VT3: Hamilton zet McLaren aan kop, wederom problemen voor Webber
- Gepubliceerd op 11 sep 2010 12:02
-
52
- Door: Robin Smeets
Gisteren moest Webber zijn auto langs de kant zetten met problemen aan de waterdruk, vanochtend hield zijn Renault-motor er na de eerste chicane plots mee op. De Australiër had slechts negen ronden gereden en heeft hiermee dus zeker geen ideale voorbereiding op de rest van het weekend gehad. Door zijn problemen en gelimiteerde tijd op het circuit vandaag kwam Webber dan ook niet verder dan de zevende tijd.
In de laatste vijf minuten ontvouwde zich een prachtig gevecht om de koppositie, waarbij Fernando Alonso, Sebastian Vettel en Lewis Hamilton om beurten bovenaan stonden. Uiteindelijk was de laatstgenoemde coureur de snelste, slechts 0.047 seconden voor Sebastian Vettel. In zijn laatste rondje verdrong Vettel de beide Ferrari's naar de derde en vierde plaats. Jenson Button reed de vijfde tijd op ruim twee tienden achterstand van Hamilton.
Nico Rosberg was de snelste Mercedes-coureur met de zesde tijd, want teamgenoot Michael Schumacher kwam wederom niet verder dan de teleurstellende dertiende tijd. Webber eindigde dus als zevende, gevolgd door Nico Hülkenberg, Robert Kubica en Adrian Sutil. Jaime Alguersuari, die de vijftiende tijd reed, kende nog een momentje bij Lesmo 2 waarbij het door het grind ging. Felipe Massa deed hetzelfde, al had de Braziliaan geluk dat zijn training niet in de bandenstapels eindigde.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (52)
Login om te reagerenPosts: 10.412
ferrari lijkt goed weekend te hebben en de mc laren. laat alonso mijn verjaardag even compleet maken.:P
Posts: 631
Gefeliciteerd ;)
Posts: 711
Gefeliciteerd. Ik hoop dat het uitkomt
Posts: 1.481
Ik hoop niet dat het uitkomt, maar wel gefeliciteerd! :)
Posts: 5.792
Gefeliciteert jammer voor jou dat alonso gehinderd werd door de sauber(Koshi) volgens de bbc.Op dat moment was hij de snelste maar bij de carambolica kwam achter de sauber te zitten en verloor daarmme tijd(Vuile lucht).
Posts: 5.792
Ik bedoel kobayashi
Posts: 1.748
Gefeliciteerd alleen denk ik niet dat Ferrari even zal winnen Red Bull en McLaren zien er ook heel sterk uit. Het zal grappig zijn als Massa hier wint :P
Posts: 8.004
Gefeliciteerd! Een fijnrace weekend gewenst.
Posts: 975
zo schumi wordt gewoon keihard om ze oren gereden door rosberg, in het huis van her micheal. Dat gaat echt pijn doen. Gewoon 1 sec per ronde.
Posts: 631
Ik wordt er een beetje moe van, geef die oude man nog een kans. De auto is voor Button gebouwd en totaal niet naar zijn rijstijl. Dus schrijf hem nog niet af:P
Posts: 866
het is niet ze,het is zijn oren en hij heet geen micheal maar Michael....her is Herr en rosberg is Rosberg........wat beboel je nou eigenlijk?Dat je 2 keer over de brugklas gedaan hebt en toch heel veel verstand van F1 hebt?
Posts: 10.412
je kunt toch lezen wat hij bedoeld...? beetje flauw deze reactie.
Posts: 12.432
@autoverkoper
Ik heb het zelf afgeleerd te kijken naar voornamelijk type fouten (snelheid, toetsen die blijven hangen door cola, koek en chips), het is bij lange na geen Chinees wat hij typte. Maar wanneer jij daar iemand op wilt wijzen begin dan je zin wel met een hoofdletter.
Posts: 2.285
Elke keer hetzelfde dat Rosberg Schumacher verslaat begint ook vervelend te worden en is ook flauw
Posts: 866
@Dutch f1 ..... Ik heb mijn dag niet.....moet ook alonso fan vandaag al zijn schoenen opeten.....haha
Posts: 1.745
Wat een verschil tussen Michael en Nico. Dit had ik niet verwacht na Belgie waar Michael het gehele weekend iets sneller was dan Nico.
Ben benieuwd hoe het verschil na de kwalificatie zal zijn.
Goed om te zien dat RB, Ferrari en McLaren heel dicht bij elkaar zitten.
En ondanks dat ik niets met Alonso heb ben ik wel blij dat hij zijn Hockenheim punten heeft mogen behouden. Hoe meer titelkandidaten hoe beter.
Posts: 6
Op papier een spannende 3e vrije training ik vind alleen de tijd van Kubica erg tegenvallen.
Posts: 331
zo daar zie je maar weer mclaren sterk bezig en RB ook jammer voor webber
nu nog wachten tot de Q en eens kijken of ferrari op pole komt te staan maar mijn verwachtingen zijn toch veel anders
hamilton
vettel
button
alonso
webber
massa
Posts: 10.412
alonso werd in laatste ronde opgehouden er zat dus meer in..
Posts: 3.145
@Alonso fan;
Lewis had tegen het einde een rondje met 2 keer purple sectors, helaas kwam hij een backmarker tegen.
Het gaat in ieder geval een leuke Q worden! :)
Posts: 298
jongens, jongens, jongens, jullie leren het ook nooit he?! de Q is al bekend, er staat een redbull op pole, als het ze in belgie lukt, lukt het ze hier ook wel.
Posts: 1.481
Dat vraag ik mij zwaar af, Ferrari en vooral McLaren lijken er nu eindelijk klaar voor.
Posts: 10.412
is toch niet te hopen.. maar de kans is idd zeer groot.
Posts: 331
he laat staan dat er een RB op pole komt te staan dan is nog alleen de vraag of ze dan de hele race kunnen uit rijden.
Posts: 3.145
Op Spa kwam het ook wel een beetje door de omstandigheden dat er een RBR op pole stond, dat was geen pole omdat ze daar zo oppermachtig waren.
Posts: 711
Hamilton pakt pole!
Posts: 2.181
Vettel
Hamilton
Button
Massa
Webber
Alonso
Posts: 331
is ook mogelijk maar een ander optie zie ik niet zitten tenzij er heel veel gekken dingen gebeuren
Posts: 10.412
droom mooi verder. 1alonso of lewis 2 een rb denk webber. 3 zal tussen buton/massa/ kubica gaan.
Posts: 10.412
vettel gaat er weer hard af..
Posts: 859
Massa laat Alonso weer voorbij..
Posts: 2.181
Ik vind dat Massa wel goed doet eigenlijk,ik zou niet gek vinden als hij voor alonso op de grid staat..Alonso laten passeren dat zou weleens een moeilijk verhaal kunnen worden als een andere rijder tussen zit..
Posts: 118
Belgie is toch nog heel anders dan Monza hoor. Dit is echt een een hoge snelheid circuit en dit ligt de Mclaren goed dus die gaan knallen.
Posts: 3.145
Hamilton,
Vettel,
Button,
Massa,
Webber,
Alonso.
Posts: 15.285
Zo mag de kwalificatie wel lopen :)
Posts: 336
Button
Webber
Hamilton
Vettel
Alonso
Massa
Hoppah, ik doe eens gek.... :P
Posts: 1.481
Daar zeg je wat, Button is misschien niet goed in de one lap wonders, maar de McLaren loopt erg goed en Button is gedreven zijn titel te prolongeren, hij zit het hele weekend al dicht bij/voor Lewis, het zou zo maar kunnen!
Posts: 866
VET is normaal erg snel op Monza ook gezien zijn overwinning met een Torro Rosso hier in de regen....
Toch zeg ik ALO omdat alonso fan het zegt want die is nou eenmaal voor ALO en hij is The Man......(alonso \"the man\" fan)
Ik heb een zwak voor echte fans......met hun posters en hun vermogen om objectief naar de f1 te kijken.
Dus ik ga maar verder dromen....omdat hij het zegt......
Posts: 10.089
ik doe gekker
Senna
Chandhok (ja)
yamamoto (jajaa)
Alquersuari
buemi
kobayashi
Posts: 10.412
dan vreet ik mijn schoen op. haha zal wat zijn idd heel de wereld op zijn kop.
Posts: 1.481
Doe nog gekker:
Ide,
Takagi,
Tung,
Jay Leno,
Villeneuve,
The Stig.
Posts: 2.181
alonso fan@
\'\'dan vreet ik mijn schoen op\'\'
:D:D:D
Niet blij met je kaaklijn;)??
Posts: 866
@ alonso \"the man\" fan !!!!! ik eet je schoenen wel op....Jij wist het de hele tijd al......geweldig!
Posts: 339
Ferrari ziet er goed uit in hun thuis grandprix.
Lees net op autosport dat Alonso gehinderd werd door Kobayashi in zijn laast getimde ronde en dat hij de beste pace heeft in de derde sector. Hamilton daarintegen heeft gebruik kunnen maken van de slipstream op het rechte stuk van een force india. De tijden zouden zomaar nog dichter bij elkaar hebben kunnen zitten.
Ik denk dat het echt een spannende Q gaat worden. Helemaal als Webber zich gaat mengen in de strijd.
Go Alonso...
Posts: 975
Als ik in het dagelijks leven tijdens mijn studie op de uni altijd moet letten op mijn spelling doe ik dat tijdens mijn recreatie periode niet. \'Jou Dont LIKE Jammer TAn\' begrijp je het nog snotneus.
Posts: 8.004
Snotneus is met dt dus snodtneus.
Posts: 10.412
neem aan dat deze reactie voor de autoverkoper is?
Posts: 12.432
Yep, de autoverkoper....
Posts: 87
Offtopic: Heb ik dit nu goed gelezen op een andere site; \"Red Bull en Ferrari, die al een maand verweten worden om met te flexibele voorvleugels te rijden, hebben op hun beurt kritiek gegeven aan McLaren. Adrian Newey, technisch directeur bij Red Bull, en Aldo Costa, technisch directeur bij Ferrari, zouden bij de FIA aangedrongen hebben voor een nog strengere test, maar dat McLaren hiervan geen voorstander was.\" Ontopic: Ziet er goed uit voor de kwalificatie. Het zal om het kleinste verschil gaan.
Posts: 336
@Autoverkoper
Een beetje flauw om zo op iemand zijn spelling te gaan letten. Jij bent of een gefrustreerde Michael fan of een zuurpruim van bijna 40 jaar. Trouwens, begin dan zelf ook met een hoofdletter, als je dan toch iemand zijn bericht gaat afkraken. Fijne kwalificatie en race morgen.
@Formula zero
Hoe graag ik het ook wil zien, ik denk niet dat Button vandaag de pole pakt. Hij zat inderdaad dicht bij de tijden van Lewis, maar ze reden beiden met een andere setup. Ik ben echt 100% Button fan, maar ik moet toch echt de realiteit onder ogen zien en toegeven dat Lewis de snellere is van de twee. Echter, ik schrijf Button nog niet af voor het kampioenschap. :D
Mensen, veel plezier tijdens de kwalificatie!
Posts: 7.177
ff terug op Hockenheim. Ik hoor net via BBC dat Alonso zijn motor hoger moest zetten en Massa lager. Dat Massa al 4 keer te horen heeft gekregen om Alonso voorbij te laten gaan.
Posts: 11.414
Ja, dat stond inderdaad al in het vonnis. Beschamend allemaal.