user icon

Rosberg accepteert rol als Mercedes-ambassadeur

  • Gepubliceerd op 17 jan 2017 10:15
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

De opvolger van Nico Rosberg bij Mercedes is bekend. Hij luistert naar de naam Valtteri Bottas. Rosberg blijft echter ook aan het team van Mercedes verbonden, in de hoedanigheid van ambassadeur. De wereldkampioen zal als uithangbord van de renstal en het merk fungeren.

Rosberg kondigde in de week na het behalen van zijn wereldtitel aan te stoppen met racen. De Duitser heeft zijn jongensdroom verwezenlijkt en kan niet meer de motivatie opbrengen om nog eens alles te geven voor een nieuw kampioenschap. Het blijft voor hem bij die ene titel.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • En gelijk heeft ie, ook nog goed voor zijn inkomsten.

    Dit nog buiten het feit, dat hij dat Recht ook verdiend heeft v

    • + 0
    • 17 jan 2017 - 10:22
    • joop

      Posts: 1.103

      eigenlijk wel een beetje gek...........als coureur had ik m niet zo heel hoog zitten, maar nu hij deze stap genomen heeft moet ik zeggen..............respect man!!

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 10:33
    • Stitch

      Posts: 5.329

      Tja, zijn vader zei het al in een interview net na de finish in Abu Dhabi: In F1 zijn er drie dingen die je moet winnen: 1. je eerste wedstrijd, 2. de GP van Moncao en 3. het WK. Nu kan een kruis erover. Dat was het moment waarop ik dacht dat Nico wel eens kon stoppen. En gelijk heeft ie. Hij hoeft zich niet meer te bewijzen en men kan hem nooit verwijten á la Barrichello, te lang te zijn doorgereden. Nu heeft ie een leuk erebaantje en kan en passant zijn vrouw helpen met haar bedrijf in architectuur in Monaco en tijd gaan besteden aan zijn gezin. Ik heb zelf 4 kinderen en de vijfde is op komst. Ik begrijp heel goed dat hij zich daar tijd voor wil nemen. Voor je het weet zijn je kinderen groot en als je er niet bij bent als ze opgroeien, doet dat achteraf pijn. Het zij hem gegund.

      • + 1
      • 17 jan 2017 - 10:49
    • Vijf kinderen, Stitch? En dat in een wereld die al totaal overbevolkt is? Lekker bezig.....

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 10:55
    • themack

      Posts: 558

      He als stitch een lekker wief heeft en hij mag er nog altijd overheen met zijn potente zaad, waarom niet! Iemand moet er voor zorgen dat wij straks kunnen genieten van onze aow.

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 12:14
    • London

      Posts: 708

      Inderdaad JOOP. Bij mij precies hetzelfde. Mijn eerste reactie op zijn beslissing was overwegend negatief. Maar ik kan er nu alleen maar respect voor hebben. Iemand die voor zijn gezin kiest nadat jarenlang alles en iedereen heeft gedraaid om zijn carriere. Chapeau!

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 12:27
  • Binnen een jaar zijn we Rosberg én zijn kampioenschap al vergeten. Nieuwe helden staan op die de overgebleven oudjes het vuur aan de schenen zullen leggen.

    • + 1
    • 17 jan 2017 - 10:33
    • Stitch

      Posts: 5.329

      nee, dat ben ik niet met je eens. Hij is de man die Lewis Hamilton in een direct duel verslagen heeft, ook al heeft ie dit jaar het geluk aan zijn zijde gehad. In de voorgaande jaren was dat geluk bij Hamilton en lag de pech bij Nico. In het eerste jaar dat ze samen reden had Nico de meeste motorpech. Verder is het juist door het knaleffect van zijn aankondiging dat hij stopt, met de wekenlange commotie die daarop volgde, dat we dit niet zo snel zullen vergeten. Dit is een beslissing die de geschiedenisboekn ingaat en daarmee ook zijn wereldkampioenschap. Echter, het kan natuurlijk zijn dat je geheugen niet zo goed functioneerd, je alzheimer hebt of iets van dien aard. Dan kan je het volgend jaar alweer vergeten zijn ;-)

      • + 1
      • 17 jan 2017 - 10:54
    • Nou, Stitch, als je 'functioneerd' schrijft, dan functioneert jouw brein nu al niet al te best meer. Maar ja, dat wisten we eigenlijk al, want je moet wel behoorlijk hersenloos zijn als je in deze wereld een kinderfabriekje runt!

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 10:58
    • nee, ben ik niet met je eens. Rosberg is geen populaire kampioen, zelfs in Duitsland kwam er bijna geen hond speciaal voor hem naar het circuit. In 2016 in directe duels met Lewis delfde hij vrijwel altijd het onderspit of ramde hij Lewis van de baan. Het kampioenschap van Rosberg zal altijd als een 'gelukkig' kampioenschap gezien worden.

      • + 1
      • 17 jan 2017 - 11:00
    • Next spare vamp , waar bemoei jij je mee ?
      Bepaal jij wat een ander moet doen ?

      • + 3
      • 17 jan 2017 - 11:12
    • Vraag: wie won als eerste Nederlander ooit een F1 race en wanneer?

      Antwoord: ?

      Vraag 2: Wie werd in datzelfde jaar wereldkampioen Formule 1?

      Antwoord: juist ja! Het begint met een R ?

      Met andere woorden Rosberg zal zeker niet snel vergeten worden. ?

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 11:21
    • joop

      Posts: 1.103

      @OUW-SJAGERIJN.............. laat nsv maar, niet op reageren... daar is ie op uit.... kijk z'n posts maar eens......alleen mensen afzeiken op taalfouten................ Behoort tot een groep mensen die je gewoon altijd gelijk moet geven...... denk dat ie nu mijn reactie na gaat kijken op schrijffouten..... of is t schrijfvouten..

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 12:38
    • Voor de sportman van het jaar in Duitsland hebben maar 80.000 mensen gestemd waarvan hij 25% van de stemmen kreeg en dat op een totaal aantal inwoners van meer dan 80 miljoen.

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 13:48
  • Mooi uithangbord voor Mercedes, hij is alleen wereldkampioen geworden omdat Hamilton veel pech heeft gehad en dat weet hij wel de angsthaas.

    • + 1
    • 17 jan 2017 - 10:56
    • Vector

      Posts: 51

      Ask any racer. Any real racer. It don't matter if you win by an inch or a mile. Winning's winning.

      • + 2
      • 17 jan 2017 - 11:25
    • De rol van ambassadeur kan ook veel stress opleveren, iedere keer weer moeten uitleggen aan iedereen waarom je gestopt bent poeh......geef het je te doen.

      • + 1
      • 17 jan 2017 - 13:10
    • @DUTCHF1 Ik krijg bijna medelijden met hem.:-)

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 14:44
  • Twaron

    Posts: 177

    Ik gun die jongen de overstap naar mercedes, en ik denk dat hij het ook nog heel goed gaat doen ook. Deze kans krijg je maar een keer en hij pakt hem. Rustige jongen geen poespas let maar op!!

    • + 0
    • 17 jan 2017 - 11:12
  • Logische keuze imo. Nico is een keurige huisvader die geen gekke dingen zegt of doet.

    • + 0
    • 17 jan 2017 - 15:34
    • Vraag maar aan de leiding van Mercedes of Nico geen gekke dingen heeft gedaan...

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 19:50
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Het komt vast ook door de auto van de zaak die ie krijgt, en nog wat euris op de rekening erbij ;) Maar het zij hem gegund, ik respecteer zijn keuze al vond en vind ik hem niet de racer die Lewis is, of Max......

    • + 0
    • 17 jan 2017 - 21:08

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (36)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar