als het inderdaad gaat regenen, dan win ik deze race met twee vingers in mijn neus!

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 11:53
  • mediF1

    Posts: 2.710

    We hebben een beetje meer nodig van alles. Meer grip, meer downforce, meer speelruimte met de set-up." eerlijk gezegd geloof ik niet dat Mercedes en Ferrari met grotere speelruimtes opereren .

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 17:17
  • meister

    Posts: 2.426

    Kan ook gewoon zand in de ogen strooien zijn.
    Ze zijn veruit de beste van de best of the rest.

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 18:01
    • Reno

      Posts: 1.564

      Dat is mij niet genoeg, ze moeten mee met Ferrari en Mercedes

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 21:19
  • de Waal

    Posts: 121

    Misleidende kop zeg. Bij de persconferentie vragen ze wat de positieve én de negatieve dingen aan de auto zijn en dan heeft hij dit antwoord.

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 20:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.025
  • Podiums 35
  • Grand Prix 107
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar