user icon

Mercedes houdt alle opties open voor 2018

  • Gepubliceerd op 18 jan 2017 16:03
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Het contract dat Valtteri Bottas heeft getekend bij Mercedes, heeft de duur van slechts één jaar. Mercedes deed in het persbericht geen mededelingen over de lengte van de verbintenis, maar nadien doken her en der signalen over een éénjarig contract met opties voor verlenging bij goede prestaties op. Motorsportbaas Toto Wolff benadrukt echter dat Mercedes wel degelijk vertrouwen in Bottas heeft voor de lange termijn.

Dat deed hij in gesprek met de Finse Formule 1-commentator Oskari Saari voor diens Formulacast. "We waren niet met Valtteri in zee gegaan als we dachten dat hij niet goed genoeg zou zijn voor een langer verblijf. Feit is dat de markt op dit moment erg dynamisch is. Volgend jaar komen veel rijders vrij. Jonge talenten, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Bottas, ga zo maar door. Valtteri heeft daar begrip voor. We hebben het volste vertrouwen dat Valtteri lang voor Mercedes kan rijden, maar we kijken eerst het komende seizoen aan."

In Gazzetta dello Sport gaf Wolff aan dat Mercedes aan Williams een compensatie heeft betaald voor Bottas. "We hebben uiteraard iets terug moeten geven om Valtteri los te weken. Claire Williams is een capabele zakenvrouw, zoals haar vader Frank een gehaaide zakenman is. Het ging niet alleen over zaken. Williams had bijvoorbeeld een ervaren coureur nodig en moest Felipe Massa overhalen om terug te keren. Met deze uitkomst zijn we allemaal tevreden. En natuurlijk hebben wij bijgedragen aan de rentree van Felipe."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Mercedes betaalt dus Felipe Massa..........das een leuke meevaller voor Claire.

    • + 0
    • 18 jan 2017 - 16:11
    • Volgens mij ging het om wat meer doekoe dan alleen het salaris van Massa.
      Was het eerste tegenbod van Williams niet 10 miljoen?

      • + 0
      • 18 jan 2017 - 16:15
  • wibi

    Posts: 4.514

    Toto: "met deze uitkomst zijn we allemaal tevreden". Ja, hij zeker.! Met de kans dat Mercedes kampioen wordt; nauwelijks tegenstand voor HAM en de zakken zijn gevuld...wat wil een mens nog meer.?

    • + 0
    • 18 jan 2017 - 16:12
    • Wat ze nog meer willen? Nou ik denk dat ze de publicatie van een boek door een zekere L. Hamilton wel tegen zouden willen houden.

      ;-)

      • + 1
      • 18 jan 2017 - 16:32
    • wibi

      Posts: 4.514

      Zit wat in NBTT... zal hij voorlopig nog even tegen kunnen houden, zolang HAM daar nog rondrijdt..

      • + 0
      • 18 jan 2017 - 16:50
  • "Volgend jaar komen veel rijders vrij. Jonge talenten, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Bottas"

    Beetje raar om Bottas in hetzelfde rijtje te plaatsen als verklaring waarom Bottas maar een contract van 1 jaar heeft gekregen. Cirkelredenering?

    • + 2
    • 18 jan 2017 - 16:37
    • wibi

      Posts: 4.514

      Als je zo interpreteert is het nu al afgelopen voor BOT.. kan hij beter NU zijn contractje inleveren; terug naar Williams en Massa wegsturen...

      • + 0
      • 18 jan 2017 - 16:53
    • F1jos

      Posts: 897

      Als je Toto wilt begrijpen, moet je gehaaid zijn.

      • + 0
      • 18 jan 2017 - 17:11
  • Als Bottas niet goed genoeg presteerd gaat hij zo weer terug naar Williams volgend seizoen. Het zal dan tussen Alonso en Vettel gaan denk ik.

    • + 0
    • 18 jan 2017 - 16:58
    • En Ricciardo. Die kan na 2017 niet meer door 1 deur met Max na de verhitte strijd om het kampioenschap ;)

      • + 2
      • 18 jan 2017 - 17:36
  • wat mij opvalt, als je op bovenstaande foto Bottas zijn gezicht eens goed bekijkt;
    hij heeft een soort Barrichello-achtige lach, eigenlijk lijkt hij er zelfs verdomd veel op.......

    dat voorspelt niet veel goeds......

    • + 1
    • 18 jan 2017 - 17:09
    • Lijkt verdomd veel op een 2e coureur lachje met een vet contract ;)

      • + 1
      • 18 jan 2017 - 18:12
    • Gummy

      Posts: 257

      Hihihi prachtig, hier op het forum hebben we inmiddels een neus gekregen voor dit soort rijders. ;)

      • + 1
      • 18 jan 2017 - 19:12
  • Sta er van te kijken dat Bottas hier mee akkoord is gegaan. Of zou er reeds met Williams zijn afgesproken dat Bottas na een jaartje terug bij Williams kan komen?

    • + 1
    • 18 jan 2017 - 17:11
  • Persoonlijk schat ik Bottas helemaal niet laag in en denk ik dat Ham het nog wel eens lastig kan krijgen met Bottas. Ik ben wel benieuwd naar de strijd tussen die 2 want hij is zeker geen Ros!

    • + 3
    • 18 jan 2017 - 17:21
  • Bottas zit nu in een benarde situatie... alle aandacht zal nu op hem komen en het zal erop of er af worden...

    • + 0
    • 18 jan 2017 - 18:22
  • phoenikx

    Posts: 109

    Ze houden simpel de weg open voor VES.

    • + 1
    • 18 jan 2017 - 18:36
  • bruintje

    Posts: 272

    De deur staat al op een kier voor Vettel in 2018.

    • + 1
    • 18 jan 2017 - 19:46
  • M113

    Posts: 40

    Heeft Toto nog aandelen in Williams? Dan is e.e.a. ook nog wel te verklaren. Zijn tentakels reiken dan wel ver, immers ook manager van Bottas.

    • + 0
    • 18 jan 2017 - 22:00
    • Nee, die aandelen heeft hij een tijdje terug al verkocht.

      • + 0
      • 18 jan 2017 - 22:20
  • John6

    Posts: 5.419

    Wat nu al zeker is, ze zijn nog niet eens begonnen , in 2018 is Bottas weer weg.
    Hoe krampachtig ze bij MB wel niet doen, om te zeggen hoe goed Bottas wel niet is, maar nu al bijna zeker is dat 2018 exit is voor Bottas.
    Kan leuk jaar Seizoen worden, nu maar hopen dat Bottas het wel goed doet, want wat moet Toto dan doen.

    • + 0
    • 18 jan 2017 - 23:54
  • Toto: “Bij Mercedes hebben we er alle vertrouwen in dat we Valtteri aan het eind van het jaar zullen dumpen.”

    • + 1
    • 19 jan 2017 - 07:31

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.429
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar