Sergey Sirotkin is binnen het team van Renault gepromoveerd van testcoureur naar reserverijder. De Rus zal dit jaar alle Grands Prix bijwonen en in bepaalde weekenden mag hij de eerste vrije training voor zijn rekening nemen. Hij is de eerste gegadigde om in te springen als een van de vaste coureurs Nico Hülkenberg of Jolyon Palmer verhinderd is.
Sirotkin: "Het zal niemand verbazen als ik zeg dat het mijn doel is om voor 2018 een racestoeltje in de Formule 1 te bemachtigen. Dat is in elk geval waar ik naartoe werk. Ik ben hier om te leren en ik probeer van toegevoegde waarde te zijn voor het team om te bewijzen dat ik in de toekomst misschien wel een kans om te racen verdien."
"De nieuwe RS17 ziet er prachtig uit, maar mijn favoriete uitzicht is toch vanuit de cockpit, met het stuurwiel in mijn handen en een draaiende motor achter me. Vrijdagtrainingen horen sowieso bij mijn programma voor komend seizoen. Ik weet dat het belangrijke sessies voor de rest van het weekend zijn, dus ik zal gewoon de opdrachten van het team uitvoeren en niet op jacht gaan naar snelle tijden om mezelf te profileren. Die discipline is belangrijk."
16

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 65.815
Komt omdat ie gisteren zo chagrijnig keek op de foto.
Dat zal hem leren.
Posts: 2.413
Maar dat stoeltje bij Renault kan hij wel vergeten.
Posts: 65.815
Heb je Poetin gesproken?
Posts: 8.297
Hahaa, wie dat wil wordt eerst in een lada getrokken en krijgt een jute zak over z'n hoofd.
Wordt via de oeral naar Moscow gebracht waar hij uren lang in een steenkoud kamertje moederziel alleen kan wachten totdat Putin drie minuten tijd heeft voor een interviewtje.
Posts: 2.413
Boris, woonde in de bergen, in de kaukasus.
Boris had een ballalaika, en Boris was een Rus.
Obama care= Poetin Care of is het toch, stay care; ) Boem is ho; )
Posts: 2.250
misschien koop renault wel de boedel van manor op en maakt er een satelliet team van net als STR en dan onder dacia of zo.
Posts: 2.413
Ah....Ik vind dat niet een slecht idee eigenlijk ; )
Kan Kvyat gelijk met hem mee naar Lada
Posts: 18
Sirotkin heeft totaal geen uitstraling. Bij de presentatie van de auto stond hij er maar als een zoutzak bij
Posts: 8.297
Ik heb t ook gezien, ik zou ook aan de azijn gaan als ik niet in de RS17 plaats mag nemen zoals Sirotkin.
Die jongen pist het glazuur van de pot af in z'n verhaal over het bemachtigen van een racezitje lol..
Maar inderdaad totaal geen uitstraling, ook op deze foto niet.
Posts: 8.297
Ooh, welcome btw!
Posts: 18
Danku!
Posts: 8.908
Heeft hij wel de benodigde 40 punten eigenlijk?
Posts: 4.679
jawel, die heeft ie
- P5 in de WSR 2014
- P3 in de GP2 2015
- P3 in de GP2 2016
Maakt 70 punten
Posts: 464
Ik hoop dat hij ze laat zien dat ze de verkeerde coureur op de verkeerde plek hebben. Palmer moet het in een 1 tegen 1 gevecht afleggen tegen sirotkin, daar ben ik van overtuigd. Vind Palmer maar een kleurloze coureur, slechts opvulling.
Posts: 4.951
Nee, die Soritkin is een kanjer....NOT
Posts: 464
Beter dan Palmer. Sirotkin is geen slechte coureur.
Posts: 106
SIROTKIN vanwege het grote commerciële belang van Renault in Rusland. Coureur? Hij kan het niet.
PALMER vanwege een grote zak geld uit de entourage van zijn vader. Coureur? Hij kan het niet echt.
HüLKENBERG vanwege zijn ervaring persoonlijkheid en klasse. Coureur? Hij kan het echt