user icon

Alain Prost adviseerde Ferrari Carlos Sainz een stoeltje te geven

  • Gepubliceerd op 09 maa 2017 10:58
  • comments 43
  • Door: Rik Klein Entink

Alain Prost is een groot fan van Carlos Sainz, dat liet de adviseur van het team van Renault duidelijk blijken in het Franse blad Auto Hebdo. De viervoudig wereldkampioen liet optekenen dat hij de Toro Rosso-coureur vorig jaar had aanbevolen bij het team van Ferrari.

Alain Prost: "Ik zou graag zien hoe hij het doet in een groot team en zou hem in een Ferrari zetten." De Fransman gaat verder: "Een paar maanden geleden heb ik hem aanbevolen bij Ferrari, dus je begrijpt wel dat ik een groot van hem ben."

Hij staat niet alleen in de loftuitingen. Ook de huidige teambaas van Carlos Sainz, Franz Tost, zei dat hij zich prima naast Hamilton staande had kunnen houden. Maar hij was blij dat het Red Bull-contract van de rijder goed dichtgetimmerd zat.

Ook het team van Renault heeft pogingen ondernomen om Sainz voor 2017 vast te leggen, maar konden hem ook niet losweken. Maar het zou zo maar kunnen dat het team volgend jaar weer een poging waagt: "Op dit moment zijn wij niet met de rijders voor volgend jaar bezig. Maar voor mij is Carlos één van de topcoureurs, veel teams hebben interesse in hem."

Reacties (43)

Login om te reageren
  • Geen zorgen, Carlos rijdt al in de mooiste auto....

    • + 0
    • 9 maa 2017 - 11:00
    • rice

      Posts: 1.941

      Klopt, nu nog een auto waar die mee kan winnen ;)

      • + 0
      • 9 maa 2017 - 11:07
  • beerkuh

    Posts: 2.117

    Nog ff en hij is al vice wereldkampioen! ik vind het absoluut geen slechte coureur maar laten we wel wezen de laatste tijd denk ik dat hij zwaar wordt overschat

    • + 0
    • 9 maa 2017 - 11:00
    • Brammus

      Posts: 663

      Dat worden er hier wel meer..

      • + 4
      • 9 maa 2017 - 11:20
    • aesop

      Posts: 659

      Hinheeft een prima tweede seizoen gedraaid, als hij dit seizoen bevestigt en Kvyat voorblijft, verdient ie een beter stoeltje,

      • + 1
      • 9 maa 2017 - 13:29
  • Ik zie in Carlos zeker een van de toekomstige toppers, Ferrari stoeltje weet ik zo net nog niet, aan de andere kant, het is de professeur die het zegt, dus die heeft er wel kijk op.
    Hij komt er wel die Sainz, mss niet op zo'n razend tempo als Max, maar soi.
    Ik zou zeggen doorstromen naar een team als Renault, dat bied ook al mooie doorgroei mogelijkheden...

    • + 1
    • 9 maa 2017 - 11:07
    • Brammus

      Posts: 663

      Inderdaad Jean.. Nu nog niet omdat ie nog jong is maar ik denk dat Carlos er eentje wordt die door hard werken iets gaat bereiken.

      • + 0
      • 9 maa 2017 - 11:25
    • Ja en torro Rosso is het zelfde team als vorig jaar. Maar alsnog heeft het team een flinke upgrade gehad met de renault motor. Denk dat ze dicht op de top gaan rijden.

      • + 0
      • 9 maa 2017 - 13:45
    • Zou kunnen Jean, maar ik hou m’n kaarten nog effe op zak tot na dit seizoen. Want wat als hij klop krijgt van Kvyat?

      Gaat het goed en blijven Max en Daniel bij Red Bull dan lijkt me Renault ook de meest logische vervolgstap, samen met Hulkenberg.

      • + 0
      • 9 maa 2017 - 21:19
  • Ha ha ha ha, de Sainz lobby heeft er een schepje bovenop gegooid.... Pa heeft heel wat invloedrijke vrindjes in de autosport als voormalig (rally) kampioen..... Overigens gokt Ferrari volgens mij sowieso nooit met jonge coureurs die nog niks gepresteerd hebben...

    • + 1
    • 9 maa 2017 - 11:08
  • PitBox

    Posts: 380

    Heel slim om hem aan je concurrent te gunnen.

    • + 7
    • 9 maa 2017 - 11:15
  • Maximo

    Posts: 6.688

    Ik ben zeer benieuwd hoe de tweestrijd tussen Carlos en Kvyat zich zal ontvouwen.

    Als Kvyat zijn kop weer op orde heeft is het namelijk echt geen pannenkoek, dus het kan een zeer spannende strijd worden tussen die twee en het is helemaal niet zeker dat Carlos de betere blijkt dit jaar.

    • + 2
    • 9 maa 2017 - 11:24
    • Klopt door die toestanden bij RB hebben we ook niet de beste Kvyat gezien vorig jaar. Als hij de boel weer op de rit heeft is het nog steeds een leuke racer.
      Ben ook benieuwd naar die tweestrijd, ze hebben iig een mooi bolide en duo bij TR, hopelijk zitten ze er goed bij

      • + 0
      • 9 maa 2017 - 11:29
    • Ik ook MAXIMO. Ik voorspel dat Sainz zenuwachtig gaat worden zodra Kvyat zijn ware aard weer toont!

      • + 1
      • 9 maa 2017 - 11:33
    • Zit vast wel goed met Daniil want hij zit te flirten met mevrouw Piquet. ;-)

      • + 0
      • 9 maa 2017 - 11:52
    • @JasVerstoppen

      Kvyat en Kelly Piquet hebben al maanden lang een vaste relatie,
      dat kun je geen flirten meer noemen. ;-)

      • + 2
      • 9 maa 2017 - 11:56
    • nou, nog beter toch?

      • + 0
      • 9 maa 2017 - 17:30
    • Is niet goed, ligt ie weer de hele dag ‘spelletjes’ te spelen.

      • + 0
      • 9 maa 2017 - 21:23
  • En? Heeft hij vervolgens een Italiaans campingstoeltje gekregen?

    • + 0
    • 9 maa 2017 - 11:31
    • Pitt

      Posts: 443

      Nee, maar hij heeft wel een handdoekje op de stoel van Alonso gelegd voor Brazilië ?

      • + 0
      • 9 maa 2017 - 11:38
  • RB kan Carlos dmv opties nog vasthoudem t/m 2019. Rond de GP van Spanje gaan RB en Marko praten met Renault over contractverlenging. Het huidige contract van Renault met RBR en TR loopt af in 2018, daar gaat vast wel een dealtje komen en Carlos zal wel naar Renault vertrekken na dit seizoen.

    • + 0
    • 9 maa 2017 - 11:50
  • ZlatanF1

    Posts: 457

    Naar mijn mening kan Carlos best een potje sturen, maar ik zie er niet meer in dan bijv een Pedro de la Rosa, Marc Gene. Verder zie ik hem dit seizoen gewoon afgedroogd worden door zn teamgenoot. En zoals we allemaal weten, wanneer jr onder druk staat gaat hij geforceerd snel proberen te zijn met als gevolg dat ie zn materiaal aan gort rijdt.

    • + 1
    • 9 maa 2017 - 12:07
  • William

    Posts: 472

    Insiders weten genoeg... De negatieve reacties op dit 'Forum' (het is meer een theekransje van middelmatige burgers die zelf niets gepresteerd hebben en als ze al een leuke baan hebben hun tijd uitzitten omdat het er niet toe doet dat juist ZIJ het doen. Compleet inwisselbaar lijkt mij.

    • + 4
    • 9 maa 2017 - 12:21
    • Heb je je medicatie weer misgelopen? Zal ik de zuster even voor je roepen?

      • + 4
      • 9 maa 2017 - 12:45
    • Volgens mij heb je zelf medicatie nodig als je deze boodschap niet begrijpt. Hard maar waar :)

      • + 3
      • 9 maa 2017 - 13:29
    • ZlatanF1

      Posts: 457

      @ NBTTT: Lekker laten gaan, man. Snap de reactie van William. Voel me niet aangesproken en hij mag die mening toch hebben?

      • + 0
      • 9 maa 2017 - 15:06
    • vitesse

      Posts: 1.524

      En dan de naam gebruiken van een voetballer, met F1 er achter, een tokkie in de glamour wereld van de F1,gaat toch niet samen?

      • + 0
      • 9 maa 2017 - 23:31
    • ZlatanF1

      Posts: 457

      Deze tokkie waar jij mij denkt onder te kunnen scharen zit vandaag gewoon weer op de tribune de laatste testdag te bekijken, jij? Achter een schermpje tijden bij te houden? Hoezo gaat dat niet samen, gaat prima. Ik ben vitesse, ik ben geen voetbalclub...ben ooit in grijs verleden in frankrijk bii een camping cartclubje betrokken geweest, alleen was ik te langzaam met het verwisselen van bandjes. Mocht ik weer met grande vitesse naar de pays bas. Fijne dag. I know i will.

      • + 1
      • 10 maa 2017 - 05:32
    • vitesse

      Posts: 1.524

      @ZLATANF1

      Bedoel dit niet op jou persoon, maar op die Zlatan, de man die schijnbaar woede-uitbarstingen krijgt en dan collega spelers begint te trappen, verder heb ik mooi bedrijf, en kan zo nog wat voor de kart/autosport betekenen,(het is inderdaad een totaal andere wereld, dan dat voetbalwereldje)!
      Fijne dag nog.

      • + 0
      • 10 maa 2017 - 10:54
  • Mooi, dan heeft Carlos 2 fans. Alain Prost en hemzelf.

    • + 0
    • 9 maa 2017 - 12:56
  • Baasm

    Posts: 80

    Carlos mag van mij wel naar McLaren haha

    • + 0
    • 9 maa 2017 - 13:19
  • Voor mij wordt het een van de leukere onderlinge duels tussen Sainz en Kvyat. Ik hoop dat Kvyat weer mentaal hersteld is. Ik vond hem de laatste races prima rijden. De betere zie ik dan naar wel naar Renault, Ferrari of red bull gaan.

    • + 0
    • 9 maa 2017 - 13:51
  • DBGates

    Posts: 2.464

    dat zou ik hem wel gunnen doet het al een paar jaar goed

    • + 0
    • 9 maa 2017 - 14:06
  • mordor

    Posts: 1.155

    Alain Prost.. Was dat niet de grootste rivaal van een ene Ayrton S? In dat licht bezien begrijp ik zijn uitspraak.

    • + 0
    • 9 maa 2017 - 14:13
    • ja dat waren rivalen, maar wat je precies hiermee wilt zeggen is me niet geheel duidelijk...

      • + 0
      • 9 maa 2017 - 14:21
    • Chimo

      Posts: 98

      De logica hiervan ontgaat mij ook...

      • + 0
      • 9 maa 2017 - 15:32
  • mediF1

    Posts: 2.803

    Eerst dit jaar maar eens afwachten zie hem Kryvat dit jaar zomaar nog niet zoek rijden .

    • + 0
    • 9 maa 2017 - 17:33
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Sainz kan nog net geen Ferrari kopen anders had ie er wel in gezeten :)

    • + 0
    • 9 maa 2017 - 22:09

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.317
  • Podiums 96
  • Grand Prix 119
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit