user icon

Liberty Media gaat verder met nieuw social media beleid

  • Gepubliceerd op 24 maa 2017 16:47
  • comments 8
  • Door: Rik Klein Entink

Liberty Media heeft de versoepeling van de regels omtrent social media doorgetrokken naar de Grand Prix van Australië. In Barcelona waren de fans aangenaam verrast door alle video's en foto's die rijders en teams op bijvoorbeeld Twitter plaatsten. Voor Liberty Media draait de Formule 1 om de fans en dat laten ze op meerdere manieren blijken. Zo wordt ook de paddock toegankelijk voor publiek bijvoorbeeld.

Tot vlak voor de wintertest was het strikt verboden om bij de Formule 1 video's te maken en Bernie Ecclestone hield dat persoonlijk in de gaten als dat nodig was. Vandaag zagen wij na de vrije training bijvoorbeeld Lewis Hamilton een rondleiding bij het team van Mercedes geven, maar zo zijn er inmiddels talloze voorbeelden. Teambaas bij Red Bull Racing, Christian Horner, hoopte al dat televisiestations het nieuwe beleid niet in de weg zouden staan en heeft dus gehoor gevonden. 

Er zijn aan het nieuwe beleid wel restricties en moeten teams stoppen op het moment dat de TV zenders gaan filmen. Zo kan een team niet filmen dat een rijder de box verlaat om het circuit op te gaan. 

De komende dagen kunnen de fans nog meer verwachten van onder andere Lewis Hamilton

 

Reacties (8)

Login om te reageren
  • M Benz

    Posts: 1.152

    cool! Ben niet van de social media myself, maar dit is absoluut goed voor de sport en de fans!!

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 16:50
  • chaufie

    Posts: 200

    Goede zaak van Liberty Media!

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 16:50
  • Vraag me af of Bernie nu nog wel wil komen kijken dit seizoen. Als hij dit hoort hoe "zijn" F1 te grabbel wordt gegooid. Jarenlang de hele tent hermetisch dicht gehouden te hebben, komt nu alles wagenwijd open te staan.

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 17:34
  • Dp1998

    Posts: 994

    dit bevalt mij wel. zo breng je de sport dichter naar de fans en dat is een goede zaak.

    • + 1
    • 24 maa 2017 - 17:39
  • Waarom wilde Bernie het zo hermetisch afgesloten hebben? Merkte hij niet dat de wereld aan het veranderen was/is en zeker omtrent social media?

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 17:50
    • R.E.V

      Posts: 267

      Omdat hij het exclusief wilde houden, limited access, torenhoge prijzen.. en inkomsten!
      Tijdens zijn tijdperk werkte dat prima, de F1 verkoopprijs van CVC aan Liberty zegt in dat opzicht genoeg

      • + 0
      • 24 maa 2017 - 17:52
    • Ach, dat komt omdat hij nooit over de schouders van zijn vrouw kon kijken, alleen navelstaren...

      • + 0
      • 24 maa 2017 - 19:52
    • Arran

      Posts: 1.120

      Bernie had niets maar ook echt niets op met moderne communicatie middelen, met voorname internet had hij niets mee op.

      Ook was zijn instelling dat de F1 voor de rijken was, dit vanuit de historie van de F1 en wilde deze exclusiviteid waarborgen.
      De plebs waren er om inkomen te genereren, en mochten bij godsgratie...ermm nee bij Berniesgratie op tribunes meekijken, en voor hoge bedragen kijken op TV.

      Ene kant ben ik blij hij weg is om bovenstaande redenen, andere kant was hij wel die het heeft opgebouwt vanaf een rijke heren hobbie tot een wereldwijde miljarden sport.

      Ik hoop/denk dat Liberty erg toch meer een toegankelijke sport van maakt a'la NASCAR zonder het redneck gehalte erin.
      Hun zien ook wel de F1 een ander soort publiek trekt als NASCAR, maar wil dit andere soort publiek wel alle mogelijkheden bieden tot de sport.

      Huidige veranderingen juig ik alleen maar toe..
      Alleen ik hoop wel dat straks/later ook meer zenders rechten krijgen tot uitzendingen, en niet alleen een exclusief groepje, die absurde bedragen moeten neer leggen om alles uit te zenden.
      Ik ben opzich blij met SkyF1, maar het is absurd duur vergeleken met andere zenders, en dat alleen voor de F1..
      Ziggo is misschien een alternatief, maar ik kan gewoon niet het commentaar van Mol aanhoren, boeit me niet hij niet de middelen heeft, maar hoeft zich toch niet als een fanboi te gedragen, beedje professionaliteit mag best wel..

      Maar wellicht krijgen we straks hopelijk meer zenders, hoge kwaliteit als Ziggo, maar betaalbaarder als SkyF1.
      Dat is echt waar ik naar verlang als fan, tot die tijd... dan maar Sky..

      • + 0
      • 24 maa 2017 - 21:48

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar