Ferrari wisselt uit voorzorg motor van Felipe Massa
- Gepubliceerd op 26 sep 2010 00:03
-
30
- Door: Robin Smeets
Het is al de negende motor die Massa zal gaan gebruiken dit seizoen. Hierdoor zou hij een gridpenalty van tien plaats ontvangen, maar doordat hij geen tijd kon rijden in de kwalificatie startte de Ferrari-coureur toch al achteraan.
Trending nieuws
-
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.529 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 10.089
dus hij moet nu nog 5 races doen met die motor.......
Posts: 439
Nee ze kunnen nog een motor terughalen die ze al eens gebruikt hebben maar nog niet versleten is. Ik zou me niet té veel zorgen maken.
Posts: 18.535
Ze hebben nu gewoon een motor \'meer\' zonder echt last van een straf te ondergaan. Nu hebben ze een negende motor, maar ze mogen ook nog andere motoren teruggebruiken. Ze sparen dus eigenlijk een motor nu en hebben er één extra voor de rest van het seizoen.
Posts: 1.725
Klopt niet, want de motor die nu vervangen wordt, mag niet meer gebruikt worden.
Posts: 18.535
En waarom zou je motor 6 wel opnieuw mogen gebruiken maar motor 8 niet, F60?
Posts: 985
Precies zoals F60 zegt. Een motor die vervangen wordt door een negende mag niet meer gebruikt worden. Motor 9 is dus de nieuwe motor 8.
Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.
Posts: 18.535
Ow, dat wist ik niet. Maar goed, het voordeel blijft er voor Ferrari. Deze motor gaat nog 3 wedstrijden mee en dan kunnen ze nog steeds naar motor 7 teruggrijpen. Hooguit de levensduur van motor \'8\' verlengt dus.
Posts: 11.414
Een motor die vervangen wordt mag wel gebruikt worden op vrijdag.
Overigens heeft Massa op Spa EN op Monza een nieuwe motor gepakt. Hij heeft dus minimaal nog een motor over die 2 races mee kan gaan en dan deze die 2 races nog mee zou moeten kunnen. Met nog 4 races te gaan kom je dan dus een heel eind.
Posts: 985
Nog een aanvulling. De vervangen motor (8 in Massa\'s geval) mag zoals Patrickl zegt op de vrijdagen gebruikt worden. Maar ook nog in de laatste race van het seizoen.
Posts: 162
nee, hij heeft nog steeds enkele motoren over die waarschijnlijk nog maar 1 keer zijn gebruikt..
Posts: 5.792
Dat had ik ook gedaan want hij staat toch al achteraan dus kost het niks extra
Posts: 15.285
Het maakt voor Massa toch allemaal geen drol meer uit... En ook voor Ferrari als constructeur niet meer, dus waarom niet.
Posts: 2.181
Ik ben met je eens....
Posts: 1.092
Mooi moment om een verse krachtbron te gebruiken want verder dan de 24e plek kan hij niet gezet worden.
Posts: 302
Het gaat onweren en regenen. Met een verse motor en versnellingsbak en regenbanden schiet die jongen in de eerste ronde 6 à 8 plaatsen vooruit, in de daarop volgende ronden nog eens 5 en dan is het weer de nieuwe strategie, die hem op de 4e plek brengt. Met Cruyf gezegd: \"Alle nadelen hep ze voordelen\". Puh.
Posts: 81
denk dat alonso zich wel eem achter de oren krabt,en zit te bibberen vanmiddag
Posts: 117
Had ik ook gedaan! Alles zo veel mogelijk veranderen je staat toch al laatste!
Posts: 3.145
Het schijnt te zijn dat Ferrari dit weekend al 2 keer stil gevallen is met een uitgevallen versnellingsbak, gedacht wordt is dat bij een brug voor T19 een bijzonder groot machnetisch veld hangt wat invloed heeft op een of ander machnetisch onderdeel in de versnellingsbak.
Gaat dit problemen geven tijdens de race?
Het gaat in ieder geval een bijzonder spannende start / eerste bocht en eerste ronde geven!
Posts: 985
Dat was tijdens de eerste editie ook het geval bij Webber. Al hebben ze dat nooit 100% kunnen vaststellen.
Schijnt te komen door de ondergrondse metrolijnen.
Posts: 2.049
Het zorgde ook ervoor dat Hamilton verleden jaar problemen had met kers.
Posts: 2.714
Ferrari maakt alweer misbruik van de regels.
Posts: 3.592
Belachelijke reactie... Zeg dan niks!
Posts: 1.652
Fernando Alonso was zichtbaar niet tevreden toen Sebastian Vettel tijdens de persconferentie een grapje maakte over het crashgate-schandaal van 2008, toen Fernando Alonso door een opzettelijke crash van Nelsinho Piquet de overwinning nam in Singapore.
Vettel zal vandaag op een tweede positie de race moeten starten, achter polesitter Fernando Alonso. Hij vindt echter dat niets verloren is, en maakte prompt de vergelijking met Alonso\'s overwinning in 2008.
\"Hoe dichter je bij de lichten staat hoe beter natuurlijk, maar er kan in de race veel gebeuren. Ik denk dat Fernando in 2008 als vijftiende startte en toch nog de race won.\" zei de 23-jarige Duitser met een knipoog.
De reactie van Vettel kon op redelijk wat gelach van de journalisten rekenen, maar Alonso zelf wist het mopje niet goed te verteren.
\"Alonso\'s gezicht kwam plotseling zeer goed overeen met de kleur van zijn overall.\" schreef David Tremayne in The Independent.
Hahaha
Posts: 18.535
Heerlijk vind ik dit!
Posts: 2.267
misbruik...? hij start gewoon als 24ste...
grtz een mclaren fan
Posts: 235
volgende race een penalty van 10 plaatsen...nu kunnen ze dus ongestraft een nieuwe motor ter beschikking nemen...dus volgende race straffen...
Posts: 7.177
doen ze niet ze verzetten niet een straf. een motor wissel is een straf voor de race dat je hem wisselt niet later. En dit is gewoon slim gespeelt binnen de regels.
Posts: 7.177
Slim!!! Nu kunnen ze die gewoon vervangen zonder echt last ervan te hebben ofzo en hebben ze als het ware een extra motor
Posts: 11.414
Aan de andere kant, als ze nu de nieuwe motor van Spa of Monza vervangen dan schieten ze er ook niet veel mee op. Hooguit 1 race.
Kan wel net genoeg zijn natuurlijk.
Posts: 235
niet alleen de motor maar ook nog de bak vervangen en dat zonder straf...dat hij vanaf de laatste plek moet starten heeft niets met de motorwissel te maken...dat was namelijk een probleem met de bak...
ik zeg...volgende race 15 plaatsen terugzetten...Massa kruipt elke keer door het oog van de naald...teamorders...anderhalve meter voorbij de startplek staan...motor wissel...versnellingsbak wissel...