user icon

Grosjean voelt zich bij Haas net zo goed als in GP2-periode

  • Gepubliceerd op 27 dec 2016 14:21
  • comments 11
  • Door: Rutger Lauvenberg

Hoewel Romain Grosjean tijdens het debuutseizoen van zijn werkgever Haas, niet altijd positief was over de auto die zijn team hem leverde, meldt hij nu aan Autosport dat hij zich ondanks alles, als een vis in het water voelt bij het Amerikaanse team. Hij voelt net zo'n goede sfeer als in zijn tijd bij DAMS, waarmee hij in 2011 het kampioenschap in de GP2 veroverde.

"Ik ben nu in de positie dat ik het team een duwtje in de juiste richting wil geven. Misschien heb ik daarbij afgelopen seizoen niet altijd de juiste woorden gebruikt, maar het is niets persoonlijks. Ik zeg het alleen maar met goede bedoelingen en ik denk ook dat we de goede kant op gaan."

"Ik hoef mezelf hier niet af te vragen of het team wel vertrouwen in mij heeft en of ik wel zeker ben van mijn stoeltje. Ik heb het gevoel dat ik de juiste persoon ben om het team vooruit te helpen, net zoals ik dat bij DAMS had in mijn GP2-periode. Ik voel daar ook het respect voor van iedereen in het team. Ook toen ik crashte in Brazilië werd niemand boos. Het maakte niet uit, volgende keer beter was de insteek, terwijl ze ook hadden kunnen zeggen 'wat doe je nu weer?'"

"Toen ik bij dit team kwam, wist ik dat het een lange-termijn project ging worden, omdat het een nieuw team is. Het team weet echter ook dat mijn doel is om uiteindelijk wereldkampioen te worden. Ik ben inmiddels de dertig gepasseerd, dus ik heb niet meer zo heel lang. Gelukkig weet ik dat Gene Haas, niet naar de Formule 1 is gekomen om alleen maar mee te doen. Hij wil winnen, net zoals in de NASCAR."

 

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Nou Romain, mijn gevoel zegt dat jij volgend jaar heel veel meer tegenstand van je teamgenoot krijgt. En meestal als dat gebeurt, ga jij rare dingen doen.

    Ik ben heel benieuwd hoe volgend jaar bij Haas gaat zijn. Ik verwacht dat Haas in gevecht moet in de achterhoede. En ik denk dat Magnussen de sterkste zal blijken van de twee.

    • + 1
    • 27 dec 2016 - 15:06
    • Ik denk eigenlijk precies het tegenovergestelde nl. dat Magnussen het moet afleggen tegen Grosjean. Het zijn allebei geen pannenkoeken maar op pure snelheid schat ik Grosjean hoog in.

      • + 0
      • 27 dec 2016 - 15:57
    • Geen pannenkoeken?
      Dan toch zeker wel een poffertje, zijn beide 13 in een dozijn coureurs.

      • + 1
      • 27 dec 2016 - 16:03
    • Toen hij samen met Kimi zat bij Lotus was het toch een pakske minder, is behoorlijk naar huis gereden door de fin.

      Zegt alles degelijke rijder, zeker geen topper.

      • + 0
      • 28 dec 2016 - 15:41
  • Maximo

    Posts: 6.705

    2016 begon zo mooi, maar na een paar races zakten ze erg ver terug bij Haas. Jammer!

    Hopelijk kunnen ze in 2017 bij de middenmoot aanhaken, daar past Romain ook precies in.

    • + 0
    • 27 dec 2016 - 15:23
  • Eerste paar races waren goed, maar daarna had Grosjean het zichtbaar moeilijk. Niet op de laatste plaats met zijn teamgenoot die regelmatig sneller was.

    Toch ook wel een rare uitspraak overigens. Een coureur die al 5,5 jaar formule 1 rijdt en dan nog gaat spiegelen aan zijn GP2 tijd. Geeft mij niet echt veel vertrouwen.

    • + 2
    • 27 dec 2016 - 17:00
    • JV fan

      Posts: 2.062

      Of wel , dat ie zich lekker voelt in het team , beter nog van bij Lotus , :)

      • + 0
      • 27 dec 2016 - 17:20
    • @MF In de loop van het seizoen kreeg Grosjean ook steeds meer last van die vage remproblemen, die Guttierez amper heeft gehad.

      • + 0
      • 27 dec 2016 - 18:50
    • @ MustFeed: Dat was ook mijn gevoel. Welke F1 coureur spiegelt zich aan zijn 'gloriedagen' in de GP2? Alsof Verstappen zou zeggen, ik voel met net zo goed als toen ik wereldkampioen karten werd...

      • + 0
      • 27 dec 2016 - 19:23
  • skypeter

    Posts: 112

    Mission Impossible 2.0

    • + 1
    • 27 dec 2016 - 18:03
  • mediF1

    Posts: 2.803

    Romain is duidelijk door het ijs gezakt daar . Nu probeert hij het met mooie worden weg te poetsen maar hij heeft het team dit jaar niet op sleeptouw genomen in het begin ging het ze geweldig en had hij alleen maar lovende woorden over het team maar juist toen het moeilijker ging worden en het team hem nodig had heb ik hem alleen maar horen jammeren en klagen . Juist dan is het de bedoeling dat je als rijder opstaat en het team op sleeptouw neemt zodat je er allemaal sterker uit probeert te komen en ga nu niet met de loftrompet staan te toeteren nu je bij Gene bent geweest tijdens de kerst borrel om zo je eigen falen te verstoppen meneer Grosjean.

    • + 0
    • 28 dec 2016 - 07:49

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar