user icon

Jos: "Max wordt afgepeigerd in de sportschool"

  • Gepubliceerd op 17 jan 2017 08:23
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen is volop in voorbereiding op het nieuwe Formule 1-seizoen. Met auto's die hogere snelheden en meer G-krachten genereren, krijgen de rijders het dit jaar fysiek zwaarder. De coureurs zijn deze winter dan ook massaal het krachthonk ingedoken om spieren te kweken. Max Verstappen is daarop geen uitzondering, onthulde vader Jos Verstappen in het Ziggo Sport-programma Peptalk.

"Max wordt ontzettend hard afgepeigerd in de sportschool, dus 's avonds ligt hij total loss op de bank. Dat is goed. Hij heeft dan weinig meer te vertellen. Hij is volop bezig en hij is heel enthousiast. Hij heeft er veel zin in. Wat ik zo links en rechts hoor, heeft Red Bull Racing hoge verwachtingen", vertelde Jos Verstappen telefonisch in het programma Ziggo Sport.

De oud Formule 1-coureur is tegenwoordig minder nauw betrokken bij de carrière van zijn zoon dan voorheen. Dat is wel even wennen, geeft Jos toe. "Ja, ik had het er nog over met mijn dochter. Het is raar zonder Max, ik mis hem absoluut. Daar heeft Victoria ook last van. Maar hij heeft een eigen leven in Monaco. Hij is ontzettend hard aan het trainen en ik heb het druk hier."

Jos Verstappen weet echter dat Max in goede handen is. "Ik heb het er niet moeilijk mee, want ik weet dat hij goed zit bij het Red Bull Racing. Het is daar ontzettend goed georganiseerd, daar hebben ze mij echt niet nodig. Het is ook wel lekker, ik ben een stuk relaxter nu. Ik houd natuurlijk wel alles in de gaten, maar meer ook niet."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Wellicht dat een goede workout ook wat is voor Jac Ville, dan houd ie wellicht ook z'n klep even dicht.

    • + 6
    • 17 jan 2017 - 08:57
    • Geef hem liever een enkele reis naar de… Maan!

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 09:14
    • Stitch

      Posts: 5.331

      Hij werkt ook in Engeland de mensen op hun zenuwen. Er staat een vermakelijk artikel op pitpass c o m Hij word daar als een "rent a quote" neergezet, die men, ondanks zijn race pedigree niet meer serieus nemen kan :D

      • + 1
      • 17 jan 2017 - 11:06
    • Goeie tip STITCH!

      • + 0
      • 19 jan 2017 - 05:19
  • Kakatoe

    Posts: 1.246

    Verstandige taal van Jos. Ik kan me voorstellen dat je niets liever wil dan er boven op blijven zitten na al die jaren investeren. Ik vind het knap van hem dat hij wat meer afstand kan nemen.

    • + 2
    • 17 jan 2017 - 09:17
  • basgee

    Posts: 178

    Genoeg tijd dus voor het opzetten van de Nederlandse Kartopleiding???

    • + 1
    • 17 jan 2017 - 09:22
    • Als je mee wilt doen in het karten om de prijzen moet je al jaren een motor hebben geprepareerd door jos.

      Passie kun je niet uitleggen, maar is de sleutel tot succes in alles wat je doet

      • + 2
      • 17 jan 2017 - 10:36
    • Of je naam is Stroll…

      • + 1
      • 17 jan 2017 - 12:27
  • Jaja. Ga maar even puinruimen en het goedmaken met je vader bijvoorbeeld, niet dat je dag in dag uit gezellig moet doen en zijn of koffie drinken en weet ik al niet meer. Dat zou overdreven zijn.
    Op dit moment kan ik weinig respect meer opbrengen voor deze meneer die mij net wat te vaak negatief in het nieuws is geweest met zijn korte lontje.

    Als racer geweldig met de juiste instelling op de baan, naast de baan een gebrekkig figuur die te krampachtig zijn best wil doen zodat het averechts werkt helaas.

    • + 1
    • 17 jan 2017 - 09:48
    • Erwinnaar, wij weten helemaal niet wat er zich bij de Verstappens af heeft gespeeld. De media maakt er vaak een spannend verhaal van en opa kan er ook wat van en wil in de publiciteit.
      Hoe zou het komen dat Max wel heel goed met Jos op kan schieten? Ze waren altijd 24/7 bij elkaar.
      Als Jos en opa elkaar niet liggen, hoeft dat niet alleen aan Jos te liggen. Opa is een hele emotionele en bazige man. Die mag ook wel eens iets inbinden, denk je niet?

      • + 7
      • 17 jan 2017 - 10:07
    • Mee eens Pietje. We kennen de feiten ook niet, dus onmogelijk te be-ver-oordelen.

      • + 1
      • 17 jan 2017 - 10:11
    • Ook als we dat niet weten is het belangrijk lijkt me om met de mensen die je kent toch goed te maken. Maar dat is mijn levensvisie en natuurlijk zullen anderen uiteraard anders denken of zien, geen probleem uiteraard. Ik beoordeel het enkel, veroordelen niet hoor.

      • + 1
      • 17 jan 2017 - 10:28
    • Zo te horen heb je een lang gesprek met Frans Verstappen gehad Erwinnaar? Arme zielige oude man die ze zomaar in het sop laten zitten..

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 10:37
    • @erwinnaar gelukkig ben jij geen gebrekkig mens. Al denk ik dat het een gebrek is om te oordelen over iemand op basis van verhalen via via (zoals dus de krant).

      • + 1
      • 17 jan 2017 - 10:55
    • London

      Posts: 723

      Snap uberhaupt niet wat het mensen kan boeien wat BN-ers prive uitspoken. Lijkt me ook heel irritant als je hele leven onder een vergrootglas wordt gelegd. Ben dan ook blij lekker anoniem te zijn. :p

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 12:01
    • 33VES33

      Posts: 71

      Ik ken de Verstappens en gelukkig krijgt " Opa " eens een koekje van eigen deeg. Max is er ook niet meer geweest. " Opa " is degene met de losse handjes, altijd al geweest. Jos heeft gewoon geen goed voorbeeld gehad....

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 14:39
    • MAX1

      Posts: 20

      33ves33 ik ken jos en max ook goed wat jij hier zegt klopt opa is zeker niet de gemakkelijk

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 14:52
    • Mooi dat er leden zijn die zeggen deze mensen te kennen van dichtbij. Dat is al beter dan een krantje. Toch is het wel jammer natuurlijk. Het gezegde: eens een dief altijd een dief lijkt van toepassing. Jammer want ik vind dat namelijk niet. Mensen kunnen altijd veranderen hoe hard ze ook hun best moeten doen.

      Hoe dan ook, zonder die ouwe hier geen discussie en mooie tv gehad....

      • + 0
      • 18 jan 2017 - 09:40
  • Komop Rocky ;)

    • + 0
    • 17 jan 2017 - 15:55
  • M113

    Posts: 40

    Ik zie op Instagram www.instagram.com/(...)n-by=maxverstappen1 zijn work-out voorbij komen, maar het ziet er toch allemaal een beetje houterig uit bij Max.
    Die zie ik voorlopig nog geen Iron Man doen tussen 2 GP's in.

    • + 0
    • 17 jan 2017 - 21:28
    • erwin93

      Posts: 893

      Net 19 he ;p De meesten konden toen net bankdrukken haha.

      • + 0
      • 17 jan 2017 - 23:48
  • M113

    Posts: 40

    Ik zag op Instragram zijn work-out, maar het ziet er toch allemaal wat houterig uit bij Max. Dit zie ik voorlopig niet op z'n Button's een Iron Man doen tussen twee GP's in.

    • + 0
    • 17 jan 2017 - 21:32

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit