user icon

Mercedes houdt rekening met Formule 1-stoeltje voor Di Resta

  • Gepubliceerd op 20 sep 2010 11:47
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Paul di Resta zou binnenkort wel eens zijn debuut in de Formule 1 kunnen maken. Dat denkt Mercedes-motorsportbaas Norbert Haug. Di Resta is dit jaar testrijder bij Force India en is daarnaast ook voor Mercedes actief in de DTM.

Force India lijkt de line-up voor 2011 niet te veranderen, maar toch ziet Haug kansen voor Di Resta. “Ik denk dat hij goede kans maakt op een Formule 1-stoeltje. Ik hoop natuurlijk dat hij bij ons blijft, maar ik weet ook dat hij elke mogelijkheid in de Formule 1 met beide handen aan moet grijpen. Wij steunen hem ook daarin. Het kan zijn dat Di Resta volgend jaar in de Formule 1 racet. Het is niet zeker, maar het is goed mogelijk.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Als Rosberg maar aanblijft bij Mercedes, dan vind ik het allemaal wel best. Je moet natuurlijk niet je best presterende coureur aan de kant zetten.

    Het zou trouwens wel leuk zijn voor Di Resta. Ik denk dat hij aardig kan meekomen, maar of hij Rosberg kan bijhouden betwijfel ik een beetje.

    • + 0
    • 20 sep 2010 - 12:14
  • zoals ik het hier lees denkt Mercedes dat hij of reserve rijder blijft bij Mercedes of bij een ander team als coureur...er staat nergens dat hij bij Mercedes als coureur gaat rijden...

    • + 0
    • 20 sep 2010 - 12:24
    • <<Mercedes houdt rekening met Formule 1-stoeltje voor Di Resta Paul di Resta zou binnenkort wel eens zijn debuut in de Formule 1 kunnen maken. Force India lijkt de line-up voor 2011 niet te veranderen, maar toch ziet Haug kansen voor Di Resta.>>

      • + 0
      • 20 sep 2010 - 12:31
    • \"Ik hoop natuurlijk dat hij bij ons blijft, maar ik weet ook dat hij elke mogelijkheid in de Formule 1 met beide handen aan moet grijpen\"

      • + 0
      • 20 sep 2010 - 13:33
  • Racefreak

    Posts: 269

    Ik maak hieruit op dat Liuzzi voor volgend jaar nog niet zeker van zijn plek is. Lijkt me niet dat Di Resta meteen bij Mercedes instapt en McLaren verwacht ik ook niet...

    • + 0
    • 20 sep 2010 - 12:40
  • Rayden

    Posts: 439

    Als die al aan rijden toekomt volgend jaar denk ik dat die bij force india gaat rijden en dat Liuzi het veld moet ruimen.

    • + 0
    • 20 sep 2010 - 12:57
  • Haug is algemeen directeur van Mercedes Sport en in die hoedanigheid verantwoordelijk voor alle autorace-klassen, waarin Mercedes is vertegenwoordigd.

    Hij lijkt hier, al met al, niets meer of minder te hebben willen zeggen, dan dat de Mercedes DTM coureur (en Force India testrijder) Di Resta het komende seizoen, mogelijk zijn entree als coureur in de Formule 1 wereld gaat maken, en DUS niet langer voor Mercedes (DTM) zal kunnen uitkomen.

    Dat is natuurlijk een ontwikkeling, waarmee de algemeen directeur bij Mercedes Haug per definitie rekening dient te houden, omdat dit, nogmaals, consequenties heeft voor de personele bezetting in het rijdersveld binnen Mercedes-DTM.

    Vooral Schumacher-basher lezen dit soort berichten waarschijnlijk met een hoog gehalte aan wensdenken, of beter : wens-wegdenken.

    • + 0
    • 20 sep 2010 - 13:15
  • Jiri

    Posts: 66

    Er is kan voor Di Resta maar of dit ook gebeurn zal weet ik zo niet. Ik denk niet dat Schumacher zomaar al gaat stoppen. Het zal dan een beslisssing zijn van Mercedes

    • + 0
    • 20 sep 2010 - 17:12

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar