user icon

Sponsor van Bottas verhuist mee naar Mercedes

  • Gepubliceerd op 20 jan 2017 10:41
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Valtteri Bottas neemt persoonlijke sponsor Wihuri mee naar zijn nieuwe werkgever Mercedes. De Finse zender MTV bericht dat Wihuri, een industrieel conglomeraat, een éénjarig contract met de Duitse renstal heeft afgesloten.

De 27-jarige Bottas geniet al vrijwel zijn hele carrière de steun van Wihuri. Zijn sponsor volgt hem voor 2017 dan ook naar Mercedes. Wihuri had een prominente plek op de auto's van Williams. Een woordvoerder van het bedrijf verklaarde dat de samenwerking met de Britse renstal zeer goed is bevallen. Het is nog niet duidelijk waar het logo van Wihuri op de Mercedes komt te staan.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Wie?

    • + 0
    • 20 jan 2017 - 10:49
  • wibi

    Posts: 4.514

    Aantal jaar dat deze sponsor zegt genoeg toch.?

    • + 1
    • 20 jan 2017 - 10:53
    • Nouja, Bottas heeft ook maar 1 jaar een contract. Niet meer dan logisch dat zijn sponsor dat ook heeft dan.

      • + 1
      • 20 jan 2017 - 11:03
    • wibi

      Posts: 4.514

      Zou sponsor ook een optie hebben.? Denk het niet en BOT is na 1 jaar gewoon weg...een goed lezer...

      • + 0
      • 20 jan 2017 - 11:06
    • Het kan inderdaad zijn dat Bottas een jaar contract heeft alleen dat zegt niet dat hij er in 2018 niet zit gezien er wordt gesuggereerd dat hij opties heeft na mate hij presteert.
      Dat de Sponsor een jaar contract heeft (voor nu dan) lijkt me logisch omdat het nog niet zeker is dat hij blijft. Er kunnen hier geen conclusies uit getrokken worden...

      • + 0
      • 20 jan 2017 - 11:11
    • Als Bottas een optie heeft, dan heeft zijn persoonlijke sponsor dat natuurlijk ook wel of niet Wibi? Een goed verstaander....

      • + 1
      • 20 jan 2017 - 12:09
    • wibi

      Posts: 4.514

      Slaat negens op Schwantz..zo werkt het in de grote mensenwereld niet...

      • + 0
      • 20 jan 2017 - 12:21
  • Wihuri is een fins bedrijf wat verpakkingen maakt voor oa europa. Wipak ect.
    Denk aan plastic en yogurt/melk pakken. Die hebben in Sittard ( Limburg NL) ook een kantoor. Volgens mij een best groot bedrijf

    • + 0
    • 20 jan 2017 - 10:58
  • Tegengas

    Posts: 11

    En volgend jaar verhuizen ze weer terug, krijgt Pascal eindelijk een échte auto, nadat bij Sauber heeft laten zien wat hij in zijn mars heeft en kan Flip eindelijk echt met pensioen.

    • + 1
    • 20 jan 2017 - 11:24
    • Ik denk dat we Wehrlein niet meer in die Mercedes gaan zien. Sauber met een 2016 Ferrari motor... hij gaat hooguit het duel met Ericsson winnen (wie niet?) en dat is het denk ik wel met wat hij kan laten zien in die Sauber. Kijk, Ocon, die heeft nu alle kans om zich in de picture te rijden voor het Mercedes stoeltje.

      • + 0
      • 20 jan 2017 - 11:30
    • Tegengas

      Posts: 11

      Volgens mij heeft Williams Bottas slechts uitgeleend zodat zodat ze bij Mercedes nog wat langer de kat uit de boom kijken kunnen en wat meer vertrouwen krijgen in hun protegé Pascal, ondanks dat die maar Ericsson hoeft te verslaan.

      • + 0
      • 20 jan 2017 - 12:03
    • themack

      Posts: 558

      Wie niet? Nasr...leuk dat hij een paar puntjes heeft gesprokkeld, maar over het seizoen genomen was ericsson toch echt beter afgelopen jaar.

      • + 0
      • 20 jan 2017 - 12:04
  • “Het is nog niet duidelijk waar het logo komt te staan.”

    Zal wel op zijn reet worden getatoeëerd. Plek zat.

    Bottas is veel te dik.

    • + 0
    • 20 jan 2017 - 13:00
  • Wihuri, wi kent het niet.... Wihuri on kauppaa ja teollisuutta harjoittava monialakonserni, joka toimii neljällä eri toimialalla, yli 30 eri maassa. 't is maar dat je het weet.....

    • + 0
    • 20 jan 2017 - 15:48

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.473
  • Podiums 115
  • Grand Prix 243
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (32)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar