user icon

James Key: "Ervaren coureurs zijn voordeel voor ons"

  • Gepubliceerd op 18 maa 2017 14:55
  • comments 22
  • Door: Mathijs Carolus

Ondanks het feit dat Toro Rosso een opleidingsteam is, rijdt het kleine broertje van Red Bull Racing komend seizoen toch met relatief ervaren coureurs. Carlos Sainz gaat zijn derde jaar in bij de Italiaanse renstal, terwijl Daniil Kvyat inmiddels zijn vierde seizoen in de Formule 1 in gaat. Volgens technisch directeur James Key is het een voordeel dat Toro Rosso ervaren coureurs heeft. Dit met het oog op de ingrijpende reglementswijzigingen die voor dit seizoen gelden.

Toro Rosso kende met de STR12 een middelmatige voorbereiding op het nieuwe seizoen. Ondanks wat betrouwbaarheidsproblemen denkt Key dat het met de snelheid van de bolide wel goed ziet en de ervaren van de coureurs ook mee zal helpen in het behalen van een goed resultaat: "Ik denk dat we met het hebben van twee ervaren coureurs een klein voordeel hebben ten opzichte van onze rivalen. Onze coureurs geven goede feedback, maar ze wennen ook sneller aan veranderingen. Ik denk dat het met een debutant veel lastiger is, aangezien een debutant alle circuits nog moet leren en dus feitelijk met een kleine achterstand aan een weekend begint."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Gelukkig rijden bij de andere teams allemaal rookies, dus Carlos kan voor zijn 1e WK gaan....met 2 vingers in den neus.

    • + 0
    • 18 maa 2017 - 15:04
    • manuel

      Posts: 2.966

      Ha ha, inderdaad dutchf1. Dit is wel een kolder argument. Het wordt tijd dat we weer gaan rijden inplaats van dit soort onzin.

      • + 0
      • 18 maa 2017 - 15:57
    • z0mer

      Posts: 2.086

      Wat is er nou eigenlijk mis met Sainz? Stop een keer met die kinderlijke haat.

      • + 3
      • 18 maa 2017 - 22:18
    • Epol611

      Posts: 408

      Sainz rijdt wel in de F1, DutchF1 niet. Maar ja de beste stuurlui staan aan wal.

      • + 0
      • 18 maa 2017 - 22:46
    • Epol611

      Posts: 408

      DutchF1 onderstaand je eigen woorden.
      """"
      Je raaskalt maar wat met alle aannames die je doet. het enige wat jij weet is wat je kunt lezen op sites als deze en wat andere, en daar denk jij de ultieme en enige conclusie te kunnen trekken. """""

      Zulk een zelfkennis zie je zelden! Bravo!

      • + 0
      • 18 maa 2017 - 22:58
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Nou Carlos top 5 voor jou dan en dan lekker even langs je eigen tribune in Spanje rijden zodat ze allemaal kunnen zien wat voor een onrecht je is aangedaan. Groetjes...........

    • + 0
    • 18 maa 2017 - 15:07
    • Waar slaat dat nu op.
      Carlos doet hier geen uitspraak.
      En James Key noemt beide coureurs ervaren, meer niet.

      • + 0
      • 19 maa 2017 - 12:43
  • Man alleen om reacties hier hoop ik dat Carlos voor Max eindigt...

    • + 5
    • 18 maa 2017 - 15:08
    • Nou, Kvyat dan maar doen?? Ook een mega talent uit het RB programma.

      • + 1
      • 18 maa 2017 - 15:10
    • Alonso vroeg de ervaren Carlos om advies over wat hij aanmoest met de toestanden bij McLaren.

      “Nou,” adviseerde de ervaren Carlos, “ik geloof niet dat ik zoiets al eens bij de hand heb gehad, maar heb natuurlijk niet alles kunnen onthouden uit zo’n lange periode van mijn leven. Maar je moet nooit opgeven, voor mij duurde het af en toe ook wel eens iets te lang maar het kwam toch altijd goed en nu ben ik een buitengewoon compleet en bedreven coureur.
      Maar goed, ik praat liever niet over mezelf, dat weet je.” ;)

      Ps. @AF. Heb elders geschreven dat Verstappen met een hamer op zijn eigen duim heeft geslagen, dat zal ze leren die Max-fans. ;)

      • + 1
      • 18 maa 2017 - 16:43
    • Epol611

      Posts: 408

      Larry wat is er met je toetsenbord aan de hand je haakjes en punt komma's blijven hangen.

      • + 0
      • 18 maa 2017 - 22:49
  • verfuktf1

    Posts: 511

    67 en twee maanden. Perfecte know how.

    • + 0
    • 18 maa 2017 - 15:54
  • F1jos

    Posts: 871

    Een opleidingsteam met ervaren coureurs..........

    • + 0
    • 18 maa 2017 - 15:56
    • Inderdaad, stagnatieteam

      • + 2
      • 18 maa 2017 - 17:04
  • Ervaren coureurs kunnen een voordeel hebben mits zij inmiddels niet met littekens op hun ziel rondrijden, om het maar eens pseudo-psychoanalytisch uit te drukken.
    Of en in welke mate dat bij Daniil en Carlos het geval is zullen we dit seizoen achterkomen.

    • + 0
    • 18 maa 2017 - 16:13
    • Twee van die beschadigde zielen, beiden psychologisch mishandeld door Max. Redbull is wel superhumaan, met een compleet team voor slachtofferhulp.

      • + 0
      • 18 maa 2017 - 18:53
  • ervaren??

    volgens mij zijn beide heren nog behoorlijk nat achter de oortjes.....

    Afdrogen en kijken wat er over blijft....

    Ik zet mijn geld op Kvyat, Carlos praat veel en presteert te weinig voor zoveel woorden

    • + 0
    • 18 maa 2017 - 18:44
  • T hoeft maar ff niet te lopen bij Kvyat en het gaat weer mis vrees ik. Carlos is gewend om klop te krijgen en is wat taaier denk ik

    • + 0
    • 18 maa 2017 - 18:55
    • Carlos heeft nooit klop gekregen. Carlos heeft prachtige prestaties neergezet die niemand ziet, of erger nog, wil zien.

      • + 0
      • 18 maa 2017 - 20:28
    • Ok misschien overdrijf ik het een beetje, hij heeft gestreden als een gladiator en hier en daar een puntje laten liggen

      • + 0
      • 19 maa 2017 - 00:34
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Ervaren middenmoot rijders..... Max was ook ooit een F1-debutant maar had overal schijt aan en zie waar hij nu is in de F1.

    • + 0
    • 18 maa 2017 - 22:34
  • William

    Posts: 472

    Carlos zat weer strak in zijn vel! Dat kunnen de meeste F1 coureur bashers hier niet zeggen. Buikvet rond de organen en puilend naar buiten... En als de collectebus komt er 1 euro in stoppen. Treurig.

    • + 0
    • 20 maa 2017 - 01:56

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 194
  • Podiums 3
  • Grand Prix 93
  • Land Rusland
  • Geb. datum 28 apr 1994 (27)
  • Geb. plaats Ufa, Rusland
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar