user icon
user icon

Alonso: "Alleen competitieve auto ontbreekt nog"

  • Gepubliceerd op 19 dec 2016 13:39
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso heeft in zijn vijftienjarige Formule 1-carrière nooit eerder voor zo'n kwalitatief hoogstaand team als McLaren-Honda gewerkt. Dat ving Autosport op van de Spanjaard. Alonso keerde begin 2015 terug bij McLaren. De Britse renstal vertoefde vorig jaar in de staart van de middenmoot. Dit seizoen werd wel wat progressie geboekt, maar het houdt nog niet over. Toch is Alonso lyrisch over het niveau in Woking.

"Ik ben blij, ik zit bij het beste team uit mijn loopbaan", begint de tweevoudig kampioen. "De hoeveelheid kennis en de aandacht voor details zijn hier groter dan waar dan ook. De analyses, het werk in de fabriek en de filosofie achter het ontwerp van de auto zijn anders dan ik gewend was. De input en invloed van de coureurs is hier veel groter. Het enige dat ontbreekt is een competitieve auto. Qua organisatie en dat soort dingen is dit team geweldig."

Laat ze het in Maranello maar niet horen. Alonso: "Ik heb vijf fantastische jaren gehad bij Ferrari. Als ik de afgelopen twee jaar voor Ferrari geracet had, dan zou ik zeer gefrustreerd zijn. Toen ik nog voor de Scuderia uitkwam, knokte ik tenminste nog voor het kampioenschap. Nu rijden ze voor vijfde en zesde plekken, zelfs achter Red Bull Racing. Ik voelde me uitstekend bij Ferrari en ik hield van het team, maar de tijd was na 2014 rijp om afscheid van elkaar te nemen."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Koendert

    Posts: 56

    HAHA die laatste sneer naar Ferrari :))

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 14:06
    • Het zal niet meer lang duren of Seb is daar ook weg!

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 18:31
    • Als je in via een Frans team naar een Italiaans team gaat kan ik me voorstellen dat een Engels/Japans team ineens een hele verademing is.

      Is nog steeds mijn team, maar kan me levendig voorstellen dat het niet de makkelijkste werkgever is.

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 20:06
  • Big_El

    Posts: 2.137

    Mooie opmerking: De input en invloed van de coureurs is hier veel groter.
    Hij zegt dus dat McLaren naar de coureurs luistert. Button heeft hier jaren gereden en was niet in staat een cometitieve auto neer te laten zetten. Hamilton heeft hier jaren gereden en slechs 1 kampioenschap gehaald. Ik rijd hier nu al 2 jaar en heb nog helemaal geen competitieve auto gehad. Dus blijkbaar is het mooi dat ze zo goed luisteren, maar zijn wij geen van drie-en in staat de input te leveren waar ze ook daadwerkelijk iets mee kunnen.

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 15:08
    • Stitch

      Posts: 5.027

      Ik denk dat ze al twee jaar of meer met de auto van dit jaar bezig zijn en het zou zomaar kunnen dat ze volgend jaar om de prijzen meedoen.

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 17:27
  • Marcooooo

    Posts: 470

    "Het enige dat ontbreekt is een competitieve auto".... Helaas voor Alonso een vrij essentieel onderdeel om voor het kampioenschap te kunnen strijden...

    • + 2
    • 19 dec 2016 - 15:39
  • bvbal79

    Posts: 241

    geniaal. Het beste team waar hij gereden heeft, maar waarin zijn ze nou zo goed dan? want het ontbreekt aan een competatieve auto :)

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 16:40
  • Alonso14

    Posts: 202

    Volgens mij doelt hij hierop ook dat mclaren altijd innovatief te werk gaat en nieuwe en snel onderdelen ontwikkelt voor de auto.

    • + 1
    • 19 dec 2016 - 16:48
  • Nja, Alonso zoals we hem kennen. Zo nu en dan met het nodige venijn in de staart.
    Overigens ook wel raar dat hij zegt dat hij gefrustreerd zou zijn mocht hij de laatste 2 jaren bij Ferrari zou geraced hebben.

    ...juist Fernando, want bij jou was er ook geen enkele vorm van frustratie te bespeuren deze laatste twee seizoenen...

    Swat...op naar 2017 dus.

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 17:05
  • Brammus

    Posts: 663

    "ALLEEN COMPETITIEVE AUTO ONTBREEKT NOG"
    Vul dan in het interview een willekeurige coureur in van een willekeurig team uit de sub-top of lager en hoppatee, het verhaal klopt ook.

    Enige wat ie zegt hier is dat hij een goed salaris heeft en het naar z'n zin heeft..

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 18:32
  • "Ik voel me ook multimiljonair alleen het geld ontbreekt"

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 18:41
  • "Toch is Alonso lyrisch over het niveau in Woking."
    "Qua organisatie en dat soort dingen is dit team geweldig."

    Daarom legt Jost Capito zijn functie neer als CEO Racing bij McLaren.
    Hoe lang heeft hij er gewerkt? 4 Maanden??

    Hij denkt er dus anders over dan Alonso. :-)

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 20:12
    • Edmund

      Posts: 123

      Capito was gehaald door Ron Dennis om Boullier in toom te houden. Met het vertrek van Dennis was het slechst wachten op Capito's vertrek.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 01:20
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Nou, de journalist die dit opgetekend heeft stelt wel de verkeerde vragen zeg!

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 10:42

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar