user icon
user icon

Max Verstappen vereerd met onderscheiding

  • Gepubliceerd op 22 dec 2016 09:41
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen sleepte gisteravond de prijs voor Nederlands Sportman van het Jaar in de wacht. De 19-jarige Nederlander kreeg de voorkeur boven Dorian van Rijsselberghe, Ferry Weertman, Tom Dumoulin en Sven Kramer. Verstappen geniet van een vakantie en kon niet aanwezig zijn bij de uitreiking. Oud Formule 1-rijder Jan Lammers haalde de Jaap Eden Trofee namens hem op.

Verstappen vertelde in een videoboodschap: "Natuurlijk ben ik zeer vereerd met deze onderscheiding. Het is voor mij een super mooi seizoen geweest met vele hoogtepunten. Het hoogtepunt wat me altijd bij zal blijven is natuurlijk mijn overwinning. Het was een heel emotioneel moment. Je werkt er ontzettend hard voor sinds dat je jong bent en ik denk dat iedereen die in de zaal zit dat ook begrijpt."

"Ook heb ik in Barcelona een paar weken voor mijn zege Johan Cruijf ontmoet, iets wat na de overwinning heel emotioneel was. Ik was heel blij om hem nog ontmoet te hebben. Ook heb ik zijn boek gelezen. Daar stond in dat hij gefascineerd is door cijfers en mijn overwinningsrace duurde 1 uur, 41 minuten en 40 seconden, dus twee keer veertien. Dus dat maakt het nog eens extra bijzonder. Voor de rest hoop ik dat jullie allemaal een super mooie avond hebben en drink er eentje op mij."

 

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Als je het oorspronkelijk filmpje bekijkt, zie je ook dat hij helemaal aan het eind eindigde met "als het maar een Red Bull is" (oid), maar dat is er op Ned1 uitgeknipt ;)

    • + 0
    • 22 dec 2016 - 09:56
    • Klopt, dat viel mij ook meteen op, maar dat moeten ze er wel uitknippen, want dat is reclame.
      Ik vond de aankondiging prachtig "Max Verstappen", maar niet leuk dat hij toen niet naar voren kon lopen om hem op te halen.
      Vraag me af waarom hij er niet was, want "op vakantie " was een leugentje om bestwil.

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 10:11
    • Droopy

      Posts: 611

      Heb je een link van dat filmpje?

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 10:15
    • Staat op de NOS site.

      nos.nl/artikel/214(...)n-van-het-jaar.html

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 10:29
    • Max heeft al eerder aangegeven dat hij liever verkozen zou worden als sportman van het jaar als hij een wereldkampioenschap op zijn naam zou hebben staan. Nu vind hij de prijs niet genoeg de lading dekken om er voor thuis te blijven. En laten we eerlijk wezen, ook Max heeft recht om even heerlijk te ontspannen met zijn familie. En ja @ PIETJE BELL, Max is wel degelijk op vakantie.

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 10:31
    • Er werd ook flink geknipt in het commentaar van Mol in die racemomentjes. oa de holy shit en wat fucks waren mooi omzeild door de regie ;-)

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 10:33
    • @Bilgat: dat viel mij ook al op ja.. Sowieso opvallend dat ze nu wel beeldmateriaal hadden gekocht want normaal klagen ze dat dat te duur is

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 10:39
    • Trademark; Bilgat?

      Trutmerk!

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 10:43
    • hoogie35

      Posts: 582

      en terecht dat ze dat gevloek ertussen uit hebben gehaald, er kijken ook kinderen vanaf 6 jaar mee. ik vind het totáál geen toegevoegde waarde hebben.

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 11:11
    • Egelantier

      Posts: 48

      HOOGIE35: kinderen van die leeftijd horen op dat tijdstip allang in bed te liggen volgens mij.
      Jammer dat hij de trofee niet zelf kwam afhalen, maar die keuze is aan hem.

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 11:43
  • Trelas

    Posts: 544

    Vereerd, maar niet zo vereerd dat hij er tijd voor vrij maakt. En terecht overigens, het is een populariteitsprijs, lekker verdiend op vakantie. =)

    • + 0
    • 22 dec 2016 - 10:33
    • Nightwish

      Posts: 184

      Tis niet helemaal een populariteitsprijs:
      Een vakjury onder leiding van voorzitter Jeroen Bijl (manager topsport NOC*NSF) bepaalde de nominaties voor het Sportgala. Op de avond zelf konden sporters hun stemmen uitbrengen, die voor 50 procent meetelden. De andere 50 procent kwam voor de rekening van de juryleden.
      Maar vind Max ook niet het type om strak in kostuum daar tussen allerlei bobo's te gaan zitten. Mocht hij ooit nog een keer genomineerd worden zou het hem wel sieren om er dan wel te gaan zitten. Nooit je gezicht daar laten zien ondanks de nominaties kan je ook niet maken vind ik.

      • + 1
      • 22 dec 2016 - 12:30
    • Trelas

      Posts: 544

      +

      Bedankt voor de uitleg Nightwish =)

      • + 0
      • 28 dec 2016 - 14:54
  • Dik verdiend.

    • + 0
    • 22 dec 2016 - 10:36
  • @DutchTreath
    Tuurlijk heeft Max het recht om even heerlijk te ontspannen met zijn familie.
    Gisteren had hij echter nog een gewone (film)werkdag in Nederland en
    was hij nog niet op vakantie aan het skiën.

    • + 1
    • 22 dec 2016 - 10:42
  • In een lagere raceklasse was hij nooit sportman van het jaar geworden.

    • + 0
    • 22 dec 2016 - 10:51
    • Da's ook logisch, want dan was het geen wereldtopper geweest.. Als Johan Cruijff op amateurniveau had gespeeld, was hij ook niet bekend geworden

      • + 2
      • 22 dec 2016 - 10:56
    • Type dan niets Remmen Los..

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 11:45
    • De lagere raceklasses zijn er voor talenten of rijke hobbyisten, je kunt dan wel "talent van het jaar" worden natuurlijk.

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 14:02
  • Jammer dat sjoelen geen erkende sport is, want dan had ik misschien ook eens kans gemaakt (na veel oefenen)

    • + 0
    • 22 dec 2016 - 18:45

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar