user icon

Force India-teambaas Mallya haalt uit naar pers in eigen land

  • Gepubliceerd op 24 feb 2017 14:07
  • comments 19
  • Door: Rik Klein Entink

Force India-teambaas Vijay Mallya heeft hard uit gehaald naar de pers in India. De tirade komt kort nadat het team de nieuwe wagen voor 2017 presenteerde: de VJM10. De omstreden zakenman zegt dat de media in zijn thuisland het belangrijker vindt om hem aan te pakken dan dat zij trots zijn op de prestaties van het Formule 1-team.

India deed enige tijd geleden een nieuw verzoek om de omstreden zakenman uitgeleverd te krijgen. Mallya moet zich dan verantwoorden voor het faillissement van Kingfisher Airlines. De vliegtuigmaatschappij zou een schuld van 1,4 miljard pond hebben achtergelaten.

Maar Mallya richt zich vooral op het nieuwe seizoen en heeft ook nog een boodschap voor Renault-directeur Cyril Abiteboul die zei twijfels te hebben of Force India in 2017 wel mee kan komen met alle nieuwe ontwikkelingen. "Veel geluk voor hem, hij kon zijn woorden wel eens moeten inslikken,” aldus Vijay Mallya.

Maar dat is dus waarschijnlijk niet de grootste strijd die hij moet voeren het komende jaar. De krant Times of India zegt dat de gesprekken met Groot-Brittannië om hem uit te leveren in een vergevorderd stadium zijn. Dat bracht Mallya tot de volgende uitspraken op Twitter:

 

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Roy

    Posts: 2.172

    Eens benieuwd naar jullie mening? Als je aan Force India denkt, los van de naam natuurlijk, hebben jullie meteen zoiets van : hey ik denk aan India?

    • + 1
    • 24 feb 2017 - 14:21
    • Rimmer

      Posts: 8.304

      Ligt eraan. Als je voorbij de pitbox loopt dan is het daarachter net een derde wereld land. Het vuil staat kniehoog en het mannelijke personeel rand de vrouwelijke medewerkers constant aan.
      Er zijn zelfs kinderen in dienst die elke gp meereizen en niks anders doen dan het personeel ter dienste staan.
      Tijdens de lunch krijg je curry's voorgeschoteld waar een brandblusser bijgeleverd wordt.
      Zodra het weekend voorbij is rijden de vrachtwagens overbeladen aan de verkeerde kant van de weg rücksichtslos naar de volgende gp.
      Het personeel is ingedeeld volgens een kaste systeem en de schoonmaker wordt na zijn dienst zelf als voetveeg gebruikt. Dus ja, je vraagt het mij, ik denk wel aan India ja als ik aan FI denk.

      • + 6
      • 24 feb 2017 - 14:27
    • mUtt3n

      Posts: 319

      De naam van het team zegt toch alles? niet?

      • + 0
      • 24 feb 2017 - 14:28
    • Roy

      Posts: 2.172

      @rimmer , wat een inside info! Als je het zo stelt.... haha. Prachtig verwoord.

      • + 0
      • 24 feb 2017 - 14:29
    • Sahara = Afrika India != Afrika Force != India || Afrika

      • + 0
      • 24 feb 2017 - 14:35
    • Rimmer

      Posts: 8.304

      Sinds wanneer is India Afrika?

      • + 0
      • 24 feb 2017 - 14:43
    • hmm, spaties en enters vallen blijkbaar weg. het moest zijn:
      Sahara = Afrika .................................................
      India != Afrika .................................................
      Force != India || Afrika .................................................
      India ligt niet in Afrika, maar de Sahara wel (volgens mijn Waze)

      • + 0
      • 24 feb 2017 - 14:48
    • Dat zal wel Inside informatie zijn Rimmer; )

      • + 0
      • 24 feb 2017 - 14:49
    • Rimmer

      Posts: 8.304

      Nou nog maar een keer dan:
      Sinds wanneer is India Afrika?

      • + 2
      • 24 feb 2017 - 14:56
    • @R. En sinds de FIA minder regels hanteert grijpt er echt niemand meer in. Het is een schande!

      • + 0
      • 24 feb 2017 - 15:07
    • Ik denk dan aan Vijay Mallya: Een 62 jarige man met grijs haar die oorbelletjes in heeft alsof hij nog 15 jaar oud is.

      • + 1
      • 24 feb 2017 - 17:34
    • @ RIMMER, India ligt toch in Amerika waar die indianen wonen die Columbus heeft ontdekt? Of was dat Indië ?

      • + 0
      • 24 feb 2017 - 21:53
  • StevenQ

    Posts: 6.871

    Vijay begint op Trump te lijken...............

    • + 0
    • 24 feb 2017 - 15:08
  • @Roy. Bij Force India denk ik altijd impulsief aan een broodje bratwurst belegd met escargots op een bedje van beukennootjes mos en afgeblust met rode azijnwijn. Jij ook zeker?

    • + 0
    • 24 feb 2017 - 15:18
  • mediF1

    Posts: 2.807

    Het feit dat Vijay Mallya niet naar India wil zegt meer over hem dan over de pers . Wel raar een F1 team runnen met een schuld aan je broek van 1,4 miljard pond .

    • + 0
    • 24 feb 2017 - 17:35
    • En het is waar want het stond op Facebook?

      • + 0
      • 24 feb 2017 - 17:48
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Hij heeft die schuld niet persoonlijk. Hij wordt in India verdacht van praktijken waardoor hij geld schuldig is. Maar geld schuldig zijn en een schuld hebben zijn twee verschillende dingen.

      • + 0
      • 24 feb 2017 - 21:12
  • Mijn mening is dat wanneer je niet komt opdagen bij een rechtszaak dat het is : A - ik vind het wel goed en kom maar op met die boete want het interesseert me eigenlijk niet of : B - je weet donders goed dat je heel erg fout zit en probeert om zo lang mogelijk uit handen van justitie te blijven.

    Mensen die niks te verbergen hebben en weten dat ze onschuldig zijn komen zichzelf verdedigen tegenover een rechtbank.

    • + 0
    • 24 feb 2017 - 21:47

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar