user icon


Alonso: "Alleen competitieve auto ontbreekt nog"

  • Gepubliceerd op 19 dec 2016 13:39
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso heeft in zijn vijftienjarige Formule 1-carrière nooit eerder voor zo'n kwalitatief hoogstaand team als McLaren-Honda gewerkt. Dat ving Autosport op van de Spanjaard. Alonso keerde begin 2015 terug bij McLaren. De Britse renstal vertoefde vorig jaar in de staart van de middenmoot. Dit seizoen werd wel wat progressie geboekt, maar het houdt nog niet over. Toch is Alonso lyrisch over het niveau in Woking.

"Ik ben blij, ik zit bij het beste team uit mijn loopbaan", begint de tweevoudig kampioen. "De hoeveelheid kennis en de aandacht voor details zijn hier groter dan waar dan ook. De analyses, het werk in de fabriek en de filosofie achter het ontwerp van de auto zijn anders dan ik gewend was. De input en invloed van de coureurs is hier veel groter. Het enige dat ontbreekt is een competitieve auto. Qua organisatie en dat soort dingen is dit team geweldig."

Laat ze het in Maranello maar niet horen. Alonso: "Ik heb vijf fantastische jaren gehad bij Ferrari. Als ik de afgelopen twee jaar voor Ferrari geracet had, dan zou ik zeer gefrustreerd zijn. Toen ik nog voor de Scuderia uitkwam, knokte ik tenminste nog voor het kampioenschap. Nu rijden ze voor vijfde en zesde plekken, zelfs achter Red Bull Racing. Ik voelde me uitstekend bij Ferrari en ik hield van het team, maar de tijd was na 2014 rijp om afscheid van elkaar te nemen."


Reacties (14)

Login om te reageren
  • Koendert

    Posts: 56

    HAHA die laatste sneer naar Ferrari :))

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 14:06
    • Het zal niet meer lang duren of Seb is daar ook weg!

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 18:31
    • Als je in via een Frans team naar een Italiaans team gaat kan ik me voorstellen dat een Engels/Japans team ineens een hele verademing is.

      Is nog steeds mijn team, maar kan me levendig voorstellen dat het niet de makkelijkste werkgever is.

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 20:06
  • Big_El

    Posts: 2.137

    Mooie opmerking: De input en invloed van de coureurs is hier veel groter.
    Hij zegt dus dat McLaren naar de coureurs luistert. Button heeft hier jaren gereden en was niet in staat een cometitieve auto neer te laten zetten. Hamilton heeft hier jaren gereden en slechs 1 kampioenschap gehaald. Ik rijd hier nu al 2 jaar en heb nog helemaal geen competitieve auto gehad. Dus blijkbaar is het mooi dat ze zo goed luisteren, maar zijn wij geen van drie-en in staat de input te leveren waar ze ook daadwerkelijk iets mee kunnen.

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 15:08
    • Stitch

      Posts: 4.559

      Ik denk dat ze al twee jaar of meer met de auto van dit jaar bezig zijn en het zou zomaar kunnen dat ze volgend jaar om de prijzen meedoen.

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 17:27
  • Marcooooo

    Posts: 463

    "Het enige dat ontbreekt is een competitieve auto".... Helaas voor Alonso een vrij essentieel onderdeel om voor het kampioenschap te kunnen strijden...

    • + 2
    • 19 dec 2016 - 15:39
  • bvbal79

    Posts: 241

    geniaal. Het beste team waar hij gereden heeft, maar waarin zijn ze nou zo goed dan? want het ontbreekt aan een competatieve auto :)

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 16:40
  • Alonso14

    Posts: 202

    Volgens mij doelt hij hierop ook dat mclaren altijd innovatief te werk gaat en nieuwe en snel onderdelen ontwikkelt voor de auto.

    • + 1
    • 19 dec 2016 - 16:48
  • Nja, Alonso zoals we hem kennen. Zo nu en dan met het nodige venijn in de staart.
    Overigens ook wel raar dat hij zegt dat hij gefrustreerd zou zijn mocht hij de laatste 2 jaren bij Ferrari zou geraced hebben.

    ...juist Fernando, want bij jou was er ook geen enkele vorm van frustratie te bespeuren deze laatste twee seizoenen...

    Swat...op naar 2017 dus.

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 17:05
  • Brammus

    Posts: 659

    "ALLEEN COMPETITIEVE AUTO ONTBREEKT NOG"
    Vul dan in het interview een willekeurige coureur in van een willekeurig team uit de sub-top of lager en hoppatee, het verhaal klopt ook.

    Enige wat ie zegt hier is dat hij een goed salaris heeft en het naar z'n zin heeft..

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 18:32
  • "Ik voel me ook multimiljonair alleen het geld ontbreekt"

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 18:41
  • "Toch is Alonso lyrisch over het niveau in Woking."
    "Qua organisatie en dat soort dingen is dit team geweldig."

    Daarom legt Jost Capito zijn functie neer als CEO Racing bij McLaren.
    Hoe lang heeft hij er gewerkt? 4 Maanden??

    Hij denkt er dus anders over dan Alonso. :-)

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 20:12
    • Edmund

      Posts: 118

      Capito was gehaald door Ron Dennis om Boullier in toom te houden. Met het vertrek van Dennis was het slechst wachten op Capito's vertrek.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 01:20
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Nou, de journalist die dit opgetekend heeft stelt wel de verkeerde vragen zeg!

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 10:42

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar