Fernando Alonso: "Vorig jaar kon je koffie drinken in de auto"

Ondanks dat Fernando Alonso tot dusverre een teleurstellend seizoen beleeft in de McLaren is hij wel erg blij met de nieuwe wagens in de Formule 1

Alonso: "Het is veel leuker om deze wagens te rijden en de snelheid in de bochten is zoals het hoort in de Formule 1." Hij denkt dat de fans op de tribunes er ook veel meer plezier aan beleven en ook op televisie ziet het er allemaal beter uit, toch is er één dingetje. "Ik denk dat we allemaal het geluid van de Formule 1 missen, het geluid dat deel van de DNA van de sport is. Maar ik ben bang dat het niet meer terugkomt", zo zegt hij.

Neuzen dezelfde kant op

Maar naar de toekomst toe is de tweevoudig wereldkampioen positief: "In termen van show en spanning hebben wij een paar goede jaren voor ons. Ik las dat de DRS-zones waarschijnlijk opnieuw bekeken worden, dus iedereen denkt dezelfde richting op om de Formule 1 weer spectaculair te maken."

Voor de coureurs is het lastiger en dan met name in de bochten. "Als je de auto ook maar iets verliest en dan met name de achterkant, dan is het moeilijk om te herstellen omdat je zoveel sneller bent in de bochten." Volgens Alonso heb je nu een halve seconde om te reageren, terwijl je vorig jaar 4 seconden had om te corrigeren: "Vorig jaar kon je bak koffie meenemen in de auto."

Belangrijk dat Formule 1 klasse apart is

Alonso geeft aan dat het belangrijk is dat de Formule 1 een klasse apart is. Hij is blij dat de snelheid in de bochten nu hoger ligt dan in de Formule 2 en Super Formula in Japan: "Dat is, denk ik, erg belangrijk", zo sluit hij af. 

Schaik

Posts: 264

Je kunt veel zeggen van Alonso, maar humor heeft hij wel!

  • 3
  • 2 apr 2017 - 13:14

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Aviflex

    Posts: 1.423

    vorig jaar kon je ook zwemmen in het geld

    • + 0
    • 2 apr 2017 - 12:32
    • en lekker chillen in de klapstoel

      • + 0
      • 2 apr 2017 - 12:37
    • Youtube filmpjes maken langs de baan.

      • + 0
      • 2 apr 2017 - 19:16
    • aap

      Posts: 1.366

      maar waarom heeft hij dan geen koffie gedronken tijdens het rijden (tja waarom dan dan niet als het kan?)

      • + 0
      • 2 apr 2017 - 21:30
  • Dit jaar toch ook nog? Is wel zo praktisch als je dat doet als je gewoon stil staat in de pitbox ofzo

    • + 1
    • 2 apr 2017 - 12:38
    • + ; ) lol

      • + 0
      • 2 apr 2017 - 12:42
    • Ze drinken het liefst koffie verkeerd bij Mclaren.

      • + 0
      • 2 apr 2017 - 12:51
    • Een halve liter van Starbucks.....tja dan duurt het even.

      • + 0
      • 2 apr 2017 - 12:56
    • @Schwantz, binnenkort introduceert McLaren haar eigen koffielijn.

      “Mag ik een bakkie Honda-verkeerd?
      Lekker rustgevend.”

      • + 0
      • 2 apr 2017 - 13:03
    • LP
      Die hebben ze al 3 jaar hoor?

      • + 0
      • 2 apr 2017 - 13:08
    • Stoffel baalde als een stekker dat het ‘ding’ het de hele race volhield.
      En z’n koffie werd koud.

      • + 0
      • 2 apr 2017 - 13:09
  • Schaik

    Posts: 264

    Je kunt veel zeggen van Alonso, maar humor heeft hij wel!

    • + 3
    • 2 apr 2017 - 13:14
  • John6

    Posts: 11.618

    Japanse koffie blijft nog in je kopje zitten als je een koprol zou maken.

    • + 0
    • 2 apr 2017 - 13:27
    • Heb net een koprol gemaakt maar m’n Douwe Egberts koffie zit ook nog in het kopje hoor.
      Staat gewoon op tafel.

      • + 1
      • 2 apr 2017 - 13:59
  • Zoals Eddie Jordan ooit zei ; Only Irisch Coffee.

    • + 0
    • 2 apr 2017 - 13:33
  • De term "koffiemolentje" krijgt ineens een heel andere betekenis op deze klassieker Zondag ;)

    • + 0
    • 2 apr 2017 - 13:54
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Haha, dat kon al gauw in die mclaren van vorig jaar, stond meestal stil of een slakke gang.
    Topper Alonso verdient dit niet.

    • + 1
    • 2 apr 2017 - 13:58
    • Kun je nagaan dat ze dit jaar nog langzamer zijn.

      McLaren streed vroeger om kampioenschappen. Tegenwoordig gaat de champagne fles al open als ze een punt halen.

      • + 0
      • 2 apr 2017 - 14:23
    • Klus

      Posts: 2.462

      Zover ik begrepen heb gebruiken ze nog niet het volle vermogen vanwege de vibraties. Als de versnellingsbak aangepast is en de vibraties weg zijn dan zouden ze best nog weleens een stap omhoog kunnen maken.

      • + 0
      • 2 apr 2017 - 17:34
    • Zover ik begrepen heb loopt de Honda motor beter op Champagne dan op koffie.

      • + 0
      • 2 apr 2017 - 22:04
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Laten we het hopen. Het is mclaren onwaardig.
      Ik heb mijn twijfels of het nog ooit goed komt met Honda.

      • + 0
      • 2 apr 2017 - 22:46
  • Veldhuis

    Posts: 606

    In de wintertest heeft Alonso waarschijnlijk erg veel koffie gedronken in de auto.

    • + 0
    • 2 apr 2017 - 14:31
  • Epol611

    Posts: 408

    Alonso moet stoppen met z'n gejammer....of ..hij zoekt per direct een ander team...of ... hij onthoud zich van elk negatief commentaar.

    • + 0
    • 2 apr 2017 - 18:28
    • Frank-84

      Posts: 666

      Alonso kent de tijden van weleer nog, jij blijkbaar niet... hij heeft het hier bovendien over de staat van de F1 en niet over zijn Honda.

      • + 1
      • 2 apr 2017 - 18:59
    • Alonso moet niks, Alonso is een volwassen kerel en Alonso bepaalt zelf wel wat hij doet.

      • + 1
      • 2 apr 2017 - 20:03
    • Misschien moet jij niet zo jammeren. Heb je het stuk wel gelezen?

      • + 0
      • 3 apr 2017 - 13:16
  • Ik hoop echt dat Alonso op een waardige manier de F1 zal verlaten en dus niet op deze manier. Het is nooit een favo rijder van me geweest maar wel één die de F1 interessant om te kijken maakt.

    • + 0
    • 3 apr 2017 - 11:53

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar