user icon

De autosportvisie van Anthony Hamilton

  • Gepubliceerd op 14 feb 2017 16:26
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Anthony Hamilton, de vader van Mercedes-coureur Lewis Hamilton, is verontrust over welke kant de Formule 1 op gaat. De Brit droomt hardop over een eigen raceklasse en gaf Andries van Overbeeke de opdracht om dat grafisch weer te geven. Hamilton senior wil een auto ontwikkelen die het echte racen terug laat keren en met een V8-motor een mooi geluid produceert.

Verder staan coureurs met karakter, echte competitie en opwinding centraal in de serie die Anthony Hamilton voor ogen heeft. De focus ligt op een eerlijkere en meer levensvatbare structuur die de beste coureurs beloont. Rijders die uit de lagere maatschappelijke klassen afkomstig zijn en niet over een zak geld beschikken zijn tegenwoordig bij voorbaat kansloos voor een toekomst in de Formule 1.

Dat is Anthony Hamilton een doorn in het oog. "De top bereiken moet niet weggelegd zijn voor degenen die zich dat kunnen veroorloven, maar voor hen die hard werken en de beste zijn." De Brit zou ook al een aantal partners achter zich geschaard hebben om zijn plannen te verwezenlijken. Zo ziet de visie van Anthony Hamilton op de toekomst van de autosport eruit:

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Lelijke wagen. Ik wil een formule bolide zien die meer gebruikt van venturi-tunnels en groundeffect ik vind al die vleugels niet meer van deze tijd.

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 16:56
    • Ehm even opletten als je groundeffect wil laten werken moet je wel een vleugel of splitter hebben om de luchtstromen de juiste kant op te wijzen...

      • + 1
      • 14 feb 2017 - 19:36
  • "De Brit zou ook al een aantal partners achter zich geschaard hebben." De naam Ecclestone komt in mijn gedachten op #proefballonnetje.

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 17:05
  • mooi verhaal

    totdat ik zijn visie terugzag in die afbeeldingen

    echte racers.........onder een glazen dakkie

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 18:03
    • Rimmer

      Posts: 8.558

      Schuifdak wordt optioneel he! de zogenaamde convertible uitvoering.
      Voor Lewis zelf komt er bovendien nog een volledig geblindeerde versie.

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 18:49
    • uiteraard, speciaal uitgevoerd met 22 inch chrome spinners en een booming stereo

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 20:08
    • Bsafranky

      Posts: 629

      Tja. Je moet iets om de FIAT tevreden te stellen. Begin met n glazen dakkie...

      • + 0
      • 15 feb 2017 - 09:42
  • leuk met een buitje...

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 18:12
  • Hopen dat het lukt Anthony.

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 18:36
  • Hij krijgt te veel zakgeld van Lewis. ;)
    Wel respect voor wat hij en zijn gezin vroeger voor Lewis hebben opgeofferd.

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 19:24
  • Ik kijk wel. Kom maar op!
    Dat ze het dakje dan maar in deze klasse gebruiken en de F1 dakloos houden.

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 19:27
    • Eens
      F1 hoort een klasse voor daklozen te zijn:)

      • + 4
      • 14 feb 2017 - 20:07
  • Wel appart er moet een v8 maar er staat wel met grote letters Hybrid op de zijkant ;)

    Zie heel veel prototypes op internet die er soortgelijk uitziet maar bouw dat ding dan is. Kunnen we dan oordelen of het mooi of lelijk is...

    • + 1
    • 14 feb 2017 - 19:35
  • Hoeveel rijders uit maatschappelijke lagere klassen kent Hamilton die echt karten als sport doen? Hij zal weinig rijders hebben...

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 20:00
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Je kan natuurlijk een middenweg kiezen. Mensen die al aardig op weg zijn en het goed doen waarvoor het aan zich binden van financiële krachten niet meer cruciaal is. Op deze manier kunnen de Haryanto's, Nasrs en Frijns' van deze wereld dus gewoon een kans krijgen.

      Maar goed, het idee is wel aardig, maar hoe gaat hij het voor elkaar krijgen om de kosten laag genoeg te houden?

      • + 0
      • 15 feb 2017 - 09:12
    • Iedereen heeft een hoop geld nodig om te klimmen in de autosport, dat begint al vanaf de karting. Een gezin met laag inkomen gaat nooit het geld hebben om een deftige eerste kart te kopen, dus gaat hun kind ook nooit zo opvallen. Hamilton wil gewoon scoren door in te gaan op Stroll zijn manier van F1-rijden. Maar ondanks alles is het niveau van de rijders hoger dan ooit. Een vergelijk met de paydrivers van de jaren 90 of 80 en dan zie je dat Stroll al meer bereikt heeft dan al die rijders samen.

      • + 0
      • 15 feb 2017 - 13:04
  • Is die ook met een come-back bezig?? Tijd niet gezien bij de wedstrijden..

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 21:29
  • Kakatoe

    Posts: 1.246

    Die auto's kun je ook bij de Bart Smit halen. Lelijk ding.

    • + 0
    • 15 feb 2017 - 09:12
  • William-E

    Posts: 395

    Zo Lelijk is die auto niet...

    • + 0
    • 15 feb 2017 - 12:54

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar